امام جمعه کیش گفت: با توجه به تفاوت هایی که مناطق آزاد با یکدیگر دارند باید دبیرخانه نگاه واقع بینانه و عدالت محور با کیش و دیگر مناطق آزاد کشور داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیداز از خبرگزاری صدا و سیمای کیش حجت الاسلام احمد حسن زاده در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه کیش با اشاره به نزدیکی تعطیلات نوروزی گفت: تامین مواد غذایی، تامین آب شرب و ذخیره سازی سوخت برای تعطیلات نوروزی از ضرورت‌های مهم کیش است که باید برای آن‌ها برنامه ریزی شود.


امام جمعه کیش تامین امنیت مسافران مسیر دریایی را ضروری خواند و گفت: شناور‌هایی که مسافران و خودرو‌ها را جابجا می‌کنند باید امنیت کافی داشته باشند و مسئولان، حوادث غیر مترقبه را نیز در نظر بگیرند، زیرا برخی اتفاقات قابل پیش بینی هستند، اما اداره و کنترل آن‌ها دشوار می‌شود.


وی با تاکید بر مدیریت برنامه‌های فرهنگی هنری نوروز اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی – هنری و تفریحی باید با فرهنگ ایرانی و اسلامی هماهنگ باشند، زیرا مردم برنامه‌هایی را که سنخیتی با فرهنگ ما نداشته باشند تحمل نخواهند کرد.


خطیب جمعه کیش با اشاره به تغییر دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: دبیر شورای عالی مناطق آزاد باید نگاه واقع بینانه‌ای به کیش داشته باشد، زیرا مناطق کیش و قشم با مناطق آزاد اروند و ارس تفاوت دارند.


امام جمعه‌ کیش با بیان اینکه تغییر مدیر عامل سازمان منطقه‌ی آزاد کیش در زمان مناسبی رخ نداد افزود: دبیر شورای عالی مناطق آزاد باید مدیری کاردان، پاکدست، آشنا به مسائل اقتصادی، متعهد و دارای قدرت مدیریتی را برای کیش انتخاب کند که توانایی مدیریت کوتاه مدت را داشته باشد.


وی تامین نماز خانه در نزدیکی اماکن گردشگری را از ضرورت‌ها خواند و گفت: باید بهترین و در دسترس‌ترین مکان‌ها برای نماز خانه انتخاب شوند تا مردم برای ادای فرایض دینی دچار مشکل نشوند.


امام جمعه‌ کیش با تاکید بر رسیدگی به خانواده‌ی شهدا، جانبازان و ایثارگران در کیش گفت: بنیاد شهید باید یک دفتر ویژ و نماینده‌ی ویژه برای کیش در نظر بگیرد تا به مشکلات این عزیزان رسیدگی شود.


وی، فرا رسیدن سوم شعبان، سالروز ولادت امام حسین علیه السلام و روز پاسدار و همچنین سالروز ولادت حضرت عباس علیه السلام را به مسلمانان تبریک گفت.

کد خبر : 2390
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.