با امضای چند تفاهم‌نامه میان سازمان منطقه آزاد کیش و سرمایه‌گذاران خارجی، توسعه‌ی همکاری‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و گردشگری میان جزیره کیش و کشور ترکیه وارد فاز اجرایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه ازاد کیش، درنشستی که با حضور مدیرعامل ومعاونان سازمان منطقه آزاد کیش و هیاتی از سرمایه گذاران، تجار، فعالان اقتصادی و گردشگری کشور ترکیه برگزار شد رحیم سرهنگی با بیان اینکه جزیره کیش به واسطه شرایط آب وهوایی می تواند در فصول سرد ترکیه میزبان گردشگران این کشور باشد گفت: با تو جه به این تفاوت آب وهوایی، دو طرف می توانند نقش مکمل درگردشگری وتبادل گردشگر را ایفا کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: یکی از ظرفیت های جزیره کیش موقعیت ارتباطی با 8 کشور حوزه خلیج فارس ودریای عمان است که این شرایط، جزیره کیش را به مرکزی برای تجارت بین المللی تبدیل می کند.  

وی با استقبال از برقراری روابط اقتصادی، تجاری و گردشگری با ترکیه گفت: همسایگی و قرابت فرهنگی از عواملی است که می تواند باعث تقویت ارتباطات تجاری کیش وترکیه شود و درشرایطی که کشورها درتلاش هستند به قطب های تجاری تبدیل شوند ایجاد منافع مشترک می تواند کیش وترکیه را به قطب تجاری تبدیل کند.

درادامه این نشست نمایندگان شرکت ها و سرمایه گذاران ترکیه ضمن تقدیر از میزبانی شایسته جزیره کیش، وجود مزیت های اقتصادی این جزیره را بسیار ارزشمند برشمردند ودرخصوص اجرای فعالیت های تولیدی، برگزاری رویدادها وجشنواره ها و ایجاد نمایشگاهی از برندهای ترک اعلام آمادگی کردند.

زیبایی کیش، شرایط آب وهوایی، شهرسازی جذاب، دسترسی به دریا، قوانین گمرکی درحوزه تولید، واردات وصادرات و امکانات مناسب از جمله مواردی است که به گفته هیات کشور ترکیه باعث علاقمندی سرمایه گذاران وتجار ترک به فعالیت در جزیره کیش شده است. 

گفتنی است درپایان این نشست تفاهم نامه همکاری بین امین میرزایی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش و سلمان اردوغان نماینده انجمن موسیاد تهران با هدف افزایش مراودات در حوزه های اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری و گردشگری امضاء شد.

لازم به ذکر است هیات تجار وسرمایه گذاران کشور ترکیه درمدت اقامت خود درجزیره کیش ضمن بازدید از حوزه های مختلف تولید، تجارت و گردشگری، در نشستی با رییس گمرک منطقه آزاد کیش درخصوص مزیت های سرمایه گذاری، صادرات، تولید و واردات گفت وگو کردند.

 
انتهای پیام/
کد خبر : 5404
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.