مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات بر تقویت فعالیت های آموزشی در اداره آتش نشانی با هدف ارتقای فرهنگ ایمنی شهروندان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات ، محسن نظر پور ظهر امروز یکشنبه 24 اردیبهشت با حضور در محل اطفای حریق در یکی از مجتمع های بزرگ مسکونی کیش و گفتگو با آتش نشانان ضمن تقدیر از عملکرد سریع آنان در اطفای موفق حریق و پیشگیری از خسارات بیشتر گفت: یکی از مهم ترین عوامل کاهش آمار سوانح آتش سوزی در شهرها ، افزایش سطح دانش شهروندان نسبت به عوامل حادثه ساز و آشنایی با نکات ایمنی است و به همین دلیل تقویت فعالیت های آموزشی در جهت ارتقای فرهنگ ایمنی شهروندان در اولویت برنامه های اداره آتش نشانی کیش است.
محسن نظر پور تصریح کرد: در مجتمع های مسکونی رعایت برخی نکات ساده توسط یک فرد از جمله اجتناب از انداختن ته سیگار در باغچه ها، برافروختن آتش در محوطه مجتمع و یا خاموش کردن وسایل برقی نظیر اسپیلت هنگام ترک منزل می تواند از بروز اتفاقات ناگوار برای ساکنان این مجتمع ها جلوگیری کند. 
وی با بیان اینکه متاسفانه پارکینگ برخی مجتمع های مسکونی، هتل ها و مراکز اقامتی به دلیل استفاده از پوشش های گیاهی خشک قابلیت اشتغال سریع داشته و ضمن افزایش احتمال حریق ، سرعت سرایت آتش را نیز افزایش می دهد گفت: تمامی مجتمع های مسکونی و هتل ها ملزم به ایمن سازی پارکینگ و جایگزینی پوشش های گیاهی با مواد مقاوم تر در سایبان و محوطه پارکینگ ها هستند.
مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات افزود: در جهت تقویت توان تخصصی و نیروی انسانی آتش نشانی نیز امسال جذب تعدادی آتش نشان از طریق آزمون های متعدد در حال اجرا است تا شهروندان بتوانند همواره از خدمات استاندارد و مطلوبی در حوزه آتش نشانی و ایمنی برخوردار باشند.
سهراب رضایی رییس اداره آتش نشانی کیش نیز با اشاره به اینکه در ساعت 11 و 34 دقیقه امروز یک شنبه 24 اردیبهشت و پس از اعلام وقوع آتش سوزی در یکی از مجتمع های مسکونی کیش از طریق سامانه 125 ، همکاران آتش نشانی با دو دستگاه خودروی اطفای حریق از ایستگاه شماره 3 و یک دستگاه خودرو از ایستگاه شماره یک در محل حاضر شدند افزود: در این حریق که بر اثر انداختن یک شی داغ و مجاورت با مواد قابل اشتغال نظیر شمشادهای خشک و وزش باد شدید روی داد سه دستگاه خودروی سواری در آتش سوخت اما به لطف خداوند این حریق خسارات جانی به همراه نداشت .
رییس اداره آتش نشانی کیش با بیان اینکه هرساله با آغاز فصل گرما و استفاده از وسایل سرمایشی ، سوانح آتش سوزی در کیش افزایش می یابد از تمامی شهروندان خواست تا با سرویس منظم وسایل سرمایشی ، خاموش کردن وسایل گازی و اسپیلت هنگام ترک منازل، اطمینان از سلامت سیم کشی برق و دیگر نکات ایمنی ، حافظ سلامت خود و دیگر افراد جامعه باشند. 
وی در خصوص تاکید مدیر عامل شرکت عمران آب و خدمات برای الزام مجتمع های مسکونی به ایمن سازی پارکینگ ها خاطر نشان کرد: پس از شناسایی مجموعه های نیازمند به ایمن سازی پارکینگ ها توسط همکاران واحد پیشگیری، موارد ضروری به طور کتبی به این مجتمع ها اعلام و بر روند ایمن سازی پارکینگ ها نظارت خواهد شد. 

 

انتهای پیام/

کد خبر : 3664
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.