مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از اصلاح ساختار مالی دبیرخانه و مناطق آزاد کشور در راستای بازگشت به ماهیت اصلی خود خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، حمیدرضا مومنی در آیین معارفه جعفرآهنگران، مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش که پس از تغییر ناگهانی غلامحسین مظفری سکان هدایت جزیره کیش را برعهده گرفته است با تقدیر از آهنگران جهت پذیرش مسئولیت در شرایط کنونی که مصادف با ماه های پایانی دولت تدبیر و امید است، وی را از مدیران با تجربه در مناطق آزاد برشمرد که چالش ها، فرصت ها، ظرفیت ها و امکانات مناطق آزاد را به خوبی می شناسد.

وی همچنین با تقدیر از همراهی فعالین مناطق آزاد افزود: فعالین اقتصادی رکن اصلی رونق و توسعه اقتصادی کیش هستند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد با بیان اینکه اقدامات شاخصی در کیش به خصوص در حوزه هایی که در گذشته به آن ها پرداخته نشده بود انجام شده است تاکید کرد: یکی از مهمترین مسائل در مناطق آزاد، تامین منابع مالی است که برای انجام ماموریت ها یک مسئله کلیدی است و در کیش به خوبی انجام شده است که باید به دیگر مناطق آزاد تسری یابد.

وی افزود: با وجود شرایطی که امروز در کشور وجود دارد به این نتیجه رسیده ایم که باید از امکانات بازار سرمایه و بازارهای مالی برای از رفع مشکلات سازمان و پروژه های بخش خصوصی استاده کرد.

توسعه زیرساخت ها از مسائل کلیدی است

مومنی با اشاره به فعالیت های انجام شده در حوزه برنامه ریزی و سیستمی بر ضرورت شفاف سازی تاکید کرد و افزود: توسعه زیرساخت ها از مسائل اساسی و کلیدی است که حرکت های خوبی در کیش انجام شده اما به نظر می رسد کافی نباشد به خصوص در حوزه اب و برق باید به صورت جدی چالش های به وجود آمده پیگیری شود.

وی تصریح کرد: کیش حوزه گردشگری است و اگر این نقیصه برطرف نشود می تواند در توسعه کیش مشکلاتی را ایجاد کند.

حفظ حرمت ارباب رجوع از دیگر مسائل مهمی بود که مشاور رئیس جمهور در این مراسم به آن تاکید کرد و افزود: مخاطبین و ذینفعان ما خیلی راضی نیستند. کارها باید سریع، سالم و به موقع انجام شود.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه ها و سامانه ها، ضرورتی برای حضور ارباب رجوع به سازمان وجود ندارد و همه می دانیم که حضور فیزیکی مبدأ و منشأ بسیاری از مشکلات شده است.

این مقام مسئول در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در خصوص تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام نیز اظهار کرد: انتظار داریم پروژه های نیمه تمام در حوزه های قضایی یا خود سازمان تعییین تکلیف شود و حق نداریم مردم را بلاتکلیف نگهداریم. ما حق نداریم به خواسته های به حق مردم پاسخ ندهیم. حتی اگر سازمان به ضرر سازمان باشد

مردم به ازاء برداشت های غلط ما از قانون نباید متضرر شوند

وی با تصریح بر اینکه به بهانه اینکه بیت المال است یا به صلاح سازمان نیست نباید مردم متضرر شود افزود: مردم به ازاء برداشت های غلط ما از قانون نباید متضرر شوند و دکتر آهنگران باید به این موضوع ورود جدی پیدا کنند.

مومنی با تاکید بر ضرورت بازگشت دبیرخانه و مناطق آزاد به جایگاه و ماموریت خود براساس قوانین و اساسنامه این مناطق افزود: نمی شود که مسئولیت را در مناطق ببینیم و اختیارات را در دبیرخانه؛ بنابراین باید هر کس به جایگاه خود بازگردد، اقدامات خود را انجام دهد و مسئولیت کارهای خود را بپذیرد.

وی با تصریح بر اصلاح ساختار مالی در دبیرخانه و مناطق آزاد کشور بر توسعه بخش های نظارتی افزود: براصلاح ساختار مالی و برنامه های اجرایی و نیروی انسانی به صورت جدی ورود پیدا خواهیم کرد؛ قطعا باید کارها با برنامه ریی انجام شود و قطعا باید خروجی ها مشخص باشد.

تاوان بی کفایتی ما را نباید مردم بدهند

مشاور رئیس جمهور با گلایه از تاخیر در برنامه ریزی و احداث ترمینال جدید فرودگاه کیش گفت: قابل قبول نیست فرودگاهی که با 200 میلیارد باید تمام می شد ، 10-11 سال طول بکشد و باید با 1200 میلیارد تومان تمام شود اصلا قابل قبول نیست.

وی با اشاره به اینکه شما می گویید با 1200 میلیارد ولی با 1400 میلیارد هم تمام نمی شود، شما می گویید خرداد ولی خرداد هم تمام می شود این که نشد اداره کردن تصریح کرد: تاوان بی کفایتی ما را که نباید مردم بدهند، اگر بیت المال را می خواهید حفظ بکنید اینجا باید بیت المال را حفظ کنید، منافع و مصالح کشور که شوخی بردار نیست. این عین بی کفایتی است.

مومنی افزود: هر کیش که این پروژه را امضاء کرده و شروع کرده باید جواب بدهد. اگر ضرورت نداشت برای چه شروع کردید و اگر شروع کردید چطور نمی توانید تمام کنید تاوان این مابه التفاوتت را چه کسی باید پرداخت کند؟

وی با بیان اینکه بخش های دولتی نباید در اجرای پروژه ها ورود کنند بر واگذاری پروژه ها به بخش های خصوصی مانند هتل داری در جزیره کیش تاکیدکرد و افزود: باید مردم ورود کنند، هتل، فرودگاه، بندر و اسکله بسازند باید شرایطی فراهم کنیم که مردم با جرأت ورود کرده و کار انجام بدهند، ما باید به وظایف ذاتی خود باز گردیم و مسئولیت پذیرباشیم که مسئولیت پذیری در رأس امور است.

اجازه نمی دهیم هیچ مدیری بدون برنامه کار کند

دبیرشورایعالی مناطق آزاد با اشاره به اینکه برنامه مداری، پاکدستی و اقتدار سه مولفه ضروری برای مدیران است تاکید کرد: اجازه نمی دهیم هیچ مدیری بدون برنامه کار کند؛ با آزمون وخطا که نمی شود کار کرد. باید براساس برنامه و تعهد اقدام کرد.

با مدیرانی که پاکدست نیستند کار نخواهیم کرد

پاکدستی مولفه دیگری است که مومنی به آن اشاره و تاکید کرد: قطعا با مدیرانی که پاکدسدت نیستند کار نخواهیم کرد.مگر می شود در فضای ناسالم کار کرد، ارباب رجوع زورش به ما نمی رسد وگرنه دلش خون است کارشان سالم و با احترام انجام نمیشود.

مدیر بدون اقتدار نمی خواهیم

مومنی با اشاره به اهمیت اقتدار در مدیریت بیان کرد: مدیر بدون اقتدار نمی خواهیم. مدیری که نتواند اقتدارش را حفظ کند نمی تواند مجموعه اش را هم حفظ کند.

وی افزود: اقتدار به معنای اینکه شما برنامه مدار باشید، مدیریت بدانید و نقاط ضعف و قوت زیر مجموعه را به خوبی تشخیص بدهید و بتوانید به موقع به مسائل ورود پیدا کنید.

اگر لازم باشد هر هفته یک مدیر عوض می کنیم

مشاور رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی گلایه های از تغییر مدیریت های زودهنگام در شرکت هواپیمایی کیش تصریح کرد: اگر لازم باشد هر هفته مدیر عوض می کنیم

وی ادامه داد: کیش ایر را به کسانی سپرده اید که کمترین اطلاعات از صنعت هوانوردی دارند. کار فوق حرفه ای را به کسانی سپرده اید که حداقل مبانی صنعت هوانوری را بلد نیستنند. ایرلاینی که امروز باید گل سرسبد ایرلاین ها باشد، باید امروز به عنوان یک برند مطرح باشد؛ روز به روز شاهد آب شدن آن هستیم، دیگر چطور باید زمین بخورد؟

مومنی با بیان اینکه باید امور را اصلاح کنیم و از تیم های کارشناسی استفاده کنیم گفت: این بساط فامیل بازی را تمام کنید، کارمان را باید با قدرت، سلامت و اقتدار انجام دهیم.

مراسم معارفه جعفرآهنگران مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با حضورحمید رضا مومنی مشاوررییس جمهورو دبیرشورایعالی مناطق آزادو هیات همراه و جمعی ازمعاونان سازمان منطقه آزاد کیش وشرکت های تابعه، شیح یعقوب شمس امام جمعه اهل تسنن و مسئولان نظامی و  انتطامی درسالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزارشد.

کد خبر : 2421
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.