امام جمعه کیش با بیان اینکه تولید نبض اقتصادی کشور است گفت: رونق تولید نباید درحد شعار باقی بماندزیرا به هر دلیل رونق تولید کند شود حیات اقتصادی کشور به خطر می افتد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، حجت الاسلام احمد حسن زاده امام جمعه کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان و 72 یار باوفای ایشان در کربلا و با توصیه به رعایت تقوی الهی، بر رعایت تقوی در حریم خانواده ها تاکید کرد.

وی سرکوفت زدن و سرزنش در میان همسران را از موارد ناپسندی عنوان کرد که موجب سردی روابط خانوادگی و گسترش مشکلات و معضلات شده است و افزود: یکی از گرفتاری های امروز خانواده ها سرکوفت و سرزنش است در حالیکه زن و شوهر پس از ازدواج یکی می شوند.

امام جمعه کیش با بیان اینکه براساس روایات حتی گناهکاررا نباید مورد سرزنش قرار داد خانواده ها را از انجام این عمل ناپسند نهی کرد و افزود: این سرزنش ها زندگی را از بین می برد و موجب دوری می شود.

وی با تقدیر از مردم ولایتمدار کیش در برگزاری شکوهمند عزاداری و سوگواری دهه اول محرم اظهار داشت: واقعا اگر کسی کیش را ندیده باشد باور نمی کند این همه شور حسینی در کیش و میان مردم این شهر وجود دارد.

خطیب جمعه با بیان اینکه سنگ تمام گذاشتید و نشان دادید که اهل دینداری و عاشق واقعی اهل بیت عصمت و طهارت هستید(ع) از تمامی هیئت های مذهبی و برگزار کنندگان عزاداری های سید و سالار شهیدات تقدیر کرد.

تقویت بنیان اقتصادی کشور با حمایت از تولید داخلی

امام جمعه کیش در فراز دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه با تاکید بر اهمیت توجه به تولید داخلی و رونق تولید افزود: نباید با مبحث رونق تولید در حد شعار رفتار کنیم.

وی خطاب به مسئولان گفت: مسئولان پس از گذشت 6 ماه از بیان شعار سال با عنوان رونق تولید از سوی رهبری باید گزارش بدهند در این مدت برای رونق تولید چه کرده اند؟

حسن زاده با بیان اینکه تولید نبض اقتصادی کشور است تصریح کرد: به هر دلیل اگر تولید کند شودحیات اقتصادی کشور به خطر می افتد.

وی تاکید کرد: حیات اقتصادی هر کشوری وابسته به رونق تولید ملی است و باید مسئولان با ارائه گزارش عملکرد 6 ماهه خود بگویند که برای تولید چه کرده اند؟

امام جمعه کیش با اظهار تاسف از کاهش روند تولید در کشور افزود: در این مدت نه تنها تولید رو به صعود نبوده و پیشرفت نکرده بلکه نزول هم داشته است.

ضرورت حذف بروکراسی های اداری زائد

وی با تصریح بر اینکه تمامی پول ها در مسیر واسطه گری و دلالی حرکت می کند به بازدید خود از شهرک های صنعتی کیش در ماه های گذشته اشاره کرد و افزود: چند ماه قبل از یکی از شهرک های صنعتی کیش بازدید کردم گویا گرد مرگ بر این شهرک صنعتی پاشیده شده بود.

خطیب جمعه کیش با تاکید بر اینکه امکانات باید در خدمت رونق تولید باشد افزود: این خطر بزرگی است که سرمایه گذاران سوله ها را بسته اند یا اگر سوله ای باز است در خدمت تولید نیست.

وی با بیان اینکه باید نبض اقتصاد کشور را تنظیم و تقویت کرده و اجازه ندهیم سیر نزولی پیدا کند؛ درگیری سرانه انسانی تولید در بخش هایی به جز تولید را از جمله دلایل عدم رونق تولید برشمرد و افزود: کشوری موفق است که سرانه تولید انسانی بالایی داشته باشد در حالیکه سرانه انسانی تولید در کشور ما پایین است.

مشکلات بانک ها در ارائه تسهیلات و سربار بودن نیروی مولد اصلی اقتصاد از دیگر مواردی است که امام جمعه کیش آن را از موانع رونق تولید دانست و افزود: قوانین دست و پا گیر، سخت و غیرضروری یکی دیگر از مسائلی است که جلوی رونق تولید را گرفته است به گونه ای که تولید کننده برای دریافت مجوز باید بیشتر از 20 امضاء گرفته و ماه ها رفت و آمد کند به همین دلیل پشیمان شده و سرمایه خود را وارد حوزه دلالی می کند زیرا هم مشکلات کمتری دارد هم سود بیشتری عاید فرد می کند.

وی تاکید کرد: همه مسئولان باید با کمک به رونق تولید در راستای تقویت بنیان اقتصادی کشور، افزایش تولید و کاهش وابستگی به کشور قدم بردارند.

امام جمعه کیش با گرامی داشت سالروز وفات استاد شهریار شاعر بلند آوازه ایرانی ، روز شعر و ادب را به شاعران ایرانی به ویژه جزیره کیش تبریک گفت.

نماز جمعه این هفته کیش به امامت حجت الاسلام حسن زاده در مصلی کیش برگزار شد.

کد خبر : 1722
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.