مدیرعامل جامعه کلوپ داران و تفریحات دریایی کیش با اشاره به اینکه بی سامانی در تامین سوخت شناورهای تفریحی منجر به ورود دلالان به این حوزه شده گفت: تفریحات دریایی ویترین و نگین گردشگری کیش است که امروز مات مشکلات شده است.

به گزارش پایگاه خبری فیدار، سیناعباسی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری فیدار با اشاره به مشکلات کلوپ داران جزیره کیش از مسئولان درخواست کرد تا برای حل مشکلات سرمایه گذاران این حوزه اهتمام جدی تری داشته باشند.

وی با تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه یکی از معضلات مهم کلوپ ها در جزیره کیش را تامین سوخت شناورهای تفریحات دریایی برشمرد و اظهار کرد: حدود 200 شناور در کلوپ های تفریحی کیش اعم از قایق های شاتل، پاراسل و غواصی وجود دارند که از سال های پیش وارد جزیره شدند وتمامی آن ها استانداردهای لازم و پلاک مخصوص انتظامی را دریافت کرده اند.

مدیرعامل جامعه کلوپداران و تفریحات دریایی کیش با بیان اینکه شناورهای دریایی براساس مصوبه قاچاق کالا و سوخت و طی دستورالعمل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی صرفا براساس سرفصل های خاص می توانند سوخت دریافت کنند افزود: این سرفصل ها توسط اداره بنادر و کشتیرانی باید ثبت سامانه شده باشد که در جزیره کیش چنین امکانی وجود ندارد و با اینکه بارها مسئولان کلوپ های جزیره کیش به پر کرده فرم ها اقدام کرده اند و با وجود تایید از سوی نهادهای متولی مانند گردشگری، موسسه ورززش، جامعه کلوپ داران و اداره استاندارد به دلیل بروکراسی های اداری این فرم ها در اداره بنادر تایید نشده و مشکلات ما در حوزه تامین سوخت همچنان ادامه دارد.

عباسی با بیان اینکه در حال حاضر سوخت مورد نیاز شناورهای تفریحی در جزیره کیش به قیمت آزاد و با نرخ  لیتری 35 هزار ریال تا 50 هزار ریال تامین می شود افزود: با دلیل بروکراسی های اداری که وجود دارد شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نیز تامین سوخت مورد نیاز تا 5 هزار لیتر را با نرخ آزاد و تحت سرفصل های خرد ساختمانی و غیره حاضر است که تامین کند که این میزان در زمان عادی هم تامین کننده نیاز سوخت ما نیست و در مواردی مانند فروردین و دیگر ایام پرتردد ما نیاز به 250 هزار لیتر سوخت بنزین داریم. اما در نهایت هم که بروکراسی های اداری سپری شود تنها 100 تا 120 هزار لیتر سوخت در اختیار کلوپ ها قرار خواهد گرفت که نیازها فعالیت ها را تامین نمی کند و کسی هم پاسخگو نیست.

وی با اشاره به اینکه مسئولان مرتبط با مشکلات این حوزه مانند مدیریت اجتماعی سازمان در جریان مشکلات سرمایه گذاران این حوزه هستند از برگزاری یازده نشست با مدیران شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، مدیراجتماعی سازمان، معاونت گردشگری، مدیریت بازرگانی سازمان و موسسه ورزش سخن گفت که در نهایت حاصلی نداشته و افزود: در این رابطه حتی جلسه ای در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کیش هم برگزار شد اما کماکان مشکلات ما پابرجاست و هیچ عزمی برای رفع آن دیده نمی شود.

سینا عباسی با بیان اینکه کلوپ ها با تحمل هزینه های سربار، خطر ایمنی و مشکلات دیگر در این حوزه برای تامین نیاز سوخت شناورهای خود بنزین با نرخ 4 تا 5 هزار تومان را خریداری کرده و با مشقت، ریسک و خطرهای ایمنی بسیار مصرف می کنند.

وی با بیان اینکه پس از شیوع بیماری کرونا کلوپ های تفریحات دریایی بارها تعطیل شد، ظرف دو ماه گذشته یازده روز کامل بیست کلوپ دریایی به دلیل عدم وجود سوخت تعطیل شدند.

این فعال اقتصادی ادامه داد: برای نمونه در شب چهارشنبه آخر سال به دلیل نداشتن سوخت در شلوغ ترین روزهای جزیره و در آستانه نوروز کلوپ های ما امکان فعالیت نداشتند.

وی با اشاره به اینکه در جزیره کیش ما با تامین نیازهای اولیه خود برای سوخت با مشکل مواجه هستیم افزود: در کیش چیزی به نام قاچاق سوخت وجود ندارد؛ ما سوخت کم داریم و به صورت آزاد مجبور به تهیه آن هستیم و از سوخت سهمیه بی بهره ایم.

مدیرعامل جامعه کلوپداران و تفریحات دریایی کیش با تاکید بر اینکه همه مجوز فعالیت اقتصادی و پروانه بهره برداری داریم و تمام نظارت ها هم از سوی مراکز نظارتی بر فعالیت های کلوپ ها صورت می گیرد افزود: نتیجه تمامی اتفاقاتی که بیان شد منجر به ورود عده ای دلال به ماجرای تامین سوخت شناورها شده است که اقدام به فروش خارج از روال کرده اند و حاضرند نیمه شب سوخت را با نرخ های بسیار بالا به شناورها بفروشند.

وی در همین راستا به افزایش نرخ اجاره بهای کلوپ ها از سوی سازمان منطقه آزاد کیش اشاره کرد و افزود: سال ها پیش زمینی برای احداث کلوپ های دریایی به سرمایه گذاران واگذار شد که بنابر قرارداد یک طرفه ای که تنظیم شده سرمایه گذاران  موظف به احداث ساختمان و تجهیز آن شدند و در نهایت باید اجاره زمین را به سازمان می پرداختند.

عباسی با بیان اینکه اجاره کلوپ ها قبلا به شرکت سرمایه گذاری پرداخت می شد و براساس مصوبه جدید سازمان باید به موسسه ورزش پرداخت شود از افزایش 100 تا 300 درصدی اجاره بهای کلوپ ها خبرداد و افزود: با توجه به نرخ ارز و افزایش و نوسان هر ساله سرمایه گذاران ساختمان ها را احداث و تجهیز کردند به طوری که در حال حاضر هر کلوپ حدود 8 میلیارد تجهیزات دارد.

وی تصریح کرد: در سال کرونا و زمانی که ما انتظار داشتیم از سوی مسئولان حمایت شویم، کلوپ های تفریحی که به نوعی می توان از آن ها به عنوان ویترین و نگین گردشگری کیش یاد کرد با مشکلات فراوانی روبرو شده اند و یکی از آن ها افزایش چند برابری اجاره بها است.

مدیرعامل کلوپداران کیش افزود: متاسفانه ماه هاست که تمدید قرار داد ما از سوی سازمان صورت نگرفته است و با کارشناسی هایی که صورت گرفته بدون حضور ما – سازمان با ما به صورت ارباب و رعیتی در این مورد برخورد کرده است- اجاره بهای کلوپ ها را از 100 تا 300 درصد افزایش داده اند در حالیکه ما انتظار کمک داشتیم و در برابر اعتراض کلوپ داران به بخشش اجاره بهایی اشاره کرده اند که تنها 5 درصد از مشکلات کرونا را هم التیام نداده است.

وی ادامه داد: این افزایش نرخ در حالی اتفاق افتاد که ما در بهمن ما ابلاغیه را دریافت کردیم و با عطف به ما سبق شدن این ابلاغیه ما از اردیبهشت ماه تاکنون باید 300 میلیون به عنوان مابه التفاوت توسط هر غرفه به سازمان پرداخت شود در حالیکه ما در ایام نوروز سال گذشته به دلیل کرونا و قرنطینه تعطیل بودیم و پس از بازگشایی نیز با رعایت پروتکل ها هزینه های بسیاری را تحمل کردیم و از کمترین ظرفیت توانستیم استفاده کنیم.

عباسی تاکید کرد: امروز که تنها دو ماه از شروع فعالیت های مجدد ما می گذرد و تمامی همکاران ما با سیلی صورت خود را سرخ نگاه داشته اند مسئولان با تصمیم های عجولانه اقدام به پلمب یازده کلوب کرده اند و متاسفانه این نحوه برخورد با سرمایه گذاران در جزیره کیش که یک مقصد گردشگری است به هیچ عنوان صحیح نیست.

وی با بیان اینکه سازمان به ما می گوید برای ایجاد درآمدهای پایدار قصد شراکت با کلوپ ها را دارد گفت: ما مشکلی با این روند فعالیت نداریم به شرط اینکه خود سازمان متولی فروش شده و 30 درصد از فروش را به عنوان اجاره بردارد.

مدیرعامل جامعه کلوپداران وجود واسطه ها و دلال ها در فروش بلیط ها را یک معضل بسیار جدی برشمرد و افزود: بیش از 60 درصد مبلغ فروش هر بلیط سهم دلال ها و واسطه ها است و این مسئله ما را زمین زده است و عزمی برای مقابله با آن در میان مسئولان دیده نمی شود اگرچه برخی از مجموعه های بخش خصوصی نیز به دلیل پرداخت این حق واسطه گری ها مقصرند اما نهادهای حاکمیتی برای ساماندهی و برخورد با این شرایط عزم جدی ندارند.

وی با بیان اینکه انتظار داریم کارشناسی قیمت و اجاره به صورت مشترک صورت بگیرد نه پشت درهای بسته گفت: ما سال سختی را پشت سر گذاشته ایم و با نوسانات دلار تامین تجهیزات بسیار سخت و دشوار بود و امیدواریم که سازمان به جای افزایش چندین درصدی نرخ و تهدید ما به برگزاری مزایده،  از ما افزایش کیفیت و خدمات را بخواهد تا به گردشگری کمک بیشتری شود نه اینکه ما را با افزایش اجاره بها در شرایط بدتری قرار بدهد تا برخی به اجبار برای جبران این کسری بودجه اقدام به کاهش کیفیت خدمات بکنند.

عباسی خاطر نشان کرد: در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری سال تولید، پشتیبانی ها و موانع زدایی هاست ما از مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش درخواست می کنیم از ما پشتیبانی کرده و با رفع موانع در افزایش بهره وری و رشد و توسعه صنعت گردشگری کیش گامی بلند و موثر بردارند زیرا ورزش ها و تفریحات آبی در جزیره کیش یکی از مهمترین بخش هایی است که گردشگران را به خود جذب می کند و نگین تفریحات جزیره محسوب می شود.

 

انتهای پیام/

 

کد خبر : 2395
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.