امام جمعه موقت کیش با اشاره به دسیسه های دشمن و ظهور سازمان یافته جریان های نفاق گفت: در مسیر حرکت تاریخ اهل بیت (ع) دیده شده که هر گاه اطاعت از ولی کنار گذاشته شده ضربه های مهلکی از دشمن خورده ایم و دشمن بر ما مسلط شده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، حجت الاسلام سید علی سیدین امام جمعه موقت کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نمازجمعه کیش با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمام شئون و با تسلیت سالروز رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: رحلت پیامبراسلام(ص) و آغاز دوران حکومت امام علی(ع) که عصر تنزیل پایان یافته و عصر تأویل آغاز شده دوره جدیدی از زندگی انسان ها شروع می شود که به تعبیر مقام معظم رهبری دوره زندگی یک انسان 250 ساله تا عصر ظهور حضرت ولی عصرع) است.

گاه نفاق در لباس دین وارد جامعه مسلمین می شود

وی با تاکید بر اینکه شناخت عصر تاویل برای یافتن مسیر هدایت تاثیرگذاز باشد افزود: جنگ های دوره پیامبر، جنگ با کافران و مشرکانی بود که کفر و شرک آنان آشکار بود اما در دوره امام علی(ع) جنگ با اهل قبله و کسانی بود که در لباس دین و با ظاهری با ایمان وارد میدان نبرد می شدند.

خطیب جمعه موقت کیش افزود: دو تفاوت عمده میان عصر تاویل و تنزیل وجود دارد یکی اینکه در عصر تاویل جریان های نفاق سازمان یافته ظهور کردند که در زمان پیامبر(ص) نمی توانستند قد علم کنند و همین مسئله موجب شد تا نفاق در این عصر ضربه مهلک و سختی را بر پیکره اسلام وارد کند.

وی با بیان اینکه نفاق در دو شکل مسبوق به کفر و مسبوق به ایمان ظاهر می شود افزود: زمانی که نفاق لباس ایمان را برتن می کند اما با روحیه نفاق وارد می شود قابل تشخیص نیست.

امام جمعه موقت کیش با اشاره به فرازی از دعای افتتاح ابراز کرد: بنابر آنچه آموزه های دینی و در این دعا آمده است تا ظهور حضرت ولی (عج) و با اینگونه از نفاق که لباس حق به تن کرده اما روحیه شرک و کفر دارد روبرو هستیم به همین دلیل باید حواسمان را جمع کنیم و دقت نظر بالایی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه شبهه افکنی یکی از مصادیق نفاق در لباس ایمان است ادامه داد: زمانی که حق و باطل آمیخته شوند بسیاری تفاوت حق و باطل را نمی فهمند و این مسئله جریان و حرکت را به سوی تفاوت دیگری از عصر تنزیل و تأویل که جنگ های مذهبی سوق می دهد.

اهل صبر و بصیرت علم حق را برافراشته نگاه می دارند

سیدین افزود: به فرموده پیامبر در این زمان تنها کسانی که اهل صبر و بصیرت هستند و درک و شناخت کاملی از حقیقت حق دارند می توانند پرچم حق را شناخته و برافراشته نگاه دارند.

وی به فرموده مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: رهبرمعظم انقلاب فرموده اند کسانی که لباس انقلاب را بر تن دارند اما در وجودشان نفاق موج می زند؛ جلومی آیند و حق و باطل را با یکدیگر آمیخته کرده و سبب افتراق میان جمعیت می شوند و این سخت ترین دوران انقلاب است.

امام جمعه موقت کیش با تاکید بر اینکه باید کاملا مراقب و هوشیار باشیم که گرفتار این دسیسه ها نشویم به دوران صلح امام حسن مجتبی(ع) اشاره کرد و افزود: امام مجتبی(ع) صلح خود را همچون صلح حدیبیه زمان پیامبر(ص) صلحی مفید برای امت اسلامی می داند که خیرآن برای مردم برابر با خیر خورشید برای تمام اهل زمین است می فرمایند« پیامبر با کسانی صلح کرد که شرک و کفرشان آشکار بود اما من با کسانی صلح کردم که ایمان مانند پوسته ای شرک و کفر آنان را پوشانده است»

اطاعت از رهبری را کناربگذاریم دشمن بر ما استیلا می یابد

وی افزود: در مسیر حرکت تاریخ به وضوح دیده می شود که هر گاه اطاعت از ولی کنار گذاشته شود ضربه های هلاک کننده دشمن بر امت مسلمان وارد می شود و دشمن با به دست گرفتن قدرت و مقام آنچه از ظلم و ستم می خواهد بر سر قوم پیامبر (ص) پیاده می کند.

خطیب جمعه موقت کیش با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی بر گرامی داشت این روز بر انس بیشتر به ویژه در میان جوانان با کتاب و کتابخوانی و آشنایی با معارف دینی تاکید کرد.

وی همچنین با گرامی داشت یاد و خاطره شهید فهمیده روز نوجوان و بسیج دانش آموزی را به تمامی دانش آموزان و نوجوانان تبریک گفت و از حضور میلیونی مردم در مراسم اربعین حسینی و همچنین شرکت کیشوندان در این مراسم روحانی تقدیر و خاطر نشان کرد: حرکت میلیونی اربعین و حرکت هایی این چنین است که دشمن را به وحشت انداخته و از آن واهمه داشته و قصد تضعیف آن را دارند.

انتهای پیام/

ا

کد خبر : 1785
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.