امام جمعه کیش با اشاره به اتحاد گروه های مقاومت در جهان اسلام و ایستادگی در مقابل طرح های شیطانی استکبار و صهیونیسم جهانی گفت: سیاست شیطانی معامله قرن هرگز محقق نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، حجت الاسلام احمد حسن زاده امام جمعه کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نمازجمعه کیش با توصیه به رعایت تقوای الهی، تقوا را حصاری محکم در برابرتیرهای شیاطین در اطراف انسان برشمرد و اظهار کرد: اگر انسان تقوا داشته باشد حصاری از تقوا بر گرد خود می سازد که شیاطین کمتر توان نفوذ به آن را خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه نخستین مسئله که جهان اسلام را امروز به خود درگیر کرده طرح معامله قرن است افزود: این طرح که یک طرح کاملا صهیونیستی است.

معامله قرن طرح سخیف و استعاره از فیلم های هالیودی است

امام جمعه کیش با اشاره به طرح های صلح مختلفی که توسط آمریکا در سال های گذشته مطرح شده است افزود: طرح معامله قرن توسط یکی از یهودی های صهیونیست که مشاور و داماد رئیس جمهور آمریکا است مطرح شده و برگرفته از فیلم های سخیف هالیودی است که نام طرح صلح را برآن نهاده اند.

وی با بیان اینکه طرح معامله قرن از نظر تحلیلگران سیاسی طرحی مبهم، بدون برنامه و ایده پردازی و بی سرو ته است افزود: متاسفانه تا امروز از کل طرح رونمایی نشده و هر از چندگاهی بخشی از آن توسط دشمنان رونمایی می شود.

خطیب جمعه کیش تشریح کرد: این طرح مربوط به امروز نیست و از سال 1990 برای کمک به اسرائیل و مشروعیت بخشیدن به حضور ان ها در کشور فلسطین طرح های صلح مختلفی مطرح شده که یکی از آن ها در سال 1991 در کنفرانس مادرید به عنوان طرح صلح مطرح شد که مبنا وشعار آن صلح در برابر زمین بود و اسرائیلی ها با زبان غربی ها گفتند که اگر صلحی می خواهد واقع شود اسرائیل سرزمین های اشغالی اعراب را پس داده و در مقابل آن اعراب باید اسرائیل را به رسمیت بشناسند که طرح خطرناک و برابر با مشروعیت بخشیدن به رژیم غاصب صهیونیستی بود.

وی ادامه داد: همزمان با این طرح، طرح دیگری در منطقه اسلو با عنوان طرح «صلح اسلو» مابین رژیم صهیونیستی و فلسطینیان مطرح شد که توسط عرفات امضائ شد اما این طرح صد درصد به ضرر فلسطین بود و شرط  تاسیس فلسطین در آن عادی سازی روابط با صهیونیست ها اعلام شد اما با وجود عادی شدن روابط همچنان خبری از تاسیس فلسطین نشد و تمام رفتارهای مزورانه آن ها برای مشروعیت بخشیدن به رژیم غاصب اسرائیل بود.

امام جمعه کیش افزود: در آن طرح حتی یاسر عرفات حاضر شد کشور فلسطین را در منطقه ای به عرض 22 درصد اراضی فلسطین تشکیل دهد اما آن را هم قبول نکرده و زیر قولشان زدند.

وی تاکید کرد:  امروز با همه وجود یک تله خطرناکتری به نام معامله قرن وارد شده و می خواهند بیت المقدس که قبله اول مسلیمن است را به طور کامل در اختیار صهیونیست ها قرار دهند و می گویند به جای مسجد الاقصی و بیت المقدس، یک شهر دور افتاده را به عنوان پایتخت فلسطین قرار می دهند و این طرح به معنای نابودی هویت چند هزار ساله فلسطین بوده و هدف اصلی آن ها عادی سازی فرهنگ سازش و صلح با اسرائیل غاصب است.

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به اتحاد گروه های مقاومت در کشورهای اسلامی تصریح کرد: سیاست شیطانی آن ها به عنوان معامله قرن هرگز محقق نخواهد شد و به فضل الهی ترامپ و دست نشاندگانش آرزوی یهودی شدن بیت المقدس را به گور خواهند برد.

وی با تبریک قرار گرفتن ایام الله دهه مبارک فجر و سالروز ورود امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی به کشور و استقبال پرشکوه و عظیم مردمی برگرامی داشت با شکوه هر چه تمامتر این ایام تاکید کرد.

مسکن و آموزش و پرورش دردهای کهنه و رسوب کرده کیش

امام جمعه کیش در فراز دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه کیش با تاکید بر اینکه دو موضوع مهم مسکن و آموزش و پرورش در کیش به صورت موضوعات کهنه و رسوب شده ای که حل نشده اند به دغدغه تبدیل شده است تصریح کرد: بارها این مسائل مطرح شده و همه از مردم و مسئولان به آن واقف بوده و همواره در مورد آن سخن گفته و خطبه خوانده ایم اما تا امروز درمان نشده و در حد گفتگو باقی مانده است.

وی با بیان اینکه در دیگر شهرهای کشور مسکن مهر و مسکن ملی مطرح و موجب برطرف شدن معضل مسکن برای بسیاری از اقشار آسیب پذیر جامعه بوده است و کیش تنها نقطه ای در کشور است که در آن از مسکن اقشار ضعیف جامعه سخن گفته نشده و تمهیدی برای آن اندیشیده نشده است تاکید کرد: در جزیره کیش با تمام زیبایی هایی که دارد این نازیبایی و پایمال شدن حق افراد ضعیف نباید وجود داشته باشد و گاه با شرمندگی باید پاسخ افرادی را در مراجعه بدهم که با التماس تنها تقاضای یک اتاق دارند و می گویند صاحبخانه جوابمان کرده و امکان تهیه سرپناه نداریم.

حسن زاده با اشاره به اینکه مسئولان جزیره کیش باید کاری جهادی در این رابطه انجام داده و مسکن هایی در حد و شان مردم جزیره کیش تهیه کرده و در اختیار آنان قرار دهند تا این حرکت جهادی و حل معضل مسکن مردم در دوران باقی مانده از مدیریتشان برای آن ها به عنوان یک باقیات صالحات باقی بماند آموزش و پرورش کیش را درد کهنه دیگری برشمرد که سال هاست دامنگیر جزیره کیش شده و راهکارهای مسئولان نیز درمانی برای آن نبوده است.

وی افزود: مسئله آموزش و پرورش هم یکی از دغدغه های مردم جزیره کیش است که یک دردی است که کهنه شده، که اگربخواهیم دوا کنیم خیلی زمان می برد.

منتظر کمک از بیرون نباشید هیچ کس بیرون از جزیره دلسوز مردم نیست

امام جمعه کیش تصریح کرد: من معتقدم هیچ کس بیرون از جزیره کیش دلسوز مردم نیست و ما باید خودمان به فکر باشیم باید مسئولان جزیره به فکر حل معضلات و مشکلات مردم کیش باشند.

وی با بیان اینکه در یکی از بازدیدها از مدارس عرق شرم بر پیشانیم نشست تاکید کرد: در یک مدرسه کوچک در جزیره کیش با این همه دبدبه و کبکبه 400 دانش آموز درس می خوانند و کلاس ها40 نفره دایر می شود؛ مطمئنا امکان تربیت درست در این شرایط وجود نداشته و معضلات اجتماعی شکل میگیرد.

واقعا آموزش و پرورش در شان مردم کیش نیست من معتقدم هیچ کس دلسوز آموزش و پرورش کیش نیست و از بیرون جزیره کیش هیچ کس به فکر جزیره نیست ما خودمان باید به فکر باشیم مسئولان باید خودشان به فکر باشند

وی با بیان اینکه در سال های گذشته شاهد پیشرفت و توسعه های خوبی در کیش بوده ایم اما این توسعه و پیشرفت ها متوازن نبوده و در بسیاری موارد پیوست های فرهنگی و اجتماعی لازم را نداشته است افزود: مدارس کیش فرسوده هستند و نیاز به بازسازی و نوسازی دارند و نباید برای این موضوع منتظر خیران بود زیرا هر وقت سخن از بازسازی و نوسازی مدارس یا ساخت مسجد می شود چشم ها به سوی خیران می چرخد اما با توجه به اینکه در جزیره کیش تعداد این خیران کم است باید دولتمردان وارد شوند.

امام جمعه کیش با تاکید بر اینکه منتظر خیران و کمک های بیرون از جزیره کیش نباشید خاطر نشان کرد: در مدت زمان باقی مانده از دوران مدیریتتان که خیلی هم نیست با یک حرکت جهادی در حوزه مدرسه سازی، تحولی در آموزش و پرورش ایجاد کنید که برای شما صالحات باقیات شود تا مردم از شما به خوبی یاد کنند.

 

کد خبر : 1877
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.