امام جمعه اهل سنت کیش با بیان اینکه تشکیل بسیج به فرمان امام (ره) یک حرکت هوشمندانه و به نفع نظام و کشور بود خستگی ناپذیری وحضور در همه میدان های سخت را از ویژگی های بسیج برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، شیخ یعقوب شمس در دیدار فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و هیئت همراه با تبریک هفته بسیج،  به تهدیدات و توطئه های داخلی و خارجی دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و فرمان تشکیل بسیج با سازماندهی نیروهای مردمی برای مقابله با هر گونه تهدیدات داخلی و خارجی احتمالی را سوی دشمنان را یک حرکت هوشمندانه از سوی امام راحل(ره) برشمرد.

وی افزود: بسیج در همه عرصه ها پس از پیروزی انقلاب در صحنه حضور داشت؛ به ویژه در دفاع مقدس و سازندگی پس از جنگ تحمیلی به خوبی درخشید .

شیخ یعقوب شمس با تاکید بر اینکه در زمانی که مرزها ناامن شده و یا کشور مورد تهدید قرار بگیرد بسیج اولین نهادی است که در میدان حضور می یابد افزود: در بروز بلایای طبیعی مانند زلزله و سیل و همچنین شیوع بیماری کرونا هم بسیج مانند همیشه در میدان حضور یافت برای همین باید شما بسیجیان قدر خود را بدانید و ما به شما افتخار می کنیم و خود را با افتخار بسیجی می دانیم.

وی با اشاره به فعالیت های مردمی و فراجناحی بسیج و حضور در تمامی عرصه ها و میدان های سخت جنگ نرم و سخت و تامین امنیت کشور و مرزهای جمهوری اسلامی با بهره گیری از ظرفیت های مردمی خاطر نشان کرد: آنچه بسیج را محبوب مردم ساخته ارائه خدمت به مردم بدون جهت گیری های سیاسی است.

محمد میرزاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش نیز در این نشست با بیان اینکه بسیج دارای یک ساختار مردمی است و تنها تکفیری ها و منافقین در این ساختار جایی ندارند افزود: بسیج نگاه سیاسی، مذهبی و ناسیونالیستی ندارد و به دور از هر گونه نگاه قومیتی، نژادی، مذهبی و جناحی آماده خدمت رسانی به مردم است.

وی با تاکید بر اینکه همه مردم کشورهای آزادیخواه عضوی از بسیج هستند افزود: امروز با این نگاه بسیج به تمامی کشورها صادر شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش ادامه داد: بسیجیان هر جا که نیاز باشد و احساس شود کاری روی زمین مانده ورود کرده و به مردم خدمت ارائه می کنند.

وی با اشاره به راهبرد توسعه تشکل های بسیجی در محلات و گسترش فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و تربیتی بر تربیت نیروهای متخصصان و کارآمد در جزیره کیش تاکید کرد.

میرزاده افزود: بسیج متشکل از نیروهای سازماندهی شده مردمی برای بهره گیری از توان و ظرفیت مردم به شکل منظم و افزایش بهره وری با تربیت نیروهای متخصص برای ایفای نقش در آینده این سرزمین است.

وی خاطر نشان کرد: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت برای پایداری نظام و انقلاب اسلامی و سربلندی کشور ضروری است و نباید اجازه دهیم با قطع زنجیره این انتقال شکاف میان نسل ها روی دهد.

سازمان بسیج مستضعفان در پنج آذر ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در دی ۱۳۵۹ به‌طور قانونی فعالیت خود را آغاز کرد.

ویژه برنامه های گرامیداشت هفته با شعارهای بسیج - پاره تن مردم، بسیج - گره گشایی و توسعه، بسیج - خادم و مدافع مصلحت و سلامت از 29 آبان تا 5 آذر در سراسر کشور برگزار می شود.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 2699
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.