امام جمعه کیش با اشاره به سالروز جداسازی بحرین از ایران گفت: با وجود اینکه در دوره های مختلف بیش از 2میلیون کیلومتر مربع از خاک ایران جدا شد اما جداسازی بحرین خطر بیشتری برای ایران داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، حجت الاسلام والمسلمین در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه کیش با توصیه به رعایت تقوی الهی در زندگی تقوی در حوزه فضای مجازی را جزء مهمترین تقوی ها برشمرد و اظهار کرد: رعایت حریم خصوصی خود و دیگر در فضای مجازی بسیار ضروری است و باید حریم افراد دراین فضا همچون فضای حقیقی حفظ شود.

وی با خطرناک توصیف کردن فضای مجازی و ورود به حریم خصوصی افراد به جوانان توصیه کرد که در مقابل وسوسه های شیطان برای دستیابی به حریم خصوصی افراد تقوی الهی را رعایت کنند.

خطیب جمعه کیش با بیان اینکه سهل انگاری برخی افراد فضا را برای بی تقویی و سوء استفاده دیگران باز می کند افزود: باید حریم خودمان را در این فضا رعایت کنیم گاه در اثر غفلت گرفتار شده و وارد حوزه های خطرناکی می شویم.

وی با تاکید بر اینکه انتشار عکس های خصوصی و خانوادگی در فضای مجازی به هیچوجه افتخار و کلاس نیست افزود: در قدیم عکس های خانوادگی را حتی به افراد نزدیک هم نشان نمی دادند اما امروز به سادگی عکس های خانوادگی مانند ازدواج در پروفایل ها قرار می گیرد.

امام جمعه کیش با اشاره به آموزه های دینی افزود: مرد باید حریم خصوصی همسر خود را حفظ کند لذا در این حوزه بسیارضروری است.

وی با تسلیت شهادت امام محمد باقر(ع) وجود نام این امام بزرگوار در تورات در 2600 سال قبل از ولادت ایشان و پیام رسول خدا(ص) به جابربن عبدالله انصار که 50 سال پیش از ولادت ایشان فرمودند« سلام مرا به فرزندم محمد باقر (ص) برسان » از ویژگی های ایشان برشمرد.

حجت الاسلام حسن زاده با یادآوری روز 23 مرداد، سالروز جداسازی بحرین از ایران، این اقدام را یک توطئه بزرگ از سوی انگلیس نامید که در رژیم ستم شاهی صورت گرفت و افزود: از نخستین کشورهایی که استقلال بحرین را به رسمیت شناخت همان رژیم پهلوی بود که با این تایید خیانت و ظلم بزرگی به کشور کرد.

وی با تاکید بر اینکه دردوران 200 ساله حکومت قاجار نزدیک به 2 میلیون کیلومتر مربع از خاک کشور را از دست دادیم اضافه کرد: امروز مساحت ایران حدود یک میلیون و 648 هزارکیلومتر مربع است و 2 میلیون کیلومتراز خاک ایران را در زمان قاجار از دست دادیم.

امام جمعه کیش با بیان اینکه در زمان رضاشاه خائن نیز بخش های از ایران به ترکیه، عراق و افغانستان بخشیده شده است جداسازی بحرین از ایران را رویدادی خطرناکتر و تلخ تراز جداسازی بخش هایی از ایران در دوره های قبل عنوان کرد.

وی تصریح کرد: طبق قوانین بین المللی دریا اگر بحرین از ایران جدا نشده بود امروز 70 درصد از خلیج فارس به ایران تعلق داشت.

خطیب جمعه کیش توضیح داد: در این صورت 70 درصد منابع گازی و هیدورکربن، منابع پروتئینی و صنعت مروارید خلیج فارس متعلق به ایران بود و ما امروز شاهد حضور ناوهای آمریکایی در خلیج فارس نبودیم و هر کس می خواست از این آبراهه عبور کند باید حق عبور پرداخت می کرد.

وی با بیان اینکه از افتخارات نظام اسلامی ایران این است که یک وجب از خاک ایران را تاکنون از دست نداده است این افتخار را مرهون خون جوانانی دانست که از خاک ایران حراست کردند و در این راه شربت شیرین شهادت نوشیدند.

امام جمعه کیش با تبریک ایام الله عرفه و عید قربان، بر دعا و نیایش در این ایام تاکید کرد و افزود: دعا و نیایش سلاح پیامبر و محبوبترین کار نزد خداوند در زمین است.

وی همچنین با تاکید بر قربانی کردن در عید قربان افزود: پیامبر بر قربانی کردن سفارش کرده و فرموده است که اگر برای قربانی کردن نیاز به قرض گرفتن نیز داشته باشید انجام دهید که خداوند این قرض را پرداخت می کند.

خطیب جمعه کیش با بیان اینکه عید قربان روز شریفی است بر حضور اکثریت مردم در نماز عید قربان و گرامی داشت آن همانند نماز عید فطر تاکید کرد.

نماز جمعه این هفته کیش به امامت حجت الاسلام حسن زاده و با حضور مردم مومن جزیره در مصلا برگزار شد.

 

 

کد خبر : 1681
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.