دبیر نخستین جشنواره نام آوران ماندگار کیش از معرفی 30 چهره ماندگار در بخش های علمی، اقتصادی و فرهنگی همزمان با ویژه برنامه های روز کیش خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، محمود اسعدی مشاور رسانه ای مدیرعامل و دبیر اجرایی نخستین جشنواره نام آوران ماندگار کیش صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه  با اعلام این خبر اظهار داشت: این جشنواره به عنوان یکی از برنامه های شاخص روز کیش( 20 آبان ) با هدف تجلیل از بزرگان و نام آوران جزیره و به منظور تریب و تشویق مشارکت وسیع همه اقشار در رشد و توسعه برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه تجلیل از بزرگان از سنت های حسنه ای است که در ایران از پیشینه بالایی برخوردار است افزود: هر جامعه ای برای پویا شدن و پویا ماندن نیازمند توجه به بزرگان و نخبگان و اندیشمندان خود دارد که این مسئله در سال های اخیر در کشور ما کم رنگ شده است.

دبیر اجرایی این جشنواره با تقدیر از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برای ایجاد فرصت شناخت و معرفی نام آوران جزیره کیش که در رونق و توسعه کیش از گذشته تا امروز تاثیر گذار بوده اند افزود: سکونت حداقل 5 سال در جزیره کیش و یا ارتباط مستمر با جزیره در عرصه های یاد شده، شخصیت اجتماعی مورد پذیرش مردم و ارائه خدمات صادقانه در راستای توسعه و رونق جزیره، اختراع و اکتشاف که منجر به تحول علمی شده باشد، نگارش کتاب، مقاله و انتشار آثار فرهنگی که در رشته خود تبدیل به مرجع شده باشد، برخی از ملاک های انتخاب نام آوران دربخش های اقتصادی، علمی و فرهنگی جشنواره نام آوران است.

به گفته اسعدی، سرمایه گذاری های مناسب، ایجاد فرصت های شغلی، خلاقیت و نوآوری درحوزه های مختلف علمی، گردشگری و اقتصادی، ارائه طرح های بکر و منجر به رونق اقتصاد، ایجاد مراکز و کمک به شکوفایی جزیره در بخش های علمی، اقتصادی و فرهنگی ازدیگر معیارهای گزینش نام آوران کیش خواهد بود.

وی همچنین در این نشست به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره نام آوران کیش در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر هدایای جشنواره و امکان ثبت نام آوران معرفی شده در این جشنواره نیز خاطر نشان کرد: جوایز شامل هدایای مادی و معنوی مانند برند سازی، تبلی و ترویج فعالیت های آنان، ختصاص مکانی برای نصب تندیس و سردیس معرفی شدگان، ثبت در کتاب نام آوران کیش، معرفی در رسانه ها و ساخت برنامه مستند تلویزیونی بخشی از موارد در نظر گرفته شده برای این نام آوران است.

گفتنی است محمود اسعدی طراح و دبیر علمی سلسله برنامه های چهره های ماندگار کشور با حکم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش دبیر نخستین جشنواره نام آوران کیش است که به عنوان یکی از برنامه های ویژه و شاخص روز کیش در 20 آبان ماه 98 برگزار می شود.

 

کد خبر : 1804
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.