دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: خصوصی سازی از الزامات قانونی است و ما تابع تصمیمات دولت در این خصوص هستیم و کیش ایر مستثنی از این قانون نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، نصرالله ابراهیمی شامگاه دوشنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه کیش اینوکس 2022 در پاسخ به سوال خبرنگار فیدرا آریا در رابطه با واگذاری کیش ایر به بخش خصوصی اظهار کرد: براساس اصل 44 قانون اساسی خصوصی سازی از الزامات است و هر آنچه مد نظر قانونگذار است دولت باید اجرا کند.

وی افزود: سیاست های کلان در بخش خصوصی سازی از طریق وزارت اقتصاد ودارایی دنبال می شود و دولت نیز اهتمام دارد بر مبنای مولفه های و شاخص هایی که تعیین می کند در بخش های مختلف خصوصی سازی انجام شود بر این اساس ما تابع تصمیمات قانونی دولت و اجرای آن هستیم و کیش ایر هم مستثنی نیست و می تواند روند قانونی خود را در یک چارچوب منطقی طی کند که این اتفاق نیز تا به امروز افتاده است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پاسخ به پیگیری مشکلات آموزش و پرورش در جزیره کیش نیز تاکید کرد: موضوعات فرهنگی در تمامی مناطق آزاد در دولت مردمی از اولویت هایی است که اهتمام جدی در رابطه با آن ها خواهیم داشت و در رابطه با توسعه بخش های فرهنگی و آموزشی براساس برنامه های راهبردی و طبق برنامه مصوب 1401 دنبال خواهیم کرد.

وی در رابطه با احداث بیمارستان تامین اجتماعی در کیش به عنوان یکی از مطالبات مهم کیشوندان با تاکید بر اینکه افزایش سرانه بهداشتی در مناط آزاد نیز از اولویت های دبیرخانه است ایجاد امنیت و سلامت پایدار برای گردشگران و سرمایه گذارانی که به این مناطق سفر می کنند را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: مطابق با سیاست های دولت در چارچوب شاخص های مربوطه و برنامه مصوب بودجه این مسئله نیز از اولویت های کاری دبیرخانه خواهد بود.

ابراهیمی در خصوص ورود خودرو به مناطق آزاد به ویژه جزیره کیش به دلیل فرسودگی خودروها و نیاز تامین خودروهای مورد استفاده در این مناطق نیز افزود: اکثر مناطق آزاد کشور با خودروهایی مواجه هستند که عمر مفید آن ها سرآمده و نیاز به نوسازی ناوگان دارند که در این رابطه نیز طی مصوبه اخیر وزیران و ابلاغیه به وزارت صمت برنامه ریزی شده تا از خودروهای هیبریدی و دوگانه هیبریدی –بنزینی در این مناطق و همچنین سرزمین اصلی بهره برداری شود که به جد در ستور کار دبیرخانه قرار گرفته و توسط هیئت مدیره نیز پیگیری می شود.

وی در خصوص چالش های مناطق آزاد نیز وجود انگیزه و مشوق برای ورود سرمایه گذاران به این مناطق را مهم ارزیابی کرد و افزود: تکمیل زیرساخت ها در حوزه های ارتباطی و انرژی، تسهیل مقررات از جمله مواردی است که می تواند موجب جذب سرمایه گذاران در این مناطق شود.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد با بیان اینکه تامین زیرساخت ها به ویژه در حوزه نهادهای مالی مانند بانک و بیمه آفشور و بورس از ضروریات مورد نیاز سرمایه گذاری در مناطق آزاد است تصریح کرد: هر چه این زیرساخت ها آماده تر بوده و تسهیل گری بیشتری صورت پذیرد شرکت ها و بنگاه های اقتصادی کوچک، متوسط  (sme ) و سرمایه گذاران بزرگ اقتصادی تمایل و اشتیاق بیشتری برای سرمایه گذاری در این مناطق خواهند داشت.

وی خاطر نشان کرد: سرمایه گذاران به دنبال این هستند که سرمایه و نفدینگی خود را برای کمک به اقتصاد کشور و مردم به کار گرفته و در بخش های تولیدی و صنعتی فعالیت کنند و سود حاصل از سرمایه های خود را داشته باشند و ما نباید انتظار داشتته باشیم که سرمایه گذاران از سود معقول و عادلانه برخوردار نشوند و به همین منظور باید زمینه های لازم مانند، روان سازی فعالیت ها،  تسهیل گردی و شفاف سازی را برای سرمایه گذاری آنان مهیا کنیم.

چهاردهمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری و نهمین نمایشگاه بین المللی ، بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی از 25 تا 28 مهر ماه 1401 در جزیره کیش با حضور بیش از 250 شرکت داخلی و خارجی و نمایندگان شرکت های خارجی در حال برگزاری است.

کد خبر : 2856
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.