سرپرست دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی گفت: با توجه به میانگین پیشرفت فیزیکی، طرح ترمینال جدید فرودگاه کیش در دولت سیزدهم از سرعت سه برابری برخوردار شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از ایرنا، نصرالله ابراهیمی روز سه شنبه در بازدید از طرح ترمینال جدید فرودگاه بین المللی جزیره کیش اظهار کرد: پیشرفت این طرح از سال ۱۳۹۱ تا تابستان ۱۴۰۰ حدود ۷۴ درصدبوده و این در حالی است که طی یک سال فعالیت دولت سیزدهم هم اکنون به حدود ۹۰ درصد رسیده است.

وی یادآور شد: به صورت میانگین در دولت گذشته این طرح سالانه حدود هشت درصد رشد داشته است که این سرعت از سال گذشته سه برابر شده است.

وی در بازدید از طرح توسعه و نوسازی زمین چمن فوتبال مجموعه المپیک نیز با بیان اینکه تکمیل این زیرساخت ها یکی از مهمترین الزامات جذب گردشگری ورزشی در این جزیره است اظهار کرد: امضای تفاهم نامه با وزارت ورزش و جوانان برای رایزنی با همتایان خارجی جهت استفاده از این زیرساخت ها و توسعه این نوع گردشگری ضرورت دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این بازدید گفت: اتمام طرح ترمینال جدید فرودگاه نیازمند حدود ۶ هزار میلیارد ریال است که برای تامین آن حدود پنج هزار میلیارد ریال اوراق صکوک واگذار شده است.

مهدی کشاورز با بیان اینکه طرح توسعه و نوسازی زمین چمن فوتبال مجموعه المپیک طی ۶ ماه از ۹۴ درصد پیشرفت برخوردار شده است افزود: برای اجرای این طرح ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار تامین شده است.

طرح ترمینال جدید فرودگاه کیش اوایل دهه ۹۰ براساس نیازهای گردشگری و تعداد ورود گردشگران به جزیره کیش ساخت پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش در دستور کار قرار گرفت و نهایتا سال ۱۳۹۲ عملیات اجرایی آن با هدف افزایش سه برابری ظرفیت پذیرش مسافران در این فرودگاه شروع شد.

این طرح ظرفیت پذیرش سالانه ۲ میلیون مسافر فعلی جزیره را به ۶ میلیون نفر در هر سال افزایش می دهد و در زمینی به مساحت ۹۰ هزار متر مربع با زیربنای ۴۲ هزار متر مربع در سه طبقه رتبه سوم را در کشور از این حیث دارا بوده و به عنوان بزرگ‌ترین پروژه عمرانی این جزیره در حال احداث است.

کد خبر : 2858
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.