امام جمعه کیش با اشاره به اینکه نماز جمعه کنگره عظیم اسلامی است که هر جمعه تشکیل می شود بر فضیلت حضور در نماز جمعه در آموزه های دینی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، حجت الاسلام احمد حسن زاده امام جمعه کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه با توصیه به رعایت تقوی الهی جوانان را به نماز اول وقت و احترام به والدین به عنوان مهمترین دستورات دینی سفارش کرد .

وی با اشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه در تهران به امامت آیت الله طالقانی اجتماع بزرگ نماز جمعه را از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران برشمرد و اظهار کرد: برگزاری نماز جمعه در 900 شهرستان، شهر و بخش در جمهوری اسلامی زنجیره به هم پیوسته ای چون کنگره بزرگ حج است که هر هفته در ایران اسلامی برگزار می شود.

امام جمعه کیش با تاکید بر اینکه نماز جمعه انسان را به یاد خدا می اندازد و نیاز مردم به یک اجتماع سالم را برطرف می کند ایجاد تسهیلات برای حضور زندانیان مالی در نماز جمعه را از مواردی عنوان کرد که در سالیان گذشته در نماز جمعه تهران اجرا می شود و نیاز به احیاء این سنت حسنه را ضروری دانست.

وی با تقدیر از ائمه جمعه گذشته کیش و برگزار کنندگان و شرکت کنندگان در نماز جمعه جزیره افزود: نماز جمعه در جزیره کیش اگرچه دیر اما به خوبی و محکم شروع شد و ائمه جمعه گدشته به خصوص حجت الاسلام علیدادی در حوزه فرهنگی و مذهبی در این جزیره خدمات ارزشمندی انجام داده و جوانی خود را در این راه صرف کردند.

خطیب جمعه کیش همچنین با قدردانی از خدمات حجت الاسلام نعیم آبادی در نمایندگی ولی فقیه استان هرمزگانن انتصاب حجت الاسلام عبادی در این جایگاه را تبریک گفت.

وی با بیان اینکه در جزیره کیش اقدامات خوبی آغاز شده است که نوید بخش آینده ای روشن برای جزیره است و ما از این اقدامات حمایت می کنیم افزود: امبدواریم مدیران دلسوز و خدمتگزار جزیره را به رونق سال های قبل برگردانند؛ مردم در انتظار روزهایی هستند که جزیره دارای درخشش خوبی بود.

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به  اهمیت دحوالارض به عنوان روز برکت توحیدی؛ سالروز رحلت آیت الله مشکینی امام جمعه قم و سالروز حادثه جمعه خونین مکه را تسلیت گفت.

وی با تبریک روز صدا و سیما به تلاشگران این عرصه، بر اهمیت اهدای خون به عنوان یکی از خدمات ارزشمند انسانی به جامعه تاکید کرد.

امام جمعه کیش به مناسبت روز جهانی شیر مادر به تمامی مادران توصیه کرد تا برای سلامت بیشتر فرزندان خود آن ها را با شیر مادر تغذیه کرده وبه آداب اسلامی در این خصوص توجه بیشتری داشته باشند.

غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در نماز جمعه این هفته با گرامی داشت سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه در ایران اسلامی و شهدای محراب از امام علی (ع) نخستین شهید محراب اسلام تا شهدای محراب انقلاب اسلامی افزود: شهید دستغیب خطری برای منافقان نداشت الا نفوذ کلام در جوانان که در جامعه فای معنوی ایجاد کرد و بسیاری از تلاش های مذبوحانه گروهک ها را افشا کرد.

وی با بیان اینکه در اوایل انقلاب گروه های مختلف به دنبال تشکیل گروه ها و اجتماعات مختلف بودند به ویژه در دانشگاه تهران که کانون فعالیت های گروه های مختلف بود اضافه کرد: بسیاری از این گروه ها داعیه دفاع از مردم و ارزش های اسلامی را داشتند اما بسیاری از آن ها خطرناک و مخوف بودند که به برکت اجتماعات بزرگ نماز جمعه شناخته و منهدم شدند.

مظفری نماز جمعه را از برکات انقلاب اسلامی برشمرد و خاطر نشاان کرد: پس از پیروزی انقلاب و در دوران مقدس اجتماع نماز جمعه پشتوانه معنوی و ارزشمندی برای حمایت از جنگ در شرایط سخت، خاص و پیچیده و محدودیت های بسیار آن دوران بود که قابل مقایسه با امروز و توانمندی جمهوری اسلامی در ساقط کردن پهباد آمریکا نبوده و نیست.

نماز جمعه این هفته کیش به امامت حجت الاسلام حسن زاده و با حضور گسترده مردم و مسئولان در مصصلای کیش برگزار و از دست اندرکاران برگزاری نماز جمعه تقدیر شد.

 

کد خبر : 1663
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.