فرمانده سپاه کیش در دیدار با امام جمعه کیش از اجرایی شدن طرح تحول محلات با محوریت مساجد و محلات در جزیره کیش توسط بسیج ناحیه مقاوت سپاه کیش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، سرهنگ شهداد کناری با اشاره به اینکه بسیج به فرموده رهبر معظم انقلاب متولد مسجد است اظهار کرد: در همین راستا سازمان بسیج طرح تحول محلات با محوریت مساجد را ابلاغ کرده است.

وی افزود: سرچشمه تمامی طرح های اجرایی بسیج مانند طرح تحول محلات، سند انتظار بسیج و طرح صالحین مساحد است و امیدواریم با حمایت های نهاد امام جمعه اهداف بزرگ نظام با محوریت مساجد به بهترین شکل اجرایی و عملیاتی شود.

سرهنگ کناری با تاکید بر اینکه از ابتدای تشکیل سازمان بسیج، مسجد و بسیج در کنار هم قرار دارند و می توانند کارهای بزرگی را در سطح جامعه انجام دهند ادامه داد: دشمن همواره در پی جدا کردن و تفرقه افکنی میان مردم، مساجد و بسیج است و می طلبد که ما روز به روز منسجم تر در مسیر اتحاد و همدلی گام برداریم.

وی با اشاره به هجوم دشمنان با استفاده از ابزارهای جنگ نرم مانند ماهواره در میان اقشار مختلف جامعه به ویژه خانواده و جوانان افزود: برای ایجاد اتحاد و انسجام بیشتر در میان مردم باید تغییراتی در سطح محلات ایجاد شود تا جامعه را به سوی محله اسلامی و بیانیه گام دوم هدایت کنیم.

فرمانده سپاه کیش با اشاره به طراحی چارچوب سازمانی قرارگاه طرح تحول محلات در شورای سیاست گذاری بسیج اظهار کرد: ریاست قرار گاه برعهده امام جمعه جزیره کیش قرار گرفته است و دبیر این قرارگاه به معاونت سازمان منطقه آزاد کیش سپرده شده و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش به عنوان فرمانده قرارگاه مسئولیت پیگیری برنامه های سازمانی در سطح پایگاه ها را به عهده دارد و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه به عنوان عضو شورای سیاستگذاری در این شورا حضور دارد.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه های تخصصی تفکر و توسعه، دفاعی و امنیتی، فرهنگی و تربیتی، رسانه و فضای مجازی و کمیته سازندگی و مردم یاری در قرارگاه طرح تحول محلات جزیره کیش افزود: با توجه به اهمیت کارکرد این شورا، ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش تمامی منابع و اعتبارات خود را در راستای دست یابی به اهداف یاد شده به کار گرفته است.

کناری ایجاد اتحاد، همبستگی و همفکری مسئولان، نخبگان و معتمدین با محوریت مسجد محله، تدوین چشم انداز قرارگاه تحول محلات برای دست یابی به محله اسلامی، ترویج گفتمان ارزش های انقلاب اسلامی و معنویت افزایی در محله، شناسایی تهدیادات، آسیب ها، ظرفیت ها، امکانات محلات و تکمیل شناسنامه محله و یافتن راهکارهای حل مشکلات، تدوین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، اولویت بندی نیازمندی ها و مطالبه گری هدفمند جهت تحقق اهداف، هماهنگی و برگزاری نشست هایی با حضور مسئولان در راستای رفع مشکلات محلات، ایجاد محله پویا با مشارکت و نقش آفرین مردم در قالب گروه های جهادی را ازجمله اهداف قرارگاه طرح تحول محلات با محوریت مساجد برشمرد.

به گفته فرمانده ناحیه مقاومت سپاه کیش اطلاع رسانی و انتشار فعالیت ها، دریافت نظرات، انتقادات و پیشنهادات از دیگر فعالیت های اعضای قرارگاه خواهد بود.

وی تاکید کرد: هر یک از طرح های ارائه شده در قرارگاه از پشتوانه علمی خوبی برخودار بوده و قابلیت اجرایی بالایی دارد.

 

برای به نتیجه رسیدن طرح باید همه پای کار باشند

امام جمعه کیش نیز در این نشست با تقدیر از طرح تحول محلات افزود: با توجه به گزارش ارائه شده طرح تحول محلات طرح بسیار خوبی است که می تواند در بازخورد خوبی به همراه داشته باشد به شرط اینکه به خوبی و درستی اجرایی شود.

وی با بیان اینکه ارائه و سخن گفتن از یک طرح ساده است اما عملیاتی کردن و به سامان رساندن آن امر مهمی است که باید برای دست یابی به آن تلاش و پشتکار بالایی داشت و به صورت جدی پیگیری و رصد شود تا به نتیجه برسد.

وی تصریح کرد: برای اینکه یک طرح به سامان برسد و نتیجه یابد باید همه به صورت جدی پای کار باشند.

امام جممعه کیش قرارگاه تحول محلات با رویکرد مسجد محوری و محله اسلامی طرحی است که همه به دنبال آن هستیم و کار بسیار بزرگ و اساسی است اما باید مجریان طرح، آن را دوست داشته باشند تا نتیجه خوبی هم از آن به دست آید.

وی افزود: وقتی مدیری موفق می شود که کاری را که درمی خواهد انجام دهد مانند فرزند خود دوست داشته باشد

امام جمعه کیش با اشاره به اینکه اجرای طرح در سطح 12 قرارگاه از ابتدا سخت است خاطر نشان کرد: برای دست یابی به یک نتیجه معقول بهتر است توان خود را بر روی یک قرارگاه به صورت جدی متمرکز کنید و مو به مو طرح را اجرا کنید و به مرور در قرارگاه های دیگر انجام دهید تا به یک نتیجه درست و منطقه دست پیدا کنید.

 

 

 

 

کد خبر : 2011
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.