نمایش موسیقیایی چلچراغ به مناسبت ایام سوگواره اربعین حسینی تا سوم مهر در اسکله تفریحی جزیره کیش در حال برگزاری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از ایرنا کارگردان نمایش موسیقیایی چلچراغ اظهار داشت:  این نمایش موسیقی به صورت پرفورمنس در چهار اپیزود مجزا کار شده و وقایع مربوط به دشت کربلا از عاشورا تا امروز را به تصویر می کشد.
احمد سلیمانی با بیان اینکه چلچراغ از یک ماه پیش با سفارش معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش تهیه شده است افزود: اپیزود اول این نمایش ورود کسانی است که بعد از واقعه کربلا به این دشت را بازگو می کند که چگونه با وقایع عاشورا مواجه می شوند.
وی اضافه کرد: اپیزود دوم تشنگی است و ماجرای رساندن آب به تشنگان کربلا را به نمایش گذاشته و سعی شده در اپیزود سوم یک فضای امروزی و پیادا روی اربعین به تصویر کشیده شود.
سلیمانی گفت: اپیزود چهارم با عنوان نذر به داستان دست های بریده شده حضرت عباس (ع) اختصاص دارد و در آخر تماشاگران و بازیگران نمایش به صورت نذر شمعی را در سقاخانه دکور نمایش روشن می کنند.
وی یادآور شد: این نمایش ساعت ۲۰ و ۳۰ هرشب از اربعین حسینی تا سوم مهر مصادف با شب رحلت پیامبر اکرم (ص) اجرا می شود.
علی براتی طراح حرکت های این پرفورمنس عاشورایی بوده و بازیگرانی همچون محمد جواد پیروزی، سبد مصطفی مقیمی، هومن پیری، علی صدیق، سید محمدرضا پیغمبری، سجاد بختیار زاده، مهدی باقری، رضا جعفری، حانیه کیانی بیگدلی، فاطمه عبدالله زاده، فرشته صداقت طلب، مهدیه احمدی و ستاره دهقان در آن به ایفای نقش می پردازند.

 

کد خبر : 2747
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.