امام جمعه کیش با تاکید بر ضرورت جلوگیری از اسراف گفت: براساس آمار سازمان جهانی فائو هدر رفت غذا در ایران برابر با 10 کشور اتحادیه اروپا است که جای تاسف بسیار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، حجت الاسلام والمسلمین احمد حسن زاده در خطبه های عبادی سیاسی این هفته کیش با توصیه به رعایت تقوای الهی به ویژه در حوزه خانواده اظهار داشت: اگر تقوای الهی در حوزه خانواده به خصوص از جانب مرد و پدر خانواده رعایت شود استعداد فرزندان شکوفا شده و آنان در آینده می توانند از نخبگان، فرهیختگان و بزرگان رشته های مختلف علوم شوند.

وی با تاکید براینکه پدرخانواده در برابر تامین معاش و ایجاد شرایط امنیت و آرامش در خانواده مسئول است افزود: فرزندان ما دارای استعدادهای بالقوه ای هستند که با مراقبت و رسیدگی به آن ها شکوفا می شود.

مدیریت آینده شاهکار امام عسکری(ع)

خطیب جمعه کیش با تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) و تبریک سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج)، مدیریت آینده جهان اسلام با طرح ولایت فقیه را یکی از شاهکارهای این امام همام برشمرد و افزود: امام حسن عسکری(ع) برای مدت زمان غیبت فرزند خود امام عصر(عج) طرح ولایت فقیه را برای جهان اسلام مدیریت کرد که اگر نبود این مدیریت شاید جهان تشیع و اسلام از بین می رفت و ایشان با این طرح جهان اسلام و تشیع را حفظ کردند.

وی افزود: امروزه اندیشمندان معتقدند مدیریت آینده یکی از دشوارترین مباحث مدیریتی است که امام حسن عسکری (ع) به خوبی برای جهان اسلام طرح ریزی کردند.

دور ریز غذا در ایران معادل 10 کشور اروپایی است

امام جمعه کیش با اشاره به آمار سازمان جهانی فائو( سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد) در خصوص هدررفت مواد غذایی در ایران افزود: براساس آمار منتشر شده توسط فائو مردم ایران متاسفانه معادل 10 کشور اتحادیه اروپا دور ریز غذایی دارند در حالیکه ما مسلمانیم و معتقد.

وی با بیان اینکه براساس آموزه های دینی ما اسراف از مواردی است که به شدت مذموم شمرده شده و حرام است تاکید کرد: ایران بیشترین ضایعات غذایی در جهان را دارد

حسن زاده با اشاره به دورریز 30 درصد مواد غذایی مصرفی در کشور که می تواند سالیانه حدود 21 میلیون انسان را سیر کند افزود: یکی از نعمت های الهی که به دست ما به سادگی از بین می رود و حیات همه ما وابسته به آن است آب است که حتی یک روز بدون آن دوام نمی آوریم.

ترویج فرهنگ صحیح مصرف

وی به مشکلات تهیه و تامین آب در جزیره کیش اشاره کرد و افزود: به گفته معاونت عمران و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش 30 درصد آب گرانبها و ارزشمند کیش به واسطه مشکلات شبکه آب از بین می رود که باید مسئولان به این مورد پاسخ دهند زیرا ما مسئولان در قبال آن مسئولیم و باید فردای قیامت پاسخگو باشیم و مؤاخذه می شویم.

امام جمعه کیش خطاب به مردم در ترویج فرهنگ استفاده صحیح از منابع آب و غذا به ویژه بانوان که مدیریت و مسئولیت خانواده را بر عهده دارند افزود: امیدوارم دست به دست یکدیگر بتوانیم با ترویج فرهنگ مصرف صحیح از هدر رفت آب و غذای ارزشمند و این نعمت های الهی جلوگیری کنیم.

تسخیر لانه جاسوسی رویدادی بی نظیر و انقلاب دوم

وی در فراز دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک هفته بسیج دانش آموزی و گرامی داشت 13 آبان روز دانش آموز و سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به فرمان امام راحل(ره) بیان کرد: تسخیر لانه فساد و جاسوسی آمریکا کاری ارزشمند و اتفاقی بی نظیر بود و دانشجویان کاری کردند کارستان.

خطیب جمعه کیش با اشاره به اینکه به فرموده امام راحل(ره) این حرکت دانشجویان پیرو خط امام انقلاب دوم بود ادامه داد: پس از تسخیر لانه جاسوسی و کشف ادوات و دستگاه های پیشرفته و اسناد جاسوسی مشخص شد تنها کاری که در این لانه فساد انجام نمی شد فعالیت های سیاسی بود و تمام فعالیت های آن ها در زمینه جاسوسی صورت می گرفت.

وی با گرامی داشت یاد و خاطره 36 هزار دانش آموز بسیجی و تقدیر از حضور سازمان یافته دانش آموزان بسیجی کیش در نماز جمعه خاطر نشان کرد: باید فرهنگ بسیجی در جامعه ترویج شده و تسری یابد.

انتهای پیام/

 

 

 

کد خبر : 1792
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.