۲۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب های سرزمینی کیش کشف و سه فروند لنج صیادی در این راستا توقیف شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری فیدار، سرهنگ علی اصغر جمالی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و سوخت و بر اساس اخبار واصله مبنی بر قاچاق سوخت، دو اکیپ از عوامل گشت دریایی ناوگروه شناوری برای انجام گشت دریایی در سطح حوزه استحفاظی اعزام و در ۱۰ مایلی جزیره فارور به سه فروند لنج صیادی که در حال گذر به سمت مرز بودند، مشکوک می شوند.

وی با اشاره به اینکه لنج ها از بنادر فرعی و سواحل هرمزگان خروج کرده تا سوخت قاچاق را به شناورهای بیگانه که در خارج از آب های انحصاری و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بودند، انتقال دهند، توقیف و محموله آنان مورد بررسی قرار گرفت.

جانشین پایگاه دریابانی کیش تصریح کرد: در بررسی های اولیه مشخص شد، شناورهای توقیف شده فاقد هر گونه مدارک دریانوردی و ادوات صیادی بوده و صرفاً در زمینه سوخت قاچاق فعالیت دارند و با توجه به داشتن گازوئیل قاچاق، شناورهای توقیفی به همراه خدمه آنان به اسکله صیادی میرمهنای کیش منتقل شدند.

سرهنگ جمالی افزود: ماموران دریابانی در بازرسی از این سه شناور موفق شدند مقدار ۲۷۰۰۰ هزار لیتر سوخت گازوئیل قاچاق را کشف و ۱۰ نفر خدمه آن را دستگیر کنند.

وی با اشاره به اینکه با توقیف این شناورهای به ظاهر صیادی، ۱۰ نفر خدمه دستگیر شده اند، ادامه داد: از ابتدای امسال ۱۳ شناور که ۲ فروند آن لندین گرافت و ۱۱ فروند شناور صیادی بودند، توقیف و ۱۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و ۶۴ نفر در این رابطه دستگیر و تحویل مراجع قضائی شده است.

جانشین پایگاه دریابانی کیش با هشدار به صیادانی که اقدام به قاچاق سوخت و فرآورده های شیلاتی می کنند، خاطر نشان کرد: صیادنماهایی که پس از دریافت سهمیه سوخت خود به جای استفاده از آن و کسب درآمد حلال اقدام به قاچاق سرمایه های ملی و فروش آن به بیگانگان و کسب درآمد نامشروع می کنند، آگاه باشند که مرزبانان و دریابانان کشور با تمام توان از مرزهای جمهوری اسلامی ایران حراست کرده و با آنان به شدت و با قاطعیت تمام برخورد خواهند کرد.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 1453
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.