امام جمعه کیش گفت: همه ما بر این باوریم که هدف ائمه جمعه از انتقاد، تقویت نظام اسلامی و خدمت به مردم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، حجت‌الاسلام احمد حسن زاده در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه کیش با توصیه به رعایت تقی الهی فضای مجازی را از خلاقیت‌ها و اختراعات جامعه بشری دانست که هم می‌تواند کارگشا و هم فساد انگیز باشد و اظهار کرد: از مصادیق تقوا در فضا مجازی این است که هرکسی هرچه را شنید و دید حق ندارد انتشار دهد.

وی با تاکید بر اینکه فضای مجازی تیغ دو لبه است افزود: این فضای خطرناکی است باید به‌شدت مواظب دروغ، تهمت و غیبت باشیم، گاهی اوقات با کلیک یک دروغ در دنیا منتشر می‌شود، باید تقوای در حوزه مجازی مخصوصا نسبت به انتشار دروغ و شایعه را جدی بگیریم.

امام جمعه کیش با بیان نکاتی در خصوص دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با مقام معظم رهبری و بحث نقد و انتقاد در فضای نماز جمعه تاکید کرد: همه ما بر این باوریم که هدف ائمه جمعه از انتقاد، تقویت نظام اسلامی و خدمت به مردم است اما نباید نقد و انتقاد منجر به ایجاد تفرقه و اختلاف در بخش های حاکمیتی شود، نقد باید با آداب و منصفانه باشد.

وی افزود: نباید به محض دیدن یک مشکل آن را از تریبون نماز جمعه بیان کرد، ما هم از روزی که وارد دستگاه امامت جمعه‌ شده‌ایم این سیره را انجام داده‌ایم، بسیاری از مشکلات را مستقیماً با خود مسؤولان در میان می‌گذاریم و آن را دنبال می‌کنیم و حتما لازم نیست از تریبون نماز جمعه اعلام شود انتقاد از تریبون نماز جمعه باید آخرین راهکار باشد.

خطیب جمعه کیش در رابطه با توقیف نفکش انگلیسی حامل سوخت قاچاق توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلیج فارس اظهار کرد: این حرکت یک هشدار به کشورهایی بود که سعی دارند امنیت انرژی و اقتصادی منطقه را به خطر بیاندازند.

وی ادامه داد: استراتژی ایران اسلامی استراتژی ابهام است، دشمن را چندین هفته در خماری و ابهام نگه می‌دارد تا نداند از کجا و چگونه می‌خورد و کِی می‌زند، اما ایران اسلامی ثابت کرده است که در هر زمانی که گفته است انتقام می‌گیرم، انتقامی سخت و پیشگیرانه گرفته است.

امام جمعه کیش همچنین در فراز دیگری از خطبه های نماز جمعه با بیان بخشی از نامه یک زن آمریکایی تحصیل کرده و روزنامه نگار که در سال 2007 خطاب به زنان لبنانی نوشته شده گفت: در این نامه که بیش از 10 سال پیش نوشته شده اما مسئله زنده و به روزی است و در سایت اتحادیه جهانی زنان مسلمان جهان موجود است نوشته شده« خواهران من گول نخورید؛ پاک و با نجابت بمانید؛ ما زنان مسیحی حقیقتا نیاز داریم بدانیم زندگی زنان چگونه باید باشد؛ شما زنان مسلمان الگوی ما زنان مسیحی هستید؛ پاکی ات را نگه دار و به خاطر داشته باش آبی که ریخته شده نمی شود جمع کرد»

وی با تاکید بر اینکه کسی این نامه را به زنان مسلمان می نویسد که خود تمام عمر در قلب دنیای غرب زندگی کرده است و استفاده ابزاری جهان غرب از زن و نگاه غرب به زن را با تمام وجود لمس کرده اضافه کرد: در این نامه آمده است «چیزهایی که در فیلم های هالیودی می بینید دروغ است، غربی‌ها در فیلم‌های هالیودی در پی گسترش روابط نامشروع هستند و آنها را سرگرمی بی ضرر به نمایش در می آوند در حالیکه همه اینها برای انهدام اساس اخلاق در جوامع بشری است.»

خطیب جمعه کیش خاطر نشان کرد: توجه داشته باشید راهی را که زنان غرب از رفتن آن پشیمان شده اند نرفته و ادامه ندهید.

 

کد خبر : 1656
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.