دومین نمایشگاه بزرگ کتاب کیش با حضور بیش از 280 ناشر و بیش از 13 هزار و 800 عنوان کتاب آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، دومین نمایشگاه بزرگ کتاب کیش شامگاه چهارشنبه با حضور قادرآشنا مدیرعامل موسسه فرهنگی نمایشگاه های کشور، ایوب دهقانکار مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد، حجت الاسلام احمد حسن زاده امام جمعه کیش، شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت کیش، سعید پورعلی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، جمعی از مدیران و معاونت های سازمان و فعالان بخش خصوصی مشارکت کننده در نمایشگاه وجمعی از کیشوندان در محل تالار شهر کیش شروع به کار کرد.

بنابراین گزارش، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در این مراسم با اشاره به اینکه دو رویداد نمایشگاه کتاب و جشنواره فیلم فجر در کیش مخاطبان بسیاری دارند اظهار کرد: یکی از شاخصه های مهم توسعه یافتگی فرهنگی و اجتماعی درهر کشور میزان مطالعه، انتشار کتاب، برگزاری نمایشگاه های کتاب، برگزاری نشست های فرهنگی و توسعه کتابخانه هاست که به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیز کمک شایانی می کند.

وی یکی از ویژگی های مهم نمایشگاه کتاب کیش را حضور تعداد کثیری از ناشران برتر و سرشناس کتاب در نمایشگاه برشمرد و افزود: به همت دکتر مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و هیئت مدیره سازمان و حمایت های بخش خصوصی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نمایشگاه علاقمندان به حوزه کتاب و کتابخوانی می توانند کتاب های مورد نظر خود را با 50 درصد تخفیف تهیه کنند.

کیش دروازه صدور فرهنگ و تمدن ایرانی

ایوب دهقانکار مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با اشاره به اینکه جزیره کیش، جزیره کیفیت است نه کمیت از آمادگی وزارت ارشاد در راستای برگزاری رویدادهای فرهنگی و اجتماعی در سطح ملی و بین المللی در جزیره کیش خبرداد و افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده است تا تمام بضاعت خود در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جزیره کیش متمرکز سازد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری مابین سازمان منطقه آزاد کیش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: پیش نویس این تفاهم نامه آماده است و در آن شرح 20 فعالیت و برنامه کلان که در ذیل آن فعالیت های بسیاری درحوزه فرهنگی و اجتماعی قابل تعریف است گنجانده شده است.

برگزاری نمایشگاه بین المللی در کیش به عنوان یکی از چشم اندازهای مهم برگزاری نمایشگاه ها در جزیره کیش از دیگر مواردی است که دهقانکار با اشاره به آن افزود: این ظرفیت در جزیره کیش وجود دارد که دروازه صدور فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی شود و توان نویسندگان ایرانی را به کشورهای دیگر جهان معرفی کند.

برگزاری نمایشگاه های کتاب یک مطالبه عمومی است

قادر آشنا مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه های کتاب استانی یکی از مطالبات عمومی و جدی است به همین دلیل نمی توانیم استنکاف کنیم افزود: از ابتدای سال تاکنون 7 نمایشگاه استانی در کشور برگزار شده است و نمایشگاه کیش هشتمین نمایشگاه در این عرصه است و تا پایان سال تعداد این نمایشگاه ها به 30 نمایشگاه خواهد رسید.

وی با اشاره به مطالبه مردمی و استقبال از نمایشگاه های کتاب در استان های کشور افزود: این استقبال نشان می دهد که مطالعه همچنان در کشور طرفدار دارد و براین باوری که دانایی مقابله با جهل و مطالعه محور توسعه است.

تخفیف 20 و  50 درصدی کتاب

داوود رادمند مجری نمایشگاه نیز گفت: تخفیف 50 درصد از ویژگی های برگزاری این نمایشگاه است که با همت سازمان منطقه آزاد کیش و بخش خصوصی به علاقمندان حوزه کتاب اختصاص یافته است.

وی افزود: دوستداران کتاب و کتابخوانی می توانند با تهیه بن های 25، 50 و 75 هزار تومانی به میزان دو برابر ارزش بن های خریداری شده کتاب از نمایشگاه تهیه کنند.

کتاب های دومین نمایشگاه بزرگ کتاب کیش با موضوعاتی در حوزه های ادبیات، روان شناسی، مذهبی، علمی، زبان، هنر، گردشگری، محصولات آموزشی صوتی و تصویری در بخش ها و رده های سنی مختلف در فضایی به وسعت 2500 متر مربع با حضور 281 ناشر داخلی و خارجی و بیش از 13 هزار و 800 عنوان کتاب در قالب 113 هزار جلد در 15 تا 24 آبان ماه صبح ها از ساعت 9 تا 12 و عصرها از ساعت 17 تا 23 در محل تالار شهر کیش آماده استقبال از دوستدارن فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی است.

نخستین نمایشگاه کتاب کیش آبان ماه سال گذشته با استقبال بی نظیر بیش از 22 هزار نفر از کیشوندان و فروش 800 میلیون تومانی کتاب در محل تالار بزرگ کیش برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر : 1801
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.