همکاری سازمان منطقه آزاد کیش و فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران با امضاء تفاهم نامه در این زمینه شکل اجرایی به خود گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، با حضور جعفر آهنگران مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، شهاب الدین عزیزی خادم، مهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش در مجلس شورای اسلامی و احسان قاضی زاده هاشمی عضور فراکسیون ورزش تفاهم نامه همکاری بین فدراسیون فوتبال و سازمان منطقه آزاد کیش در راستای همکاری های هر چه بیشتر و تحقق راهبردهای ورزش کشور در جلوگیری از خروج ارز و توسعه ورزش کشور به امضاء رسید.

در این مراسم، عزیزی خادم با اشاره به تقدیر از همکاری سازمان منطقه آزاد کیش و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد با فدراسیون فوتبال اظهار کرد: یکی از نقاط مناسب برای ایجاد کمپ های تیم ملی جزیره کیش است زیرا شرایط آب و هوای  مشابه کشورهای حاشیه خلیج فارس که بازهای بسیاری در آن ها انجام می شود و استاندارد های لازم در جزیره کیش وجود دارد.

وی با اظهار امیدواری از برنامه ریزی اساسی اصولی در راستای ادامه همکاری با سازمان منطقه آزاد کیش افززود: کیش ظرفیت های خوبی دارد که می توانیم با مشارکت آگاهانه از آن استفاده کنیم .

عزیزی خادم راهبرد فدراسیون فوتبال کشور را نگاه خودکفایی، توسعه و خلق ثروت برشمرد و افزود: خلق ثروت یک شبه امکان پذیر نیست و توسعه به صورت آنی و ضربتی اتفاق نمی افتد و زمان بر است.

وی تاکید کرد: کمپ فقط در کیش برقرار نمی شود بلکه از تمام ظرفیت های موجود در جای جای کشور که قابلیت استفاده داشته باشند بهره گیری می شود.

خادم با تقدیر از مهدی فروردین و قاضی زاده هاشمی، همراهی نمایندگان مجلس را ظرفیتی ارزشمند دانست و تاکید کرد: اینکه فارغ از عقیده، سلیقه و با نگاه ملی و همکاری همگرایانه با فدراسیون فوتبال که نماد انسجام ملی است و مسیر آن مسیر وحدت بخشی است؛ دارند یک ظرفیت بسیار با ارزش است و باید از آن استفاده کنیم.

جعفر آهنگران مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم با اشاره به برخی اقدامات سال های گذشته اظهار کرد: حاصل تلاش دوره های گذشته برای توسعه کیش موجب شده است که امروز 52 رشته فعال ورزشی در قاب 39 هیئت در دو بخش زنان و مردان در کیش فعالیت کنند.

وی افزود: توسعه 43 هزار متر مربع فضای ورزشی سرباز و سرپوشیده در کیش طی سال های اخیر که سرانه فضای ورزشی کشور برای هر نفر را تا 11 متر مربع افزوده و سرانه در کیش برای هر نفر هم اکنون  4 برابر استانداردهای جهانی و 11 برابر استانداردهای کشوری است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین با اشاره به اینکه تعداد ورزشکاران سازمان یافته کیش 5 تا 7 هزار نفر است افزود: طی 7-8 سال گذشته 23 مسابقه بین المللی و 48 مسابقه ملی در کیش برگزار شده است.

به گفته وی 30 کلوپ ورزشی غواصی و تفریحات دریایی با 800 شناور تفریحی 90درصد غواصی کشور را پوشش داده اند و در طول سال یک ونیم میلیون نفر از خدمات غواصی و تفریحات دریایی کیش بهره مند می شوند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت دریا یکی از مهمترین دلایل سفر به کیش است افزود: ایجاد شور و نشاط و امید یکی از اهداف مهم سازمان منطقه آزاد کیش است.

وی خاطر صعود تیم ملی به جام جهانی در سال 76 و شادی هموطنان را یادآور شد و افزود: این خاطره فراموش شدنی نیست و امیدواریم با عزم جزم فدارسیون فوتبال در بازی های 2022 بار دیگر شاهد چنین نشاطی در کشور باشیم.

توسعه همکاری های مشترک با هدف ارتقاء ورزش در کیش و افزایش رضایتمندی ساکنان و گردشگران ، توسعه و بهینه سازی اماکن ورزشی موجود کیش و تامین امکانات تخصصی مورد نیاز به منظور ایجاد کمپ مجهز برای اردوهای ورزشی تیم های ملی کشور در کلیه رده های سنی، همکاری و مشارکت در برگزاری اردوهای ورزشی تیم های فوتبال ملی کشور و همکاری در زمینه معرفی امکانات جزیره کیش در خارج از کشور از طریق برگزاری اردوی تیم های ملی سایر کشورها از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم نامه عنوان شده است.

مهدی فروردین نماینده مجلس و رئیس فراکسیون ورزش نیز در این نشست با اشاره به اینکه ورزش به ویژه فوتبال به عنوان یک پدیده اجتماعی تاثیر گذار امروز یک ظرفیت در کشوراست افزود: امروز تیم ملی بدون دغدغه در کیش اردو زده است و باید از مسئولان جزیره کیش و نمایندگان مجلس که این بستر را برای تیم ملی فراهم کردند تقدیر کرد.

وی اصحاب رسانه را یاردوازدهم فدراسیون فوتبال و ورزش کشور برشمرد و از آنان بابت پوشش مناسب رسانه ای تقدیر کرد.

فروردین با گلایه از گرفتن میزبانی مسابقات از ایران و واگذاری آن به بحرین تصریح کرد: تیم ملی ما به حدی قدرتمند است که می تواند از پرچم جمهوری اسلامی ایران در این شرایط ناجوانمردانه دفاع کرده و پیروز میدان باشد.

احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس، عضو فراکسیون ورزش نیز در این نشست حمایت از تیم ملی و فدراسیون ورزش را فارغ از اینکه چه کسی رئیس است مهم برشمرد و افزود: مسائل فدراسیون فوتبال و ورزش را به عنوان مسئله مورد علاقه مردم پیگیری می کنم.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به ارتقاء روحیه تیم ملی افزود:امید وارم این مسابقات سرنوشت ساز نتیجه خوبی برای ما در بر داشته باشد.

کد خبر : 2454
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.