امام جمعه موقت تهران در مراسم گرامی داشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه نشانی است که تا ابر برپیشانی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می درخشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری در مراسمی که به مناسبت گرامی داشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل(ره) برگزار شده بود با تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز تشکیل سپاه اظهار کرد: با توجه به اینکه همه نیروهای مسلح نور چشم نظام هستند؛ سپاه مدالی است که تا ابد بر پیشانی انقلاب اسلامی می درخشد.

وی با تاکید بر اینکه ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، وزارت دفاع، سازمان های اطلاعات سپاه و ارتش همه از نهادهای تامین کننده امنیت کشور هستند به ویژگی سپاه اشاره کرد و افزود: براساس قانون و اساسنامه تشکیل سپاه تمامی نیروهای نظامی و انتظامی کشور وظیفه تامین امنیت در مرزها و داخل کشور را به عهده دارند اما سپاه علاوه بر این وظیفه، ماموریت دارد از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در داخل کشور و هر نقطه از جهان که باشد حراست و حفاظت کند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه سپاه تنها یک نهاد نظامی نیست افزود: اگر چه نظامی بودن و دفاع از کشور یکی از ماموریت های محوله به سپاه است اما این نهاد مقدس فراتر از یک مجموعه نظامی است و حوزه فعالیت سپاه دفاع از انقلاب و آرمان های انقلاب است.

سپاه موجودی زنده و تاثیر گذار در جهان است

حجت الاسلام احمد حسن زاده امام جمعه کیش نیز در این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز تشکیل سپاه اظهار کرد: سپاه موجودی زنده و متعلق به همه دوره های کشورها است و به گذشته و موزه ها اختصاص ندارد.

وی تصریح کرد: برخی می خواهند اینگونه وانمود کنند که سپاه مربوط به گذشته است و امروز باید در موزه ها و در تاریخ از آن یاد کرد اما سپاه موجودی زنده است و به یک دوره زمانی خاص تعلق ندارد زیرا امروز هم سپاه در سرتاسر جهان تاثیر گذار است.

امام جمعه کیش با تاکید براینکه گستره ماموریت سپاه محدود به مرزها نیست افزود: سپاه موجود زنده ای است که ماموریت آن دفاع از انقلاب و آرمان های انقلاب است چه در ایران چه در هر نقطه ای از جهان نیاز به حراست از انقلاب باشد سپاه حضور خواهد یافت تا از دستاوردهای مقدس انقلاب اسلامی حفاظت و صیانت کند.

مراسم گرامی داشت نیمه شعبان و سالروز تشکیل سپاه به صورت خودجوش توسط ستادها و نهادهای مردمی جزیره کیش در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مسجد امام حسن مجتبی (ع) با حضور سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، امام جمعه کیش، مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از ساکنان جزیره مرجانی برگزار شد.

پخش کلیپ و مولودی خوانی و پذیرایی از حاضران از برنامه های دیگر این مراسم  بود.

انتهای پیام/

 

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.