رییس پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف گفت: ۷۶۱ داوطلب این جزیره در 4 روز برای کسب کرسی‌های دانشگاهی کشور در آزمون سراسری کنکور با هم رقابت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار از ایرنا، علی سلک غفاری اظهار داشت: این داوطلبان در چهار گروه تخصصی هنر، علوم ریاضی، تجربی، انسان و زبان های خارجی روزهای چهارشنبه تا شنبه این هفته با هم رقابت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه ۴۲۸ نفر از این افراد، داوطلبان دختر و ۳۳۳ نفر نیز داوطلب پسر هستند اضافه کرد: روز چهارشنبه ۱۴۹ داوطلب شامل ۹۱ دختر و ۵۸ پسر در گروه هنر با هم رقابت می کنند.

سلک غفاری افزود: این دانشگاه روز پنجشنبه میزبان ۲۴۸ داوطلب گروه های تحصیلی علوم ریاضی و علوم انسانی است که داوطلبان شامل ۱۱۵ دختر و ۱۱۳ پسر هستند.

وی یادآور شد: روز جمعه نیز ۲۱۵ داوطلب رشته های گروه علوم تجربی و روز شنبه نیز ۱۴۹ داوطلب رشته های زبان های خارجی با هم رقابت خواهند کرد.

رییس پردیس بین‌الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به وضعیت کرونایی اظهار داشت: بر اساس پروتکل های بهداشتی اعلامی ستاد ملی کرونا تمام داوطلبان قبل از ورود به سالن جلسات، باید نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری در خصوص داشتن یا نداشتن علائم ابتلا به بیماری کووید ۱۹ اقدام کنند.

وی گفت: همچنین امدادگران جمعیت هلال احمر و کارشناسان و بازرسان مرکز توسعه سلامت نیز در دانشگاه برای تب سنجی مستقر خواهند و اگر افراد دارای علائم شناسایی شوند در اتاق قرنطینه در آزمون شرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه پردیس بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف به عنوان متولی برگزاری کنکور در این جزیره نسبت به رعایت شیوه نامه ها به صورت جدی وارد عمل شده به صورتی که چینش صندلی های آزمون بین ۱۸۰ سانتی‌متر تا ۲ متر فاصله دارند درحالی که سازمان سنجش این فاصله را ۱۶۰ تا ۱۸۰ سانتی‌متر اعلام کرده است.

آزمون سراسری گروه هنر چهارشنبه ۹ تیر، گروه علوم ریاضی و انسانی پنجشنبه ۱۰ تیر، گروه تجربی جمعه ۱۱ تیر و گروه زبان شنبه ۱۲ تیر برگزار خواهد شد.

هم اکنون هفت هزار دانشجو در ۶ واحد دانشگاهی جزیره کیش شامل پردیس بین المللی دانشگاه تهران، پردیس بین المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه صنعتی شریف کیش، دانشگاه بین اللملی آزاد کیش، دانشگاه پیام نور کیش و دانشگاه علمی کاربردی کیش مشغول تحصیل هستند.

کد خبر : 2472
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.