نخستین رویداد ملی و دانش بنیان شرکت ملی پست ایران با عنوان اینوتکس پست در جزیره کیش گشایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، این نمایشگاه و همایش با حضورمعاون وزیر ارتباطات و  مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی و در مرکز همایش ها بین المللی جزیره کیش آغاز به کار کرد.

محمد رضا قادری رییس مرکز نوآوری شرکت ملی پست جمهوری اسلامی در حاشیه این مراسم و در گفتگو با خبرنگاران  اظهار داشت: مرکز نوآری شرکت پست از سه سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر 82 عضو دانش بنیان، استارتاپی و نوآور از سراسر کشور دارد که 50 شرکت در این رویداد حضور یافته اند.

وی با بیان امروز سهم بزرگی از کسب و کارها با بهره گیری از نوآوری فعال هستند افزود: تمرکز اصلی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران نیز توسعه زیرساخت ها برای استفاده هر چه بیشتر از نوآوری ها و شرکت های استارتاپی است.

رئیس مرکز نوآوری شرکت ملی ایران، خرید محصولات را مهمترین حمایت از شرکت های استارت آپی و دانش بنیان عنوان کرد و افزود: در این راستا هر نوع تسهیل گری برای تبدیل پست ایران به یک پست هوشمند برای این شرکت ها انجام خواهد شد.

وی دنیای پست را تکمیل کننده خلاءهای دنیای فیزیکی و مجازی برشمرد و افزود: هر چه صنعت پست پیشرفته تر باشد فاصله این دو بخش از یکدیگر کاهش خواهد یافت و اقتصاد شکوفاتر می شود.

قادری تدوین نقشه نوآوری در این عرصه را مهمترین رویکرد مدیریت این حوزه برشمرد و تاکید کرد: مهمترین مسئله امروز مدیریت نوآوری و تدوین نقشه نوآوری برای شرکت پست است که در آن جایگاه این شرکت و بازیگردانان آن مشخص شوند  تا یک اکوسیستم قوی برای پست و لجستیک پستی در کشور ایجاد شود.

قادری خاطر نشان کرد: پست جمهوری اسلامی یکپارچگی عمیقی با شرکت های استارتاپی، نوآور و دانش بنیان برای افزایش خدمات خود به بیش از ۳۰۰ نوع خدمت شکل داده و طبق اعلام رییس اتحادیه جهانی پست، ایران یکی از کشورهای منحصر به فرد در این زمینه است.

نمایشگاه اینوتکس پست همزمان با ۱۷ مهر سالروز گرامیداشت روز جهانی پست تا ۱۹ مهر ادامه دارد.

فعالیت های تخصصی شامل حمل و نقل، لجستیک، دریافت و تحویل کالا و خدمات پرداخت اعتباری و همچنین برگزاری پنل های تخصصی” در نخستین رویداد ملی و دانش بنیان شرکت ملی پست با عنوان اینوتکس پست است.

برخی از کسب و کارهای دانش بنیان در این نمایشگاه، عضو مراکز نوآوری پست کشور هستند که ضمن ارائه آخرین دستاوردها و خدماتشان در حوزه های مرتبط با خدمات پستی در نشست هایی با محوریت تبادل نظر و انتقال تجربه ها شرکت می کنند.

کد خبر : 2816
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.