همزمان با آغاز فعالیت و گشایش اولین نمایشگاه شهر پایدار در کیش که از تاریخ 6 الی 9 بهمن ماه در نمایشگاه بین المللی کیش با حضور بیش از 280 مجموعه دولتی، خصوصی و دانش بنیان برگزار می گردد، از پنج طرح نوآورانه مبتنی بر فناوری های نوین مالی شبکه زر رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، در این مراسم که با حضور محمد خوانساری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، سعید پورزادی سرپرست منطقه آزاد کیش، مسئولین وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت اقتصاد برگزار شد؛ عباس جم زر مدیر فناوری های نوین مالی و فرصتهای سرمایه گذاری کشور با ارائه گزارشی از راه اندازی نخستین زیست بوم و بن سازه بومی دانش بنیان در عرصه فناوری زنجیره بلوک (بلاکچین) در کشور، ویژگی ها و قابلیتهای شاخص محصولات مبتنی بر فناوری های نوین مالی را تشریح کرد

 وی در این نشست به بیان ظرفیتها و فرصتهای بی نظیر این فناوری در حوزه توکنایز دارایی ها و تأمین مالی جمعی و سرمایه گذاری غیرمتمرکز و قابلیتهای تسریع، تسهیل، شفافیت و امنیت تبادلات مالی در بستر فناوری بلاکچین پرداخت.

رئیس بنیاد راهبری شبکه زر با بیان اینکه مؤسسه دانش بنیان فناوری هوشمند شبکه زر برای نخستین بار در کشور توانسته است با بکارگیری ابزارهای قانونمند و نوآورانه تحولی عظیم در عرصه نسل جدیدی از محصولات قدرتمند را برای سرمایه گذاری و تأمین مالی غیرمتمرکز و دانش بنیان ایجاد کند، افزود: در شرایطی که به دلیل وجود تحریم های ناجوانمردانه شرایط اقتصادی برای کشور ایران سخت شده است، بهره مندی از این فناوری های نوین می تواند امیدبخش آینده ای روشن برای توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور باشد.

 وی وجود ضوابط و دستورالعمل های بیمه های اعتباری و بیمه های زندگی را نقشه مثبتی برای اعتمادبخشی به عموم جامعه در استفاده از نسل جدیدی از فناوری های مالی دانست و افزود: ترکیب رمزدارایی و بیمه زندگی می تواند موجب توسعه چشمگیر صنعت بیمه های عمر و سرمایه گذاری در کشور شده و با بهره گیری از توان نخبگان جوان و دانش متخصصان متعهد کشور، واحد زر ( zarcoin.ir ) بستری نوین و بن سازه ای قوی و قدتمند برای توسعه زیست بوم فناوری های نوین مالی در ایران ایجاد ساخته است و با تدوین و ابلاغ سند رمزارزش در سند تحول دولت مردمی توسط رئیس جمهور محترم ایران، گامی بزرگ و ارشمند برای تحول اقتصاد دیجیتال در کشور برداشته است.

جم زر با معرفی نخستین محصول فناورانه « زر هوشمند » مبتنی بر بیمه های زندگی رمزپایه هوشمند، این محصول را یکی از بهترین طرح های قابل سرمایه گذاری مطمئن برای عموم جامعه به خصوص اقشاط متوسط برشمرد و به ویژگی های استثنایی آن همچون 20 سال معافیت پرداخت حق بیمه با پرداخت 7 درصد مجموع مبلغ سرمایه گذاری، قابلیت انتقال بیمه گذار در هر زمان و دریافت سود علی الحساب و روزشمار از محل کارمزدهای بیمه زندگی اشاره کرد و افزود: محصول زر هوشمند ( اسمارت زر ) با نماد SZAR در سامانه مبادلات شبکه زر به ارزش روز آن قابل دریافت است و دارندگان آن علاوه بر دریافت اوراق و بیمه نامه، به میزان سرمایه گذاری خود واحد زر دریافت می کنند و می توانند ارزش لحظه ای آن را در سامانه مشاهده کنند.

« زرکارت ملی » دومین محصول نوآورانه ای بود که توسط مدیرعامل مؤسسه اعتباری فناوری هوشمند شبکه زر ارائه شد. به گفته وی، زر کارت ملی که با همکاری بانک ملی ایران، شبکه زر و صندوق سرمایه گذاری برگ زیتون صادر می شود این قابلیت را برای دارندگان کارت ایجاد کرده است که بتوانند دارایی های خود را به صورت واحد زر (ZAR) در کیف پول خود نگهداری کنند و با توجه به اینکه ارزش واحد زر به صورت ارزی است، علاوه بر قابلیت انتقال و تبادلات مالی، ارزش دارایی های خود را حفظ ساخته و در هر زمان به صورت لحظه ای قابلیت خرید و پرداخت ریالی را نیز داشته باشند. ارزش دارایی های افراد در کیف پول زرسواپ تحت پوشش بیمه قرار می گیرد و با ایجاد حس اعتماد و اطمینان به مخاطبان، قابلیت نقدشوندگی بالایی را برای دارندگان خود فراهم می کند.

رئیس بنیاد راهبری شبکه زر ادامه داد: « سرزمین ایلیا » سومین طرحی است که با بهره گیری از فناوری های نوین مالی و با روش توکنایز زمین با مشارکت مؤسسه فناوری هوشمند شبکه زر و شرکت بین المللی شهرسازی سرزمین ایلیا، امکان سرمایه گذاری متقاضیان را به صورت متری برای خرید زمین با انتشار و عرضه گواهی اوراق مشارکت در منافع زر (زَرگام) فراهم کرده است. در سرزمین ایلیا که با تملک بیش از 3000 هکتار زمین در منطقه گیلاوند دماوند نخستین شهر جدید هوشمند و خلاق بخش خصوصی در کشور است شرایط ویژه و بی نظیری را برای عموم جامعه تدارک دیده است که بتوانند حتی با پرداخت پلکانی روزانه 1000 تومان به ازای هر مترمربع زمین ویلایی در مدت هشت سال، زمین را به صورت اقساط خریداری کنند. نماد واحد رمزپایه سرزمین ایلیا در سامانه زرسواپ ILIA می باشد که متقاضیان با مشارکت در منافع این طرح بزرگ و ملی، سود علی الحساب روزشمار با پشتوانه سفته الکترونیک و با توثیق واحد زر دریافت کرده و در هر زمان می توانند سند زمین خود را به صورت رسمی دریافت کنند.

وی با اشاره به صندوق سرمایه گذاری غیرمتمرکز و رمزپایه « تعاونی شاخص » به عنوان چهارمین محصول مبتنی بر فناوری های نوین مالی که امکان مدیریت دارایی های دیجیتال و سبدگردانی رمزارزها را با روشی مبتکرانه فراهم ساخته تاکید کرد: این طرح که با نماد DPI علاوه بر سامانه زرسواپ در بزرگترین و معتبرترین صرافی های بین المللی دنیا نیز درج شده، قابلیت سرمایه گذاری مطمئن و با کمترین ریسک را با پوشش بیمه زندگی رمزپایه برای متقاضیان به وجود آورده است.

 عباس جم زر در ادامه افزود: ارائه گواهی اوراق مشارکت در منافع زر ( زرگام ) نیز که با نماد DEXG در سامانه زرسواپ و بسیاری از صرافی های معتبر و بین المللی دنیا درج گردیده است، قابلیت توکنایز دارایی و تهاتر دارایی های دیجیتال را برای صاحبان کسب و کارها جهت تأمین سرمایه در گردش و جریان نقدینگی آنها با سریعترین و ساده ترین روش فراهم نموده است.

« سرزمین مجازی کیش » پنجمین محصول مبتنی بر فناوری های نوین توسط شبکه زر بود که در این نمایشگاه عرضه شد و مورد استقبال بسیاری از کیشوندان و اصناف، تجار و بازرگانان جزیره کیش قرار گرفت. رئیس بنیاد راهبری شبکه زر با بیان اینکه سامانه سرزمین مجازی کیش با اتصال به خدمات دولت الکترونیک، علاوه بر ایجاد بستری امن برای تعاملات گروهی و دوسویه، امکانات ارتباطی نوآورانه ای را در بستر فناوری غیرمتمرکز فراهم نموده است و نخستین پیام رسان و شبکه اجتماعی مبتنی بر رمزگذاری و فناوری بلاکچین را با قابلیتهای ویژه ای همچون تماس صوتی و تصویری و انجام تبادلات مالی واحد زر را در بستری امن، ساده با حفظ محرمانگی و حریم خصوصی افراد در اختیار مخاطبان قرار داده افزود: متقاضیان می توانند نسخه تلفن همراه سرزمین مجازی کیش را از سامانه ekish.land دریافت کنند.

 رئیس بنیاد راهبری شبکه زر با اعلام این خبر که تا پایان سال از پرژوه متاورس سرزمین مجازی کیش هم رونمایی خواهد شد، آمادگی این بنیاد را برای برگزاری دوره های آموزشی رایگان برای متقاضیان در راستای ارتقاء دانش و افزایش فرهنگ عمومی جامعه در حوزه فناوری های نوین مالی ارائه کرد.

متقاضیان می توانند با مراجعه و ثبت نام در سامانه شبکه زر علاوه بر ثبت نام رایگان دوره های آموزشی، از پانزدهم بهمن ماه سالجاری که مصادف با میلاد امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) است تا روز نیمه شعبان، 110 واحد زر (ZAR) به صورت هدیه از بنیاد راهبری شبکه زر دریافت نمایند.

در این مراسم دکتر محمد خوانساری رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد: با توجه به زیرساخت های فراهم شده دولت الکترونیک در کیش، در نظر داریم این جزیره به عنوان یکی از محل های آزمونه طرح های هوشمندسازی کشور باشد.

خوانساری در خصوص تفاهم نامه همکاری مشترک سازمان های فناوری اطلاعات ایران و منطقه آزاد کیش نیز تاکید کرد: استفاده از فناوری‌های نو در حوزه خدمات به مردم، توسعه فعالیت های هوشمند مد نظر دولت الکترونیک به صورت الگو و ارتقای شفافیت خدماتی از جمله اهداف این تفاهم نامه است.

 سعید پورزادی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش هم در این مراسم خاطر نشان کرد: به منظور تحقق اهداف دولت سیزدهم از در زمینه دولت الکترونیک در این جزیره نقشه راه شهر هوشمند تصویب شده و با همکاری های سازمان ها و نهادهای بالا دستی فعالیت های مختلفی انجام می شود.

کد خبر : 3262
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.