مدیرعامل ماهتاب کیش با اشاره به پایدار سازی سیستم شبکه توزیع برق و افزایش ضریب اطمینان توزیع در شرکت آب و برق ماهتاب کیش به عنوان برنامه های محوری سال در این شرکت گفت: سرانه خاموشی شبکه توزیع برق در ماهتاب به زیر20 ثانیه کاهش یافته که در کشور سرآمد است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، حسین قطبی در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه با اشاره به  حدود 3 هزار و 200 مشترک این شرکت اظهار کرد: در سال جاری علاوه بر افزایش مشترکان خانگی ماهتاب کیش هفت مجموعه هتلی و گردشگری نیز در سبد خدمات ارائه این شرکت قرار گرفتند.

وی با تاکید بر اهمیت پایدارسازی شبکه توزیع برق و افزایش ضریب اطمینان به عنوان اهداف محوری ماهتاب کیش تاکید کرد: با تلاش همکاران شرکت سرانه خاموشی نسبت به سال گذشته در شبکه برق ماهتاب به زیر 20 ثانیه رسیده است که این مورد در کشور سرآمد است.

مدیرعامل شرکت ماهتاب کیش در خصوص شبکه توزیع اب این شرکت نیز با اشاره به افزایش 20 درصدی توزیع آب در شبکه و به صورت تانکری به مشتریان اضافه کرد: اولویت ما توزیع آب برای مشترکان ماهتاب است و روزانه 4 هزار متر مکعب آب به مشترکان و یک هزار متر مکعب نیز توسط تانکرها توزیع آب توسط این شرکت صورت می گیرد.

وی با تاکید بر افزایش ضریب اطمینان مشترکان تا 100 درصد در توزیع اب و برق توسط شرکت ماهتاب کیش اضافه کرد: در حال حاضر 12 مگاوات از ظرفیت 50 مگاواتی شبکه توزیع استفاده می شود و حبس تولید داریم.

قطبی ظرفیت تولید آب مورد نیاز جزیره توسط ماهتاب را 30 درصد نیاز جزیره برشمرد و افزود: تمامی ظرفیت آب تولید شده مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه ساختار ماهتاب به شیوه ای است که برنامه های راهبرد و توسعه آن توسط بخش خصوصی و سرمایه گذار اصلی باید تامین شود افزود: ماهتاب کیش ظرفیت افزایش تولید را دارد و در صورتی که خط 132 در اختیار این شرکت قرار می گرفت فرصت استفاده از این ظرفیت فراهم می شد.

مدیرعامل ماهتاب کیش ادامه داد: خط 132 ظرفیت ارزشمندی بود که به دلیل رها شدن و عدم استفاده با مشکلاتی روبرو شد و کابل های با ارزش آن به عنوان یک سرمایه ملی به دلایلی از بین رفت و بیش از 45 میلیارد به آن صدمه وارد شد. و با وجود اینکه چندین بار درخواست اتصال به این شبکه را داده بودیم از این فرصت استفاده نشد.

وی از اتصال به دومنبع گاز خط سیری و خط هفتم گازی اشاره کرد و افزود: ما تنها نیروگاهی هستیم که به دو منبع گازی متصل هستیم که ضریب اطمینان ما را به شدت افزایش داده است.

قطبی همچنین از امکان ذخیره یک میلیون لیتر گازوئیل توسط ماهتاب خبرداد و افزود: هم اکنون ذخیره 300 هزار لیتر گازوئیل برای 2 تا 3 روز مصرف در صورت نیاز آماده است.

وی در رابطه با تعرفه های فروش شرکت نیز اشاره کرد: تعرفه های برق براساس همان تعرفه ای که توسط وزارت نیرو اعلام می شود بسته شده و اگر تفاوت نرخ اندکی مشاهده می شود به دلیل تعرفه ای تکمیلی است که با فرمولی خاص به شرکت تحمیل می کند.

مدیرعامل ماهتاب کیش تاکید کرد: مبنای ما در محاسبه نرخ برق استاندارد دولتی است.

وی همچنین در خصوص هدر رفت آب در شبکه توزیع آب ماهتاب نیز تصریح کرد: هدر رفت اب در شبکه توزیع کمتر از یک درصد است و 99 درصد آب در شبکه به مشترکان می رسد.

قطبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مطالبات بالای این شرکت از مشترکان افزود: امیدواریم که مشترکان رعایت انصاف در پرداخت ها را داشته باشند و بدانند که چرخش مالی شرکت می تواند زمینه ساز و بستر افزایش خدمات و ارائه خدمات بهتر و مطلوب تر را فراهم کند.

این مقام مسئول در شرکت ماهتاب کیش از خریداری یک واحد توربین گازی  خبرداد و افزود: فروردین ماه خرید این توربین گازی نهایی می شود و با راه اندازی آن در سال 1403 تولید واقعی به 68 مگاوات خواهد رسید.

وی به پیش بینی نیازهای مشترکان در ایام نوروز نیز اشاره و خاطر نشان کرد: در ایام نوروز با توجه به نیاز مشترکان و ظرفیت های شرکت ماهتاب کیش با مشکلی مواجه نخواهیم شد و تمام تلاش همکاران شرکت بر ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت به شهروندان و گردشگران است.

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.