آیین گرامی داشت هفته حجاب و عفاف با برگزاری برنامه های متنوع در جزیره کیش توسط حوزه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) و پایگاه های بسیج برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، همزمان با سراسر کشور حوزه بسیج فاطمه الزهرا(س) و پایگاه های بسیچ خواهران در جزیره کیش با برگزاری برنامه های متنوع هفته حجاب و عفاف را گرامی داشتند.

برخی از برنامه های برگزار شده در این هفته بدین شرح است:

برگزاری مسابقه کتابخوانی حجاب زیبا به مناسبت هفته عفاف و حجاب به صورت مجازی در پایگاه حضرت رقیه(س) برگزار شد و از برگزیدگان تقدیر به عمل آمد.

شرکت کنندگان:

۱.هاجر قنبری

۲.فاطمه قنبری

۳.مریم آذر شب

۴.فاطمه غفاری

۵.فهیمه جعفری

۶.ملیکا خانعلی

۷.مائده گرامی

۸.معصومه منعمی

۹.عاطفه ولیشاهی

۱۰. پروانه عسگری

۱۱. سایا امیری

۱۲. مهناز روزگار

۱۳. سحر رضویان

۱۴. فاطمه رضوی

۱۵.آزاده سارانی

۱۶.مرجان ساکی

۱۷. مروارید فرهادی????????

برگزاری نقاشی با موضوع حجاب و عفاف در پایگاه حضرت رقیه (س)

 

 

????شرکت کنندگان:

۱.سوین ثروتمند

۲.محدثه باقری

۳.محدثه مرادی رشید

۴.محمد مهدی خسروی

۵.بهار متشرعی

۶.سنا امیری

۷.آنیسا بیژن کوچی

۸.فاطمه زهرا خانعلی

۹.زهرا سادات فرهادی

۱۰. سیده زینب فرهادی

۱۱. مهدی قنبری

۱۲.گلاره رشنو

۱۳. حسین محمودزاده????

 

  • برگزاری نشست با موضوع تشریح آیات حجاب و عفاف توسط استاد حوزه خانم رضایی توسط پایگاه بسیج خواهران کوثر کیش

 

- آياتى كه به طور صريح اصل حجاب را براى زنها واجب و لازم و ضرورى دانسته پنج آيه مى باشند. كه عبارتند از:

 

-آيه 30 سوره نور،

 

-آيه 59 و 53 و 33 و 32 سوره احزاب

كه به ترتيب به بررسى آنها مى پردازيم.

 

-در آيه 30 سوره مبارکه نور مى خوانيم:

 

????اى پيامبر! به بانوان با ايمان بگو چشمهاى خود را (از نگاه كردن به نامحرمان) فرو بندند و عورتهاى خود را بپوشانند، و زينت هاى خود را جز آن مقدارى كه نمايان است، آشكار نسازند و با روسرى و چادر، سر و گردن و سينه و اندام خود را بپوشانند و زينت و (برجستگي هاى اندام) خود را هم از زير چادر ظاهر نكنند، مگر براى شوهرانشان و پدرانشان و پدر شوهرانشان و پسرانشان و پسران همسرانشان و برادرانشان و پسر برادرانشان و پسران خواهرانشان و زنانِ هم مذهبشان و كنيزانشان و مرداني كه به هر دليل تمايلى به زن ندارند و كودكانى كه از امور جنسى بى اطلاعند (غير از مميّزين). و پاهاى خود را به زمين نكوبند تا زينتهاى پنهانشان ظاهر شود و همگى به سوى خدا توبه كنيد اى مؤمنان، باشد كه رستگار شويد.

 

تقدیر از بانوان محجبه در سطح پایگاه به مناسبت هفته عفاف وحجاب ???????? پایگاه مقاومت بسیج کوثر کیش ????????

تقدیر از برندگان مسابقه نقاشی با موضوع حجاب و عفاف در پایگاه مقاومت بسیج کوثر کیش

یسرا فولادی ۸ ساله و فاطمه غریب زاده ۹ ساله

  • همچنین در این هفته برنامه های دیگری با عناوین زیر برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی با مربیان  حوزه عفاف وحجاب آقای وزیری وخانم اسلاملو

اهداء گل به بانوان محجبه به مناسبت روز عفاف حجاب توسط خواهران بسیجی پایگاه زینبیه در بازارهای جزیره کیش

برگزاری کارگاه ازدواج

برگزاری مسابقه کتاب خوانی وخلاصه نویسی  سبک زندگی فاطمی در طرح قرارگاه تحول محلات پایگاه زینبیه حضرت خاتم الانبیاء(ص) جزیره کیش

اهداء  لباس نوزاد همراه با رختخواب برای دو نوزاد دوقلو خانواده نیازمند با بهره گیری از طرح قرارگاه تحول محلات حضرت خاتم الانبیاء(ص)  جزیره کیش پایگاه زینبیه

مسابقه قرآنی به مناسبت هفته عفاف وحجاب  برای جوانان قرآنی توسط مربی سرکار خانم باقری در فضای مجازی بر گزارش وبه نفرات برتر جوایزی اهدا شد  پایگاه  مقاومت بسیج زینبیه قرار گاه تحول محلات  حضرت خاتم الانبیاءص جزیره کیش

برگزاری مسابقه نقاشی  و تقدیر از برگزیدگان به مناسبت هفته های وحجاب در پایگاه  مقاومت بسیج زینبیه در خصوص طرح قرارگاه تحول محلات حضرت خاتم  الانبیاء(ص ) جزیره کیش.

 

همچنین فعالیت های پایگاه حضرت ام البنین علیه السلام به مناسبت گرامی داشت هفته حجاب و عفاف به شرح زیر است:

ارائه نسخه‌ پی‌دی‌اف سه کتاب کاربردی

 -ترگل (دلایل عقلی حجاب)

پرشماره‌ترین کتاب حجاب در سال‌های اخیر.

-کتاب شاخه نبات

راهکارهای کنترل شهوت و نگاه

-کتاب اینترنت پاک

چگونه اینترنت را برای کودکان امن کنیم؟

همچنین برگزاری جلسات سبک زندگی با موضوع ازدواج و سیره زندگی  حضرت علی و فاطمه، ارسال احادیث آیات و روایات از بزرگان و مقام معظم رهبری درخصوص عفاف وحجاب از دیگر برنامه های این پایگاه بود.

بهره گیری از بیانات مقام معظم رهبری در روشنگری و تبیین اهمیت حجاب و عفاف در جامعه اسلامی به صورت مجازی در گروه ها و کانال های مختلف توسط پایگاه ام البنین (ع)

گزیده ای از سخنان امام خامنه ای مدظله در مورد عفاف و حجاب

???? مفهوم حجاب

حجاب برای زن، به معنای ذلت نیست؛ بلکه به معنای عصمت و حفظ زن است و نه فقط عصمت و حفظ زن، بلکه عصمت و حفاظت زن و مرد هر دوست. حجاب به معنای چادر نیست؛ اما چادر در نزد ما ایرانی‌ها که زن‌های ما از قدیم داشتند، بهترین نوع حجاب است؛ بدون چادر هم حجاب ممکن است. حجاب به معنای پوشیدن سالم است؛ نه پوشیدنی که از نپوشیدن بدتر است. به تعبیر روایات، پوشیده عریان که در عین پوشیدگی، مثل انسان برهنه و عریان است. آن پوشیدن، به درد نمی‌خورد؛ حجاب نیست؛ پوشیدن سالم که سر و مو و گردن و بدن و تمام سر تا پای بدن زن را پوشانده باشد؛ البته صورت و دو دست را بسیاری فقها‌ مستثنی می‌دانند؛ البته در مواردی که صورت بدون آرایش و ساده باشد؛ این هم معنای حجاب.

???? کدام پوشش؟

اسلام در باب حجاب، پوشش را معین نکرده است؛ مقصود را معین کرده است. مقصود این است که دیدار زن و مرد و ملاقات طبیعی آنها، به صورت روزمره، تبدیل به یک عامل تحریک نشود و این، هدف اسلام است.

???? حجاب؛ مصونیت نه محدودیت

مسئله حجاب، به معنای منزوی کردن زن نیست. اگر کسی چنین برداشتی از حجاب داشته باشد، این، یک برداشت کاملاً غلط است. مسئله حجاب به معنای جلوگیری از اختلاط و آمیزش بی‌قید و شرط زن و مرد در جامعه است؛ زیرا آمیزش و اختلاط بی‌قید و شرط، هم به ضرر جامعه و هم به ضرر زن و مرد، به خصوص به ضرر زن است.

???? ارزش عفت

عفت، آن صخره آسیب‌ناپذیر در انسان نیست؛ مثل همه خلقیات و خصلت‌های انسانی، در معرض تهاجم قرار می‌گیرد. یکی از چیز‌هایی که می‌تواند آن را از تهاجم به دور بدارد و عفاف زن و طهارت او و تقوای او و حالت پرهیز و عصمت را در او نگه دارد، نداشتن معاشرت نامناسب در محیط زندگی و محیط کار و محیط جامعه است. معاشرت نامناسب، یعنی معاشرتی که در او جهات فرهنگی و اخلاقی خاص رعایت نشده باشد. آن چیزی که می‌تواند به این نگه‌داری و مصون‌سازی و جداسازی کمک کند، حجاب است. بهترین چیز، حجاب است؛ حجاب از طرف زن و حجاب از طرف مرد. حجاب مرد هم نگاه نکردن است:حجاب، یعنی مانع؛ یعنی فاصل در زن.

???? عفاف امر مشترک زن و مرد

این مسئله حجاب، محرم و نامحرم، نگاه کردن و نگاه نکردن، همه به خاطر این است که قضیه عفاف در این بین، سالم نگه داشته شود. اسلام به مسئله عفاف زن اهمیت می‌دهد؛ البته عفاف مرد هم مهم است. عفاف، مخصوص زنان نیست؛ مردان هم باید عفیف باشند؛ منتها، چون در جامعه، مرد به خاطر قدرت جسمانی و برتری جسمانی، می‌تواند به زن ظلم کند و برخلاف تمایل زن رفتار نماید، روی عفت زن بیشتر تکیه و احتیاط شده است. شما امروز هم که در دنیا نگاه کنید، می‌بینید یکی از مشکلات زنان در دنیای غرب، به خصوص در کشور ایالات متحده آمریکا، همین است که مردان با تکیه به زورمندی خودشان، به عفت زن تعدی و تجاوز می‌کنند. آمار منتشر شده از سوی مقامات رسمی خود آمریکا را من دیدم که یکی مربوط به دادگستری آمریکا و یکی هم مربوط به یک مقام دیگری بود. آمار‌ها واقعاً وحشت‌انگیز است؛ در هر شش ثانیه، یک تجاوز به عنف در کشور آمریکا صورت می‌گیرد! ببینید چقدر مسئله عفت مهم است.

???? برترین پوشش

من مى‏‌گویم چادر بهترین نوع حجاب است؛ یک نشانه‏ ملى ماست؛ هیچ اشکالى هم ندارد؛ هیچ منافاتى با هیچ نوع تحرکى هم در زن ندارد. اگر واقعاً بناى تحرک و کار اجتماعى و کار سیاسى و کار فکرى باشد، لباس رسمى زن مى‏تواند چادر باشد و – همان‏طور که عرض کردم – چادر بهترین نوع حجاب است.

مردم ما چادر را انتخاب کرده‏‌اند. البته ما هیچ وقت نگفتیم که «حتماً چادر باشد، و غیرچادر نباشد.» گفتیم که «چادر بهتر از حجاب‌هاى دیگر است.» ولى زنان ما مى‏‌خواهند حجاب خودشان را حفظ کنند. چادر را هم دوست دارند. چادر، لباس ملى ماست. چادر، پیش از آن‏که یک حجاب اسلامى باشد، یک حجاب ایرانى است. مال مردم ما و لباس ملى ماست.

زن با برداشتن حجاب خود، با عریان کردن آن چیزى که خداى متعال و طبیعت پنهان بودن آن را از او خواسته، خودش را کوچک می‌کند، خودش را کم ارزش می‌کند.

???? عفت زن مایه احترام و شخصیت اوست

زن ایرانی، مبارز میدان؛ زن ایرانی راهبه نیست، اما از راهبه پاک‌تر است و طیبه و طاهر است. سرباز نیست، اما به قدر سرباز میدان جنگ شجاعت دارد و با این که جهاد در میدان‌های رزم بر او واجب نیست، اما به قدر یک جهادگر در راه خدا تلاش می‌کند و در تمام صحنه‌ها حضور دارد.

???? حجاب و عفاف مخصوص خواهران نیست؛‌ای برادران مسلمان! و‌ای برادران جوان! شما هم مراعات عفاف و حجاب اسلامی را بکنید شما هم با لباس شایسته در محیط کار و در محیط جامعه ظاهر بشوید.

 

????حجاب در احادیث و روایات

 

پیامبر اکرم (ص) در دعای خود فرمودند: پروردگارا، زنانی که خود را پوشیده نگه می دارند، مشمول رحمت و غفران خود بگردان. (مستدرک الوسایل، ج 3، ص 244)

امیرالمؤمنین علی (ع) فرمودند: زکات زیبایی پاکدامنی است. (میزان الحکمه، ج 4، ص 226)

امام علی (ع) فرمودند: پاداش رزمنده شهید در راه خداوند، بالاتر از پاداش انسان پاک دامنی نیست که توان انجام گناه را دارد ولی خود را آلوده نمی سازد. انسان پاک دامن، نزدیک است که فرشته ای از فرشتگان الهی گردد. (نهج البلاغه، حکمت 474)

پیامبر اکرم (ص) فرمودند: کسی که نظر به نامحرم را از خوف خداوند ترک کند، خداوند به او ایمانی عطا می کند که شیرینی آن را در قلبش می یابد. (الحکم الزاهره ، ج 1 ، ص 301)

امام علی (ع) فرمودند: یک گروهی که وارد جهنم می شوند، زنان بدحجابی هستند که برای فتنه و فریب مردان، خود را آرایش و زینت می کنند. (کنزالعمال، ج 16، ص 383)

امام علی (ع) فرمودند: پوشیده و محفوظ داشتن زن مایه آسایش بیشتر و دوام زیبایی اوست. (غرر الحکم5820)

پیامبر اکرم (ص) فرمودند: یکی از گروهی که وارد جهنم می شوند زنان بدحجابی هستند که برای فتنه و فریب مردان خود را آرایش و زینت می کنند. (کنزالعمال ، ج 16 ، ص 383)

امام صادق (ع) فرمودند: حجاب زن برای طراوت و زیبایی اش مفیدتر می باشد. (المستدرک، ج5)

امام صادق (ع) فرمودند: برای زن مسلمان، جایز نیست که روسری (مقنعه) و پیراهنی بر تن کند که بدنش را نپوشاند. (وسایل الشیعه، جلد 30، ص 5181)

پیامبر اکرم (ص) فرمودند: بهترین زنان شما، زنی است که برای شوهرش آرایش و خودنمایی کند، اما خود را از نامحرمان بپوشاند. (بحارالانوار، ج 103، ص 235)

امام صادق (ع) فرمودند:در مورد زینت هایی که جایز است زن در مقابل نامحرم ظاهر کند، صورت و کف دو دست است. (بحار، ج 104، ص 33 / قرب الاسناد، ص 40)

رسول خدا (ص) فرمودند:هر زنی که به خداوند سبحان و روز قیامت ایمان دارد، زینتش را برای غیر شوهرش آشکار نمی کند و همچنین موی سر و مچ [پای] خود را نمایان نمی سازد و هر زنی که این کارها را برای غیر شوهرش انجام دهد، دین خود را فاسد کرده و خداوند را نسبت به خود خشمگین کرده است. (مستدرک حاکم، ج 2، ص 549)

امام صادق (ع) فرمودند: هیچ غنیمتی مانند غنیمتی که آدمی از راه کنترل چشم به دست می آورد نیست، زیرا دیدگان از نگاه به نا محرم فرو بسته نمیشود جز آنکه در قلب او عظمت و جلال الهی مشاهده می شود. (مصباح الشریعه، ص 9)

پیامبر اکرم (ص) فرمودند: بهترین زنان شما، زنی است که برای شوهرش، آرایش و خودنمایی کند، اما خود را از نامحرمان بپوشاند. (بحارالانوار، ج 103، ص 235)

انتهای پیام/

 

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.