امام جمعه کیش با اشاره به رویدادهای دو هفته اخیر گفت: سپاه در یک عملیات فوق پیچیده پایگاه های دشمن را نابود کرد و دشمن می خواهد ملت واقعیت توان بالای موشکی ایران را درک نکند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، حجت الاسلام احمد حسن زاده در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه کیش با توصیه به رعایت تقوای الهی، بر اهمیت رعایت تقوی در همه حالات زندگی انسان، در نهان و آشکار وجود تاکید کرد.

وی با اشاره به ابعاد عظیم سیلی بزرگ ایران بر آمریکا اظهار کرد: دشمنان انقلاب اجازه ندادند طی روزهای گذشته به این ابعاد بزرگ به خوبی پرداخته شود.

ابعاد عظیم سیلی به آمریکا

خطیب جمعه کیش افزود: 5 روز پس از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی مردم از نظام اسلامی و گروه های مقاومت درخواست کردند تا انتقام خون سردار شهید و یارانش را از آمریکا بگیرد و سپاه عزیز نیز با قدرت و اقتدار در یک عملیات فوق العاده پیچیده با نام «شهید سردار سلیمانی» موشک های خود را به سوی پایگاه های نظامی آمریکا در عراق شلیک کرده و سیلی محکمی به آمریکا زد اما متاسفانه با با اتفاقاتی که رخ داد ابعاد عظیم این سیلی به خوبی روشن نشد.

وی با بیان اینکه انجام این عملیات موجب شد تا درک کنیم که نیروهای مسلح کشور و سپاه در طی 40 سال گذشته به چه میزان پیشرفته داشته اند افزود: پرتاب موشک به پایگاه های عراقی کار بسیار سختی بود و نیاز به اطلاعات قوی داشت زیرا آمریکایی ها با سامانه ها و ماهواره های پیشرفته وقوی تمام منطقه را رصد می کنند و برای اینکه پایگاه های آن ها هدف موشک های ایران قرار بگیرد باید در یک عملیات پیچیده کار چنان انجام می شد که از چشم ماهواره های اطلاعاتی دشمن دور باقی می ماند و فرزندان ایران اسلامی چنان دشمن را با این عملیات مات و مبهوت کردند که دشمن نمی دانست چه شده و از کجا خورده است.

امام جمعه کیش با اشاره به اینکه سپاه چنان عمل کرد که دشمن نتوانست موشک های ما را رهگیری کند ادامه داد: دشمن می خواهد ملت ایران این واقعیت ها را درک نکند در حالیکه این عملیات یک حمله الکترونیکی قوی بود که نیاز به یک کار اطلاعاتی فوق پیشرفته داشت و یک جنگ الکترونیکی محسوب می شد.

وی با تاکید بر آمادگی نیروهای مسلح به ویژه سپاه پس از پاسخ کوبنده به دشمنان افزود: سپاه و نیروهای ما کاملا آماده بودند که اگر احیانا دشمن هوس حمله به ایران را داشت آمادگی کامل برای مقابله را داشته باشند.

دوران بزن در رو تمام شده است

حجت الاسلام حسن زاده با تاکید بر اینکه دوران بزن در رو ادامه داد: این افتخاری است که سپاه قهرمان به ویژه هوا فضای کشور برای ما کسب کرده است.

وی با اشاره به خسارت های فراوانی که در حمله موشک های ایرانی به پایگاه های آمریکایی وارد شد افزود: خسارت های سنگینی به یگان های پهپادی و بالگردهای آمریکایی وارد شد و تا مسافت هزار متر کاملا همه تجهیزات آن ها نابود شد.

امام جمعه کیش با اشاره به اینکه انتقام سخت سپاه از آمریکا کام مردم را شیرین کرد اما سقوط هواپیمای اوکراینی این شیرینی را به تلخی بدل کرد بیان کرد: سقوط هواپیما و حادثه ای که 179 نفر از جمله 146 ایرانی در آن جان باختند حادثه تلخی بود.

دشمن به دنبال موج سواری از تجمعات است

وی با اشاره به اینکه دشمن در تلاش بود تا از این واقعه موجی ایجاد کرده وبا سوار شدن براین موج کشور را دچار تنش و اختشاش کند افزود: در سه مرحلۀ اعلام بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح، نشست خبری سردار حاجی زاده و حضور سردار سلامی در مجلس، سپاه خالصانه خطا را پذیرفت و اعتراف به اشتباه کرده و از مردم صادقانه عذرخواهی کرده و براساس آخرین اطلاعات توضیح داد و بر انجام پیگیری های لازم و قصور صورت گرفته تاکید کرد.

خطیب جمعه کیش با بیان اینکه مردم بیش از هر چیز از تاخیر در اعلام و نحوه اعلام خبر ناراحت هستند ادامه داد: در این میان سوالاتی است که باید مسئولان دولتی به آن پاسخ دهند و نه باید تنها سپاه پاسخگو باشد.

 

مسئولان دولتی به این سوال ها پاسخ بدهند

وی تصریح کرد: طبق ماده دهم قانون هواپیمایی کشوری این سازمان تابع وزارت راه و شهر سازی است و در شرایط حساس می تواند از دولت تقاضای توقف پرواز را کند، شما که می دانستید که حمله موشکی در راه است و کشور در وضعیت جنگی است چرا اقدام به اعلام توقف پروازها نکردید.

امام جمعه کیش ادامه داد: وزیر راه و شهر سازی که به شرایط ویژه اشراف کامل دارند چرا توقف پروازها را اعلام نکردند و شورای امنیت ملی که ریاست آن را رئیس جمهر دارد باید پاسخ مستقیم به این سوال بدهند.شما که وضعیت جنگی و کشور را می دانستید چرا پیوست های لازم را در اتخاذ تدابیر لازم که از جمله توقف موقت پرواز ها هست مورد توجه قرار ندادید.

رئیس جمهور که می فرمایید7-8 سالی مسئول پدافند کشور بودید بهتر از ما شرایط جنگی را درک می کنید چرا توقف پروازها را صادر نکردید مگر چقدر هزینه داشت؟ نصب سامانه پدافند چقدر هزینه داشت که مجلس برای به روز رسانی آن بودجه ای در نظر نگرفت. امنیت مردم باید در راس امور باشد.

وی حضور فرصت طلبان و ماجراجویان فتنه گر در استفاده از شرایط سقوط هواپیما و جانباختن عده ای از هموطنان را روی دیگر سکه وقایع اخیر برشمرد و افزود: عده ای تلاش کردند تا از این تجمعات استفاده کرده و موج سواری کنند و به این تجمعات رنگ سیاسی بدهند در حالکیه دانشجویان و مردم برای گرامی داشت یاد و خاطره جانباختگان سقوط هواپیما گردهم آمده بودند.

حجت الاسلام حسن زاده از نیروهای امنیتی درخواست کرد تا اهانت کنندگان به تصویر سردار سلیمانی را مورد پیگرد قرار دهند.

حضور گستاخانه سفیر انگلیس در اعتراضات ساختارشکنانه از مواردی بود که امام جمعه کیش به آن اشاره کرد و برخی از هنرمند نمایان را از افراد فریب خورده ای برشمرد که باید جامعه هنری خود را از این افراد دور کند.

وی با اشاره به استعفای دسته جمعی داوران جشنواره فیلم فجرافزود: هنرمند واقعی شهید سلیمانی است که امنیت را برای ما حفظ کرد و شهدای حرم که داعش را از بین بردند.

امام جمعه کیش تصریح کرد: در مقابل کسی که در مقابل نظام اسلامی و آرمان های امام و شهدا بیاستاد قطعا خواهیم ایستاد

وی با حمایت کامل از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نظام و آرمان های شهدا و امام شهدا توجه به مشکلات اخیری که سیل برای برخی از هموطنان در سیستان و بلوچستان و استان هرمزگان ایجاد کرده را مهم ارزیابی کرد و از همه هموطنان به ویژه کیشوندان تقاضا کرد در کمک به سیل زدگان مشارکت کنند.

در پایان مراسم نماز جمعه کیشوندان با تجمع در مصلای بزرگ کیش شعار مرگ بر آمریکا و استکبار سرداده، تصویر ترامپ و پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

 

 

کد خبر : 1870
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.