امام جمعه کیش با گلایه از گرانی و عدم توانایی مالی مردم در خرید ماهی با وجود قرار گرفتن در کنار دریا، اولویت استفاده از محصولات دریایی را حق کیشوندان دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، حجت الاسلام احمد حسن زاده در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه کیش با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمامی شئون زندگی، بهترین عمل را در دنیا تقوی برشمرد و اظهارکرد: برترین اعمال به فرموده حضرت علی ی(ع) تقوی است لذا باید برای آن برنامه ریزی کرد زیرا با صحبت کردن حاصل نمی شود و هر یک از ما باید برای با تقوی شدن برنامه ای داشته باشیم همانگونه که برای کارهای دنیا برنامه ریزی می کنیم.

وی افزود: محاسبات شبانه ای که در اسلام به آن سفارش شده ایم برنامه ریزی است برای تقوی، تقوی بدون برنامه ریزی حاصل نمی شود.

خطیب جمعه کیش با تبریک ورود به ماه مبارک رجب و اینکه در این ماه بسیاری از گناهان ریخته می شود افزود: ماه رجب یکی از سه ماه ( رجب، شعبان و رمضان)با فضیلت سال است و می توان گفت که ماه رجب دروازه ورود به ماه رمضان است و کسانی که می خواهند از فضیلت های ماه رمضان بهره بگیرند از هنگام ورود ماه رجب خود را برای دریافت این فضیلت ها آماده می کنند.

وی با اشاره به مبحث مهم سیاست قطعی ایران در برجام و تحریم ها طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان نیروی هوایی ارتش افزود: فرمایشات رهبری، نقشه راه نظام اسلامی در مواجه به آمریکا و اروپا در مسئله برجام است

امام جمعه کیش افزود: مقام معظم رهبری قاطعانه و روشن بدون هیچ ابهامی نقشه راه نظام را در مقابله با آمریکا و اروپا در قضیه برجام ترسیم کردند وامروز همه باید به دنبال تحقق این نقشه راه باشیم و قطعا همه می دانیم برای تحقق این نقشه نیاز است که یک صدا از ایران بلند شود و تمام مسئولان ارشد نظام اسلامی باید همین کلام و سیاست را دنبال کنند

وی تصریح کرد: مسئولان ارشد باید کشور در کنفرانس ها و دیدارها با مقامات خارجی و سخنرانی ها تماما همین سیاست را دنبال کنند و اگر یک صدا از ایران بلنند شود قطعا ما می توانیم در مقابل دشمن بایستیم.

حجت الاسلام حسن زاده به بخشی از فرمایشات و نکات رهبری در خصوص برجام اشاره کرد و افزود: ایران به تعهدات خود عمل کرده است و این سخن، سخنی کاملا صحیح، عقلانی و مستدل است و ما با استدلال می گوییم که ایران اسلامی تنها کشوری است که به تعهدات خود به طور کامل عمل کرده است و در مقابل آمریکایی ها و اروپایی ها متاسفانه به تعهدات خود عمل نکرده اند و باید عمل کنند.

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی است که از  آمریکا و اروپا طلب کار است و آن ها به تعبیر رهبری بدهکار به ایران هستند ادامه داد: آن هابه تعهدات خود عمل نکرده اند و بدهکار حق ندارد برای ورود به برنامه برجام شرط تعیین کند و اگر شرطی است عقل و منطق می گوید؛ باید ایران به دلیل 7 سال وفاداری به تعهدات خود شرط بگذارد و مسئولان ارشد نظام باید بدون ترس و قاطعانه در برابر دشمن ایستاده وخواستارلغو تحریم ها به عنوان شرط بازگشت به برجام باشند.

امام جمعه کیش با اشاره به اینکه لغو تحریم ها بر روی کاغذ و حتی به زبان از سوی آنان پذیرفته نیست تصریح کرد: تنها راه پذیرفته شدن سخنان آن ها راستی آزمایی و عمل به گفتار با برداشتن تمامی تحریم هاست زیرا به آن ها هیچ اعتمادی نیست.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته به مسئله شیلات ومواردی در این رابطه اشاره کرد و افزود: در طی سال های اخیر بسیاری از کیشوندان در خصوص گرانی قیمت بالای ماهی با وجود قرار گرفتن در کنار دریا گلایه دارند که گلایه به حقی است.

خطیب جمعه کیش تاکید کرد: با توجه به اینکه در کنار دریا زندگی می کنیم اما کیشوندان کمترین سهم از ذخایر خدادادی دریا را دارند و این سهم اندک نیز با قیمت های بالا به فروش می رسد.

وی با تصریح بر اینکه این ظلم به کیشوندان است که در کنار دریا باشند اما سهمی از آن نداشته باشند یا مجبور به تهیه ماهی با قیمت های گزاف باشند تاکید کرد: اولویت محصولاتی که از دریا به دست می آید به کیشوندان است و اضافه آن باید به دیگر شهرها فروخته شود.

امام جمعه کیش با تاکید بر اینکه علاوه برحریم دریا باید از دریا ومحصولات آن نیز مراقبت کرد از صیدهای غیرقانونی که موجب از میان رفتن آبزیان دریایی شده گلایه کرد و افزود: چه کسی مسئول صیانت و حراست از دریاست؟ تباید اجازه داد تا با صیدهای غیرقانونی ریشه ذخایر دریایی را از بین ببرند.

وی همچنین با اشاره به بهره گیری از ظرفیت های دریا در ایجاد مزارع تولید ماهی و میگو خاطر نشان کرد: همانطور که در شهرهای دیگر زمینه درآمدزایی از تولید محصولات دریایی ایجاد می شود در کیش نیز می توان از این توان و ظرفیت برای بهره مند شدن مردم و درآمدزایی استفاده کرد.

کد خبر : 2350
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.