مدیرعامل شرکت توسعه بنادر و فرودگاه کیش گفت: با تمهیدات اندیشیده ظرفیت شناورهای مسافری این جزیره در آستانه نوروز ۲ برابر افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از ایرنا، عزت الله محمدی روز دوشنبه در نشست خبری اعلام برنامه های کمیته حمل و نقل هوایی ستاد تسهیلات سفر نوروز کیش با بیان اینکه افزایش کمی و کیفی ظرفیت پذیرش مسافران از مسیرهای دریایی و هوایی از اولویت های این شرکت برای میزبانی از مسافران نوروزی است اظهار کرد: هم اکنون تعداد شناورهای مسافری از ۲ فروند و با ۵۴۰ صندلی به چهار فروند با یک هزار و ۱۴۰ صندلی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ۲ شناور مسافری نیز از کشتی های تفریحی جزیره با ظرفیت حدود ۴۰۰ صندلی نیز آماده شده در صورت نیاز به مسافران در مسیرهای کیش به بندر چارک و آفتاب ارایه خدمت کند افزود: همچنین تعداد لندیگرافت ها (شناورهای خودرو بر) از ۱۶ فروند سال گذشته به ۳۰ مورد افزایش پیدا می کند که در این راستا تا کنون ۲۲ فروند از آنها مستقر شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه بنادر و فرودگاه های جزیره کیش یادآور شد: با استقرار هشت فروند لندیگرافت دیگر امکان پذیرش ۶ هزار خودرو در هر شبانه روز با انجام حدود ۶۰ سفر در این جزیره طی ایام نوروز از ۲۴ اسفند امسال تا ۲۰ فروردین سال آینده فراهم می شود.

وی گفت: به منظور سهولت در پذیرش خودروها در مبادی ورودی و خروجی جزیره نیز تمهیدات مختلفی انجام شده تا انتظار مسافران در آنها به حداقل بر سد که راه اندازی سامانه نوبت دهی اینترنتی برای خودروهای خروجی از جزیره کیش از جمله این اقدامات است.

محمدی افزود: افزایش گیت های ورودی بندر چارک از سه به ۶ مورد به منظور پذیرش ۲۶۰ دستگاه خودرو در هر ساعت، جداسازی گیت های ویژه گمرک، تجهیز مبادی پذیرش به دوربین های پلاک خوان از دیگر اقدامات انجام یافته در این خصوص است.

وی یادآور شد: مسافران می توانند برای دریافت نوبت خروج خودروها از جزیره کیش به سامانه نوبت دهی به آدرس www.ticket.kishports.com مراجعه کرده و برای اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی و برقراری سفر شناورهای مسافری و باری با شماره ۰۷۶۴۴۸۸ در ۲۴ ساعت شبانه روز تماس بگیرند.

مدیرعامل شرکت توسعه بنادر و فرودگاه های کیش افزود: نصب بنرهای اطلاع رسانی در مسیرهای منتهی به جزیره کیش از سمت شهرستان های پارسیان و بندرلنگه، اطلاع رسانی به مسافران این جزیره در استان های همجوار از دیگر اقدامات برنامه ریزی شده ویژه نوروز از سوی این شرکت است.

وی با بیان اینکه امکان ارایه خدمات ۲۴ ساعته به مسافران در بندرگاه کیش در صورت نیاز وجود دارد اضافه کرد: اما خدمات فرودگاهی این جزیره به صورت ۲۴ ساعته خواهد و اجازه برنامه ریزی پروازها به شرکت های هواپیمایی در طول شبانه روز به آنها از ۲۴ اسفند تا ۲۰ فروردین داده شده است.

محمدی گفت: شرکت های هواپیمایی در ۲ روز آینده برنامه پروازی خود ویژه نوروز در این جزیره را اعلام می کنند و فرودگاه بین المللی کیش به طور متوسط قادر به ارایه خدمت به ۱۱۰ پرواز ورودی و خروجی در ۲۴ ساعت شبانه روز است.

 

کد خبر : 3424
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.