امام جمعه کیش با اشاره به آمار یونیدو( سازمان توسعه صنعتی ملل متحد) در مورد صنعت ایران گفت: با وجود تحریم های ناجوانمردانه علیه ایران در 16 سال گذشته تا امروز صنعت ایران رشد 40 پله ای را تجربه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، حجت الاسلام احمد حسن زاده امام جمعه کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه کیش با توصیه به رعایت تقوی به ویژه در حوزه خانواده، اعتماد سازی را یکی از ضروریات در خانواده برشمرد و اظهار داشت: دروغ و دروغگویی را ازعواملی است که اعتماد میان افراد خانواده را مخدوش می کند و اعتماد سازی زمینه های بدبینی را از بین برده و موجب تقویت بنیان خانواده می شود.

وی همچنین توجه به خانواده و اولویت دادن به نیازهای خانواده را از مهمترین اصول در آموزه های دینی اسلام خواند و افزود: اگر خدا خیری را به شما داد باید آن را ابتدا صرف افراد خانواده و پدرو مادر کرده و انجام امور خیر را نزدیکترین افراد خانواده و فامیل شروع کنید.

هفته وحدت ابتکار سرنوشت ساز امام راحل(ره)

خطیب جمعه کیش با تبریک میلاد مسعود حضرت ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی(ع) و گرامی داشت هفته وحدت افزود: نامگذاری هفته وحدت از ابتکارات سرنوشت ساز و تاریخ ساز امام راحل(ره) بود که بخش عمده ای از توطئه های استکبار جهانی را از ابتدای انقلاب کم اثر و بی اثر کرده است.

وی با اشاره به اینکه گفتمان غالب امروز در بین مسلمانان گفتمان وحدت و همگرایی است تاکید کرد: به برکت همین ابتکار است که وحدت میان ایران و بسیاری از نقاط جهان به یک گفتمان رایج و غالب تبدیل شده است که اگر این حرکت نبود امروز تفرقه و نبرد در میان جامعه جهانی بیداد می کرد.

اسراف بی رویه مصرف انرژی در کشور

حسن زاده صرفه جویی در انرژی های مصرفی را از مصادیق مهم رشد اقتصادی جوامع برشمرد و افزود: متاسفانه یکی از مهمترین معضلات در کشور ما که باید هم دولت وهم مردم به آن توجه ویژه نشان دهند مصرف نادرست انرژی است.

وی با اشاره به اینکه آمارها در سرانه مصرف انرژی کشور وضعیت نگران کننده ای را نشان می دهد تصریح کرد: ما باوجود جمعیت 80 میلیونی 3 برابر کشور پاکستان با جمعیت 159 میلیونی و 9 برابر ژاپن و انگلیس و 5 برابر متوسط جهانی مصرف انرژی داریم و این دردی است که باید درمان شود.

امام جمعه کیش با بیان اینکه کشورهای در حال توسعه مانند ترکیه و هند و چین وحتی کشورهای کم تر توسعه یافته در آسیا و آفریقا نیز سرانه مصرف پایین تری در انرژی نسبت به ایران دارند تاکید کرد: هم سیاستگذاری و اصلاح درقیمت و هم فرهنگ سازی گسترده ای در جایگزین سازی محصولات کم مصرف در بخش انرژی که با تولید آن ها از میزان مصرف انرژی کاسته می شود باید صورت بگیرد.

دولت بایدجلوی واردات غیرضروری را بگیرد

وی واردات بی رویه به ویژه در محصولاتی که وارد کردن آن ها هیچ ضرورتی برای کشور ندارد را از نقاط ضعف و معضلات اقتصادی برشمرد و افزود: اگر کالایی در ایران تولید می شود وارد کردن آن ظلم به اقتصاد کشور است و باید جلوی این واردات بی رویه گرفته شود و دولت باید در این حوزه مدیریت و کنترل و نظارت درست و کاملی داشته باشد و نقش خود را به خوبی ایفا کند.

خطیب جمعه کیش با بیان آمارهایی از یونیدو( سازمان توسعه صنعتی ملل متحد) در رابطه با ایران گفت: آمارهای امیدوار کننده ای در این سازمان منتشر شده است که نقاط قوت و ضعف صنعت ایران را مشخص می کند.

رشد 40 پله ای ایران در صنعت

وی افزود: در این گزارش، آماری از رشد 40 پله ای ایران در 16 سال گذشته در بین 135 کشور در بخش صنعتی ارائه شده است که نشان می دهد جمهوری اسلامی ایران نه تنها در مقابل فشارهای غرب تسلیم نشده بلکه به رشد و ارتقاء در صنعت نیز دست یافته است.

امام جمعه کیش کاهش صادرات نفتی را یکی از مهمترین نقاط قوت ایران در این آمارها برشمرد و عنوان کرد: کاهش صادرات نفتی از فرمایشات و خواسته های مقام معظم است که امروز به آن دست یافته ایم و این یک نقطه قوت در اقتصاد و صنعت کشور است.

وی خام فروشی را ازنقاط ضعف اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: خام فروشی و صادرات محصولات بدون فرآوری و بسته بندی مناسب از مواردی است که خطر بزرگ و تهدیدی برای اقتصاد کشور به شمار می رود و باید جلوی آن گرفته شود.

حسن زاده افزود: بیشترین ارزش افزوده محصولات کشور به دلیل همین خام فروشی و عدم فرآوری محصولات از بین می رود.

وی با بیان اینکه کیش دارای ظرفیت و پتانسیل های بالایی در ایجاد واحدهای صنعتی فرآوری و بسته بندی محصولات است خاطر نشان کرد: مسئولان باید به این مسئله توجه کنند و بخشی از کیش را به مرکز فرآوری محصولات صنعتی و کشاوری اختصاص دهند.

امام جمعه کیش همچنین سالگرد شهادت شهید حسن تهرانی مقدم پدرعلم موشکی ایران را تسلیت گفت.

 انتهای پیام/

 

 

 

کد خبر : 1807
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.