تقویت دیپلماسی ورزشی و تعامل هر چه بیشتر با همسایگان، وجود زیرساخت های مناسب و ظرفیت های بالای جزیره کیش از جمله دلایلی است که موجب شد مسئولان کشوری و محلی عزم جدی بر ایجاد پایگاه ورزشی کشور در جغرافیای کیش داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، در نشست خبری که با حضور سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، دکترمحمد مهدی مظاهری رییس موسسه فرهنگی اکو و جمعی از مسئولان کشوری و اصحاب رسانه برگزار در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد صالحی امیری بر اهمیت توجه به دیپلماسی فرهنگی و ورزشی به عنوان یک ضرورت مغفول مانده اشاره کرد و جزیره کیش را مکانی مناسب ببرای ایجاد پایگاه دیپلماسی فرهنگی و ورزشی کشور خواند.

وی با اعلام آمادگی وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون های ورزشی کشور برای تبدیل کیش به قطب فعالیت های ورزشی با همکاری سازمان این تاکید کرد: کیش ظرفیت ها و زیرساخت های بالایی دارد که با تقویت آن ها و بازسازی برخی از بخش هایی که نیاز به تعمیرات و بازسازی دارد مسابقات جام اکو به میزبانی کیش می تواند نقطه عطفی در رونق تعاملات بین المللی جزیره کیش باشد.

رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر آمادگی کشورهای برای برگزاری رقابت های المپیک افزود: برای قطعی شدن مسابقات جام اکو نیاز به حضور بیش از نیمی از کشورهای عضو(حداقل 6 کشوراز 10 کشور) وجود دارد.

وی با پیشنهاد انعقاد تفاهم نامه مشترک بین کشورهای عضو برای برگزاری مسابقات جام اکو در کیش افزود: در صورت برگزاری این نشست تا دوهفته آینده در کیش یا تهران و انعقاد تفاهم نامه جزئیات رشته ها و زمان برگزاری مسابقات تعیین و اعلام می شود.

محمد مهدی مظاهری رئیس موسسه همکاری های اقتصادی اکو نیز در این نشست با تاکید بر استقبال کشورهای عضو اکو از برگزاری مسابقات در ایران و جزیره کیش برای نخستین دوره جام اکو پیشنهاد برگزاری مسابقات در رشته های هاکی، اسکواش، سوارکاری و فوتسال را مطرح کرد و افزود: با وجود زیرساخت های مناسب جزیره کیش برگزاری این مسابقات می تواند نقطه عطفی در رونق فعالیت های ورزشی کیش باشد.

محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان نیز در بخش دیگری از این نشست با تاکید بر اینکه ورزش زبان مشترک ملت های جهان است توسعه زیرساخت ها و ارتقاء سطح خدمات ورزشی و توان تخصصی ورزشکاران در رشته های مختلف را تلاشی برای معرفی هویت و فرهنگ کشورها با میزبانی از تیم های بین المللی خواند و این مسابقات را فرصتی ارزشمند برای از بین بردن تلاش های رسانه ای دشمن در راستای ناایمن جلوه دادن و معرفی پیشینه تاریخی و فرهنگ غنی و ارزشمند جمهوری اسلامی ایران و ابلاغ پیام صلح کشورمان توسط تیم های شرکت کننده به جهان برشمرد.

وی با اشاره به اینکه کیش با ظرفیت های مناسب و زیرساخت هایی که از مدیران گذشته تا امروز برای ایجاد آن تلاش کرده اند و مزایایی چون عدم نیاز به روادید و کمترین فاصله میان محل اقامت و برگزاری مسابقات، عدم وجود ترافیک تاکید کرد: کیش می تواند محل مناسبی برای برگزاری مسابقات و پل ارتباطی ما با دنیا بوده و به مهمترین پایگاه برگگزاری مسابقات بین المللی ورزشی در منطقه تبدیل شود.

عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان نیز با اشاره به ظرفیت های بالای جزیره کیش در حوزه ورزش بر ایجاد پایگاه رویدادهای بین المللی ورزشی با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش، فدراسیون های ورزش، وزارت ورزش و جوانان و کمیته های ملی المپیک و پارا المپیک در جزیره کیش تاکید کرد و افزود: با ایجاد هماهنگی های لازم می توان جام اکو را در دهه فجر در تقویم فدراسیون های ورزشی قرار داد و با هماهنگی سازمان همکاری های اقتصادی اکو جشنواره ورزش های سنتی و بازی های بومی و محلی کشورهای عضو اکو را در این برنامه ها گنجاند.

غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه ازاد کیش نیز با استقبال از پیشنهادهای مطرح شده در نشست مبنی بر ایجاد پایگاه بین المللی ورزشی کشور در جزیره کیش از عزم جدی سازمان منطقه  آزاد کیش در ایجاد کمپ های ورزشی، توسعه و بازسازی فضاهایی که نیاز به بازسازی دارند خبرداد و افزود: با امضاء تفاهم نامه میان سازمان منطقه آزاد کیش و موسسه همکاری های فرهنگی اکو، کیش آمادگی لازم برای برگزاری مسابقات ورزشی جام اکو را داشته و تلاش می کند تا میزبان شایسته ای باشد.

وی افزود: اراده ما براین است که به سمت بخش خصوصی رفته و از ظرفیت های موجود در این بخش کمک بگیریم و پیشنهاد ما انعقاد تفاهم نامه مشترکی است که نقشه راه برای ادامه مسیر باشد.

مظفری تاکید کرد: با تقویت دیپلماسی ورزشی وتکمیل زیرساخت ها، جزیره کیش به پایگاه میزبانی تیم های ورزشی مطرح بین المللی درمنطقه تبدیل می شود.

وی با بیان ضرورت توجه جدی به دیپلماسی ورزشی برای توسعه همگون و رونق اقتصادی جزیره کیش خاطرنشان کرد: امروز جزیره کیش با ظرفیت های بالا در زمینه های مختلف فرودگاهی، اقامتی ومجموعه های ورزشی می تواند به پایگاه برگزاری دیدارهای تدارکاتی و تمرینی تیم های مطرح ورزشی جهان درمنطقه تبدیل شود.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 1678
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.