به مناسبت گرامی داشت « روز کیش » و با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد کیش سه اسکله تفریحی، ساحل شرقی جزیره کیش و چند طرح عمرانی و زیربنایی دیگر بهره برداری شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، همزمان با 20 آبان « روز کیش » و با حضور مرتضی بانک، دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور سه اسکله تفریحی کیش که مدت ها به صورت متروکه باقی مانده بود به بهره برداری رسید.

بنابراین گزارش، ویژه برنامه های روز کیش با غبار روبی از مزار شهدای گمنام مسجد امام حسن مجتبی (ع) جزیره کیش آغاز شد.

در آیین غبار روبی و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، که با حضور غلامحسین مظفری رییس هیئت مدیره و مدیر عامل، تعدادی از معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، شیخ يعقوب شمس امام جمعه اهل تسنن، سید محمدرضا مداح مشاور و مدیرکل حوزه ریاست و فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش برگزار شد حاضران با قرائت فاتحه، اهدا شاخه های گل، غبار روبی و عطرافشانی مزار شهدا، با آرمان های شهیدان و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران میثاقی دوباره بستند.

افتتاح رستوران مارینا

پس از آیین غبار روبی و در ادامه ویژه برنامه های روز کیش، رستوران مارینا و اسکله های تفریحی و گردشرگری ساحل شرقی جزیره کیش با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد افتتاح شد.

رستوران مارينا و سه اسكله تفريحي در ساحل شرقي و محدوده ماريناي كيش با ظرفيت دو موج شكن ٢٠٠ متر، يك موج شکن ١٠٠ متر طول و داراي عرض بالغ بر ١٠ متر از جمله طرح های ویژه ای است که در این روز از آن ها بهره برداری شد.

رستوران مارینا کیش توسط شرکت "مکین دریا و بهمبر" که شرکای تجاری این پروژه هستند تحت عنوان شرکت "مارینا دریای تابان" در حوزه دریا فعالیت خود را آغاز کرده و اسکله های شناوری که در حوضچه فعالیت می کنند به مبلغی بالغ بر 2 و نیم میلیون یورو با سرمایه بخش خصوصی در سال 93 خریداری و نصب شده است. این مجموعه دارای 2 کشتی اقیانوس پیما است.

بازدید از سواحل آزاد سازی شده

با همت شركت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش با ظرفیت موج شکن های موجود در ساحل شرقی که بدون استفاده رها شده بود نسبت به طراحی و اجرای روکش،نورپردازی و مبلمان شهری در سه موج شکن اقدام شده است.

همچنین ساحل شرقی جزیره کیش در ادامه پارک مرجان و محدوده مارینا در زمینی به مساحت بالغ بر ۱۶/۸ هکتار، احداث و تامین راه دسترسی ۹۰۰ متر از طول ساحل برای کیشوندان و گردشگران از دیگر بخش هایی است که با حضور بانک افتتاح شد

همچنین ساحل جنوب شرقي مجاور پارك دلفين ها در زمينه به مساحت ١٤ هكتار و تامين راه دسترسي به طول ١١٠٠ متر افتتاح شد. 

در منطقه شمال جزیره نیز با افتتاح ساحل کرانه ضمن احداث 400 متر مسیر جدید موجب تامین دسترسی مسیر ساحلی به طول 700 متر و همچنین امکان دسترسی عموم به حدود 8 هکتار از اراضی ساحلی فراهم آمده است.

افتتاح بوستان در نوبنیاد های 2 و 3

 از دیگر طرح هایی که در آیین روز کیش مورد بازدید و بهره برداری قرار گرفت می توان به افتتاح  پارك بهارستان در زميني به مساحت ٤٠٠٠ متر مربع و پارك آرين در زميني به مساحت ١٦ هزار مترمربع فضاي سبز اشاره کرد.

پارك بهارستان با كاشت ٦٦ درخت و ٤٠١ اصله درختچه، ٣١٢ پرچين و كاشت پوششي٥٠٠ متر مربع و پارك آرين با کاشت ٨٥ اصله درخت،١٣٠ اصله درختچه ، ٧٥ متر پرچين،٣١٠٠متر پوششي پذیرای عموم مردم و گردشگران است.

فضاهای بازی کودکان و امکانات ورزشی و مسیرهای پیاده متناسب در چارچوب الزامات طراحی های پارك هاي محلي تامین شده است و پیش بینی می شود با توجه به تراکم جمعیتی و نیاز این مناطق؛ بتواند بخش عمده ای از نیاز ساكنين اين منطقه را برطرف كند.

دوچرخه های  هوشمند وارد مدار گردشگری شد

افتتاح ایستگاه های دوچرخه های هوشمند نیز از طرح هایی است که توسط مرتضی بانک دبیر شورایعالی مناطق آزاد به مناسبت روز کیش افتتاح شد.

در گام نخست ايستگاه هاي هوشمند با ٢٥٠ دوچرخه اشتراكي به منظور تسهيل در ارائه خدمات گردشگري به مسافران و ساكنين جزيره كيش فعاليت خود را آغاز كردند و تا پايان سال اين ايستگاه ها تا تعداد ٧٠٠ دوچرخه هوشمند توسعه داده خواهد شد.

از ویژگی های این دوچرخه تکنولوژی مي توان به ساخت،کیفیت و فناوری نو و مبتنی بر تکنولوژی های روز دنیا، از جمله بدون زنجیر، ترمز ديسكي و تکنولوژی شفت درایو و بدنه آلومینیومی آن اشاره کرد.

همچنین بدنه آلومینیوم موجب کاهش خوردگی در آب و هوای کیش و جلوگیری از خرابی و دوچرخه سواری راحت برای مشتریان می شود.

تعرفه ارائه خدمات به صورت پلکانی در نظر گرفته شده و براي هر نیم ساعت ۱۰ هزار تومان، یک ساعت ۱۵ هزار تومان، یک ساعت و نیم ۲۰ هزار تومان تعریف شده است و به زودی تعرفه حق اشتراک سه روزه هفتگی، ماهانه و سالانه در جهت کاهش هزینه های کیشوندان و گردشگران ارائه خواهد شد که در این تعرفه ها تخفیف ویژه نيز در نظر گرفته شده است.

در این پلتفرم کاربر می تواند با استفاده از اپلیکیشن تجهیزات دوچرخه ها و سایر وسایل حمل و نقل پاک در اپلیکیشن با انتخاب هر کدام و اسکن "کیو آر" کد قفل هوشمند آن را باز و سفر پاک خود را آغاز كند هزینه سفر از محل کیف پول یا به صورت آنلاین دریافت مي شود و در پایان سفر پس از بستن قفل هوشمند انتخاب دکمه پایان سفر مشتری به پایان مي رسد.

گشایش رسمی پارلمان زنان، رو نمایی از طرح مسکن ملی، سوگند نامه محیط زیست کیش، رونمایی از دومین ویژه نامه معماری ساختمان جزیره کیش، رونمایی از طرح جامع و رویداد نوآورانه" اینجا فردا است"،  از جمله برنامه های ویژه ۲۰ آبان " روز کیش" است.

در این مراسم غلامحسين مظفري رييس هيئت مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش، محمد وکیلی سرپرست معاونت فرهنگی و گردشگری مناطق آزاد، سید محمدرضا مداح مشاور و مدیرکل حوزه ریاست، ابوالفضل طيبي مديرعامل شركت عمران، آب و خدمات، معاونین و برخی از مدیران سازمان منطقه آزاد کیش و مسئولان محلی حضور داشتند.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 2193
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.