امام جمعه کیش با اشاره به تشکیل ارتش بین المللی اسلامی به عنوان یک شاهکار بی نظیر توسط سردار سلیمانی گفت: احساس امنیت قابل لمس ترین یادگار سردار سلیمانی است که امروز ما در جامعه آن را احساس می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، حجت الاسلام احمد حسن زاده امام جمعه کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه کیش با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمامی شئون زندگی اظهار کرد: سعی کنیم گناه نکنیم، از منظر تعالیم فرهنگ اسلامی هر گناهی اثر تاریک کننده بر دل انسان دارد و براساس آموزه های دینی و احادیث هر گناهی موجب می شود بخشی از قلب انسان کدر شود و خطری که بعد از هر گناه انسان را تهدید می کند این است که انسان میل به کارهای نیک را از دست داده و رغبت وی به گناهان بیشتر می شود.

وی افزود: در مقابل عبادت و بندگی میل و رغبت انسان را به کار نیک افزون می کند و ما سعی کنیم که اهل دعا و نماز و دینداری وعبادت باشیم و زندگی خود را از گناه پاک کنیم تا گرفتار تاریکی سخت قلب نشویم.

خطیب جمعه کیش با تسلیت سالگرد شهادت سردار بی نظیر ایران و جبهه های مقاومت سردار حاج قاسم سلیمانی از حضور گسترده مردم در مراسم شهادت و سالگرد وی تقدیر کرد و افزود: اینکه امسال هم در برنامه های سالگرد شهادت شهید و میثاق مجدد با آرمان های رهبری، نظام و انقلاب حضور گسترده دارید قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه 13 دی ماه سال گذشته برای جامعه اسلامی بسیار تلخ و دردناک بود از نامگذاری روز شهادت سردار به عنوان روز مقاومت یاد کرد و افزود: اینکه روز، بهترین روز برای نامگذاری روز مقاومت است. اگر چه براساس آموزه های دینی هر روز ما روز مقاومت است.

امام جمعه کیش با اشاره به اثرات مثبت مبارزات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، حفظ امنیت را بزرگترین ثمره این مبارزات برشمرد و افزود: اثر امنیت را همه ما امروز به خوبی احساس می کنیم.

وی با بیان اینکه شهید سردار سلیمانی معمار ارتش بین المللی اسلامی است افزود: این ارتش جزء نیازهای جبهه مقاومت بود و در زمانی که جنگ های نیابتی استکبار بر علیه سوره و عراق شروع شد یکی از بزرگترین نیروهایی که در مقابل استکبار ایستاد همین ارتش بین المللی اسلامی بود.

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به پایان دولت داعش به دست سردار سلیمانی که موجب عصبانیت دشمنان و استکبار جهانی شد تا نقشه شهادت این سردار بزرگ را در سر بپرورانند تاکید کرد: کار بزرگ دیگری که اثرات آن امروز به خوبی قابل لمس است پایان دادن به دولت اسلامی دست نشانده و دست ساخته آمریکا بود که مدعی دولت اسلامی بود اما از اسلام بویی نبرده بود. و حاج قاسم به عمر آن در موصل پایان داد.

وی افزود: آن ها در آستانه ورود به دمشق و بغداد بودند و اگر پایمردی و فرماندهی شجاعانه حاج قاسم و نیروهای پرتوان وی نبود امروز معلوم نبود ما در چه وضعیتی به سر می بردیم.

امام جمعه کیش تصریح کرد: از کارهای بزرگ شهید سلیمانی دفع تهدید داعش از مرزهای ایران است، همه می دانیم و دشمن هم اقرار کرده که هدف اصلی داعش و کسانی که آن را ساخته بودند ایجاد ناامنی و بی ثباتی در ایران بود و اینکه مرزها و شهرهای ما را به آشوب بکشند اما با تدبیر این مرد بزرگ وهمرزمانش، با دشمن در فراتر از مرزهای ایران اسلامی درگیر شدند و اجازه نزدیک شدن به مررزهای ایران را به آن ها ندادند.

وی به وصیت نامه سردار سپهبد شهید حاج قاسم اشاره کرد و افزود: دست نوشته های ایشان در حد وصیت نامه برخی مراجع تقلید و عارفانی است که سال ها در حوزه های علمیه تحصیل کرده اند.

امام جمعه کیش ادامه داد: در یکی از وصیت ها، ایشان به برادرزاده خود توصیه به سخرخیزی و نماز شب کرده اند که جای آن در بین بسیاری از ما خالی است.

وی افزود: توصیه به پرهیز از دروغ که زیربنای همه زشتی هاست و توصیه به احترام و خضوع در مقابل بزرگترها به ویژه پدر ومادر و بوسه زدن بر دستان آن ها بدون شرم از دیگر سفارشاتی است که سردار شهید به برادرزاده خود کرده اند.

خطیب جمعه کیش از معاونت اجتماعی سازمان، شرکت عمران و خدمات کیش، بسیج و نیروهای مسلح و تمامی آحاد مردم که در برگزاری شکوهمند سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی حضور فعال دارند تقدیر کرد.

 

 

کد خبر : 2322
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.