معاون نظارت بر ناشران سازمان بورس کشوربستر سازی اقتصادی را تنها راهکار افزایش بورس در کشور عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از ایرنا، رضا عیوضلو دوشنبه شب در آیین آغاز به کار رویداد کیش اینوکس در جزیره کیش اظهار داشت: دستیابی به اهداف اقتصادی کشور در اسناد بالادستی نیازمند سرمایه گذاری بهش خصوصی و ثبات آن است.

وی اضافه کرد: تجربه ثابت کرده ظرفیت و توان دولت برای دستیابی به اهداف اقتصادی کشور کافی نبوده بلکه رشد سرمایه گذاری بخش خصوصی و ثبات آن لازمه رسیدن به اهداف اسناد بالادستی اقتصادی است.

عیوضلو افزود: رسیدن به اهداف اقتصادی  نیازمند بسترسازی مناسب برای رشد سرمایه گذاری و چشم اندازهای سود آوری به گونه ای شفاف باشد که سرمایه گذاران توجیه پذیری طرح های خودشان را به وضوح دیده و اقدام کنند.

وی یادآور شد: همچنین ایجاد مزیت رقابتی، پایداری آنها در برابر نوسانات با سالم سازی در بین سرمایه گذاری ها از دیگر لازمه های رسیدن به چشم اندازهای و اهداف است.

وی با بیان اینکه از سال ٩٠ به شدت با کاهش ۵۰ درصدی تشکیل سرمایه ثابت مواجه هستیم، گفت: متوسط نرخ رشد اقتصادی در طول این سال‌ها کاهش یافته و سهم تشکیل سرمایه ثابت در تولید ناخالص داخلی در سال ۹۰ از ۴۰ به  ١٨ درصد رسیده‌ است. 

مقررات زدایی لازمه توسعه اقتصادی است

{image path="images/2022/10/d8dbbfed80.jpg"}

نائب رییس اول اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن ایران نیز در این جلسه گفت: مقررات زدای از جمله مواردی است که در سال های گذشته در محافل و همایش های مختلف از سوی سرمایه گذاران و بخش خصوصی مطرح شده اما تاکنون رویه معکوس ان اتفاق افتاده است.

حسین سلاح ورزشی اظهار کرد: بخش خدمات از جمله عمده و خرده فروشی، حمل و نقل و انبار داری، بانک، بیمه ۵۰ درصد تولید ناخالص کشور را تشکیل می دهد با اسیب دیدن این بخش تاثیر زیادی در اقتصاد کشور می گذارد.

وی اضافه کرد: بسیاری از کسب و کارهای حوزه خدمات دچار آسیب شده و در کنار آن فرایندها معمول از جمله تماس تجاری کاهش یافته که این روند با کاهش تقاضای، تاثیرات خود را نیز سایر موارد می گذارد.

سلاح ورزی  یادآور شد: انتظار می ورود با ارایه راهکاری سریع، علمی مشکلات پیش پای تولید و اقتصاد از جمله مقررات زدای بای نقش آفرینی بخش خصوصی برطرف شود.

الگوهای نوین مالی از بازار پول و سرمایه، معرفی فرصت های سرمایه گذاری در کشور و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، بانک داری بین المللی، دیپلماسی اقتصادی، توسعه تجارت با کشورهای منطقه، اقتصاد الکترونیک و تاسیس بورس بین الملل، اقتصاد مسکن و آینده پژوهی از دیگر رویکردهای این رویداد است.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان بورس و اوراق بهادار، بیمه و بانک مرکزی، بانک ها و بیمه های خصوصی و دولتی، سازمان بنادر و دریا نوردی، فرابورس ایران و منطقه آزاد تجاری کیش از جمله شرکت کنندگان این رویداد هستند.

بازدیدکنندگان می توانند هر روز از ۲۵ تا ۲۸ مهرماه ساعات ۱۷ تا ۲۲ برای بازدید از این نمایشگاه به محل نمایشگاه‌های بین المللی جزیره کیش واقع در جنب فرودگاه مراجعه کنند.

کد خبر : 2855
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.