سردار سلیمانی گفت: طرح تحول محلات در هرمزگان، کاربسیار خوب و ستایش انگیزی است و در کشور هم در حال الگوبرداری است و ما تلاش می کنیم این الگو را در معرض همه دلسوزان انقلاب و رده های مختلف سپاه و بسیج در استان ها قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار از هرمز؛ سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج کشور در آیین افتتاح نمایشگاه طرح تحول محلات در بندرعباس اظهار کرد: کار خوبی که در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان انجام داده، ایجاد قرارگاه های تحول محلات در سطح استان است که دقیقا متناسب با منظومه فکری رهبر معظم انقلاب بخصوص هدف گذاری که معظم له در بیانیه گام دوم انقلاب برای ملت ایران انجام دادند یعنی تشکیل دولت اسلامی و تمدن نوین اسلامی در جامعه اسلامی است.

وی افزود: محلات اصلی ترین بخش های اجتماع ما هستند چه در شهرها و روستاها از قدیم محلات در جغرافیای ایران اسلامی دارای هویت بودند با پیروزی انقلاب اسلامی و اهمیت یافتن نقش مردم در سرنوشت امور شاهد آن بودیم که در طول ۴۱سال گذشته هر سال یک انتخابات برگزار می شد و مردم نقش پررنگی داشتند.

سلیمانی ادامه داد: این بخش که مردم باید در سرنوشت خودشان مشارکت کنند شرکت در انتخابات است اما مردم سالاری دینی جنبه ها متفاوت دیگر هم دارد که در واقع در همه بخش ها، مردم سالار خودشان باشند و وقتی مردم علاوه بر انتخابات در بقیه موضوعات حضور داشته باشند و مشارکت کنند همه جنبه های مردم سالاری دینی محقق می شود.

رییس سازمان بسیج با بیان تفاوت مردم سالاری دینی با دموکراسی های امروز غربی تصریح کرد؛ آن ها فقط مردم سالاری تک بعدی هستند که شرکت در انتخابات است و نظیر انتخابات آمریکا در میان دو حزب که از طریق پول و رسانه کنترل افکار عمومی را در اختیار دارند اما در الگوی مردم سالاری دینی، مشارکت مردم در همه جنبه هاست.

وی با بیان اینکه تشکیل قرارگاه های محلات با هدف گزاری تحقق محله اسلامی، دقیقا استفاده از همه قابلیت های جنبه های اسلامی است گفت: استان هرمزگان در اجرای این طرح، سابقه چندساله ای دارد که امروز با برگزاری این نمایشگاه، فعالیت ها و توانمندی های قرارگاه را به نمایش گذاشته و جاکی از  اهداف بلند مدت این قرارگاه هاست و این نگاهشان در عین حالی که برنامه های ۵ساله و کوتاه مدت دارند خیلی هوشمندانه و عالمانه شکل گرفته است.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه عده ای مجاهدت کردند و خون دل خوردند تا این قرارگاه ها شکل گرفته و تحقق همه جنبه های مردم سالاری دینی مجاهدت است بیان کرد: خیلی از مشکلات ما با مجاهدت برطرف می شود و با اعتلا در زمینه های فرهنگی، تشکیل دولت اسلامی تحقق کامل پیدا می کند و رهبر معظم انقلاب می فرمایند تا دولت اسلامی شکل نگیرد جامعه اسلامی و در نهایت تمدن اسلامی محقق نمی شود.

فرمانده سازمان بسیج کشور یادآور شد: طرح تحول محلات در هرمزگان، کاربسیار خوب و ستایش انگیز هست و در کشور هم در حال الگوبرداری هست و ما تلاش می کنیم این الگو را در معرض همه دلسوزان انقلاب و رده های مختلف سپاه و بسیج در استان ها قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: کانون خانواده، مدرسه، مسجد و محله چهار رکن موثر و اقداماتی هستند که به سایر جنبه ها، نیازها و حل مسائل مردم توجه شده و کار زیبایی هست و ان شالله که خیر و برکت برای استان هرمزگان و کل ایران اسلامی داشته باشد.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 2219
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.