رییس اداره امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش گفت: طی مهلت حدود ۲ ماهه ۲ هزار قطعه اثر از عکاسان مختلف کشور به مسابقه ملی عکس بانوی ایران ارسال شده است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار از ایرنا، عالمه خسروی اظهار داشت: ۳۵۰ عکاس به این رویداد عکس ارسال کرده اند که آثار ارسالی در ۲ بخش شامل یک هزار و ۴۰۰ تک عکس و ۱۰۳ مجموعه عکس است.

 وی اضافه کرد: این مسابقه هنری با موضوع زن در اقوام ایرانی در محورهای آداب، رسوم و آئین‌های سنتی زنان در اقوام ایرانی، انواع پوشش و حجاب زنان در اقوام ایرانی، حس مادرانه در فرهنگ غنی اقوام ایرانی و هنرهای دستی زنان در اقوام ایرانی خرداد امسال فرخوان داده بود.

رییس اداره امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه اخر تیر مهلت ارسال آثار به این رویداد بود افزود: نرگس آبیار، نیکی کریمی، مریم زندی، جمشید بایرامی و حسین تهوری از داوران این مسابقه هستند و لیلی صدیقی نیز دبیری آن را بر عهده دارد.

وی یادآور شد: این اداره با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در قالب مسابقات و جشنواره های مختلف به دنبال ارج نهادن به مقام زنان در اقوام ایرانی بوده و در سال جاری ۲ رویداد عکس شامل زن در آیینه نیایش و بانوی ایران زمین را به مرحله اجرا در اورده است.

خسروی با بیان اینکه مسابقه زن در آیینه نیایش نیز در ماه مبارک مضان با معرفی برترین ها به کار خود پایان داده است افزود: اختتامیه و نفرات برتر جشنواره بانوی ایران زمین متعاقبا اعلام می شود.

 اداره امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش براساس قوانین موجود در منشور حقوق و مسئوولیت‌های زنان تاسیس شده است.

این منشور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و در سال ۸۳ ابلاغ گردیده و برعدالت جنسیتی  که باید در حوزه های مختلف برای ایجاد تعادل بین جامعه مردانه و زنانه حاکم باشد تاکید دارد.

بر اساس سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۵ حدود ۱۸ هزار نفر از جمعیت ۴۲ هزار نفری کیش را بانوان تشکیل می دهند.

کد خبر : 2515
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.