آیین اختتامیه دومین جشنواره موسیقی کیش با حضور جمعی از پیشکسوتان و هنرمندان موسیقی ایران به کار خود پایان داد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، آیین اختتامیه دومین جشنواره موسیقی کیش با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، رییس موزه موسیقی ایران، دبیر جشنواره موسیقی نواحی ایران، دکترکیوان ساکت از اساتید موسیقی کشور، جمعی از مسئولان محلی و کشوری، هنرمندان و ساکنان جزیره مرجانی با اجرای ویژه گروه‌های منتخب به ایستگاه پایانی رسید.

تاسیس دبیرخانه دائمی جشنواره موسیقی سواحل جنوب در کیش
  بنابراین گزارش، در شب پایانی دومین جشنواره موسیقی کیش، سعید پورعلی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه دریا در فرهنگ جنوب به عنوان مادر خطاب می شود، چرا که مادرانه مهرمی رزد و مظهر رویش است اظهار داشت: همانگونه که زمین در فرهنگ ایرانی بستر رویش و زایش، مهر و عطوفت تلقی می شود، در فرهنگ جنوب دریا چنین خصلتی دارد.

  وی افزود: دریا و ساحل در تمامی بخش ها و تعلقات مردمان خطه جنوب از زیست بوم تا فرهنگ عمیق و چندلایه آن ها تاثیر گذار بوده و در لحظه لحظه زندگی آن ها دیده می شود.

رئیس شورای سیاست گذاری دومین جشنواره موسیقی کیش با بیان اینکه دبیرخانه دائمی جشنواره جنوب با حضور مناطق آزاد مستقر در جنوب کشور در کیش تاسیس می شود از برگزاری نشست معاونت های فرهنگی اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد جنوب کشور( اروند، کیش، چابهار و جزیره قشم) در آینده ای نزدیک و تاسیس دبیرخانه دائمی جشنواره موسیقی در جزیره مرجانی کیش خبر داد.

سهم پر رنگ بخش خصوصی در دومین جشنواره موسیقی کیش
مسعود رهبری مدیر هنری معاونت فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد کیش و رئیس دومین جشنواره موسیقی کیش نیز در این مراسم با اشاره به محدود جغرافیایی جشنواره نسبت به سال گذشته که اختصاص به کلاسیک ایران داشت، افزود: با توجه به محدودیتی که برای این دوره از جشنواره در نظر گرفته شده بود تصور می شد استقبال مانند دوره قبل نباشد اما به همان میزان شاهد استقبال گروه های موسیقی سواحل جنوب با ارسال آثاری فاخر بودیم که انتخاب از میان آنان را بسیار دشوار می کرد. 

وی با اشاره به تفاوت های این دوره از جشنواره نسبت به دوره گذشته عنوان کرد: یکی از وجوه تمایز جشنواره دوم و اول در زمینه و عنوان برگزاری بود که در جشنواره دوم تنها به سواحل جنوب اختصاص داشت و وجه تمایز جشنواره دوم در نحوه اجرا بود که تنها در یک روز اجرا نشد و تلاش شد تا با حضور گروه های موسیقی در مناطق مختلف مانند خانه بومیان، بندرگاه و فرودگاه اجراها در منظر گردشگران و کیشوندان قرار گیرد.

رئیس دومین جشنواره موسیقی کیش خاطرنشان کرد: در جشنواره اول ۷۰ درصد حمایت‌ها توسط سازمان و ۳۰ درصد توسط بخش خصوصی انجام شد اما در جشنواره دوم تلاش شد تا در روندی متفاوت ۷۰ درصد حمایت از سوی بخش خصوصی صورت بپذیرد و تنها ۳۰ درصد توسط سازمان انجام شد ومنطقه آزاد نقش ناظر را در این دوره برعهده داشت.

جشنواره سوم با تم موسیقی خیابانی
حمید هادی دبیر هنری جشنواره نیز در این آیین با تقدیر از مسؤولان و حامیان جشنواره، گروه‌های برگزیده و شرکت کنندگان در آن افزود: این حضور و استقبال گسترده ما را بر آن داشت تا گام‌های بعدی را محکم تر برداشته و خود را آماده جشنواره ای وزین تر کنیم.

به گفته دبیر هنری جشنواره موسیقی کیش، جشنواره سوم موسیقی کیش با عنوان جشنواره موسیقی خیابانی برگزار خواهد شد.

در این جشنواره از گروه‌های برگزیده به دلیل فاخر بودن و زیبایی هر سه اثر به طور مساوی تقدیر و از اعلام گروه ها به صورت گروه های اول تا سوم پرهیز شد همچنین از گروه‌های میهمان، گروه موسیقی بومیان جزیره، کیو ۲۸ و کیش مهر و حامیان جشنواره با اهداء لوح و تندیس جشنواره تقدیر شد.

دومین جشنواره موسیقی کیش با عنوان «موسیقی سواحل جنوب ایران، خلیج فارس تا دریای عمان» به مدت دو روز در جزیره کیش برگزار شد.

 

انتهای پیام/fidarna.ir

کد خبر : 1822
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.