امام جمعه کیش گفت: فرمان تشکیل بسیج در دوران تهدیدها علیه نظام جمهوری اسلامی از سوی امام راحل صادر شد و این نهاد در مدت فعالیت خود توانست مصداقی برای تبدیل تهدید به فرصت شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار از ایرنا، حجت الاسلام احمد حسن زاده رزمایش اقتدار بسیجیان جزیره کیش اظهار داشت:امام راحل حدود یک ماه پس از تسخیر لانه جاسوسی زمانی که آمریکا با حضور در خلیج فارس و  تهدیدهای زبانی و عملی آن، فرمان تشکیل بسیج مستضعفان را صادر کرد.

وی این نیرو در سال های فعالیت خود نمادی برای تبدیل تهدید به فرصت شده است افزود: امروز نیز از تفکر اقتصاد مقاومتی، فرهنگ غنی ایرانی - اسلامی باید در راستای اعتلای نظام و انقلاب استفاده کرد تا تهدیدها و تحریم های اقتصادی و هجمه های فرهنگی به فرصتی توسعه ساز تبدیل شود.

امام جمعه کیش اضافه کرد: تشکیلات عظیم و تاثیر گذار بسیج در حالی توسط امام راحل بنیانگذاری شد که مشابه آن در هیچ کجای دنیا وجود نداشت و به معنای کامل و تمام یک نهاد بی نظیر و منحصر به فردی بود که بر اساس اندیشه های اسلامی و انقلابی به وجود آمد.

وی یادآور شد: جلوه فرهنگی بسیج در حوزه های مختلف تبلیغاتی بوده که اکنون به عنوان یک شبکه به هم پیوسته و تاثیرگذار در کل خانواده های ایرانی است و نباید به عنوان یک نیروی نظامی صرف به آن نگاه کرد چراکه در هر  عرصه ای توانسته به خوبی در اهداف خود در راستای آرمان های انقلاب اسلامی موفق بوده است.

بسیج الگویی برای دوام و قوام ساختار سیاسی است

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این رزمایش با بیان اینکه بر کسی پوشیده نیست که حضرت امام (ره) بسترساز تشکیل جهاد و بسیج مردمی است گفت: بسیج متشکل از نیروهای جهادی است که با آگاهی، دانش و انضباط و قانون مداری دانش و معنویت به فکر این هستند که جامعه ای بهتر و سازمان یافته تر را شکل بدهند.

سعید پورعلی افزود: این برکات در تفکر امام راحل وجود داشت و امرزو الگوی بزرگ در خاورمیانه برای تبدیل تهدید به فرصت و دوام و قوام ساختارهای سیاسی و ساختن زندگی بهتر مبدل شده است.

وی با بیان اینکه طرح تحول محلات و طرح شهید سلیمانی در دوران کرونا، خانواده محور کردن کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، تامین امنیت یکی از ثمرات و برکات و فهم تفکر جهادی است یادآور شد: وظیفه همه مردم در این است که این نهاد پر برکت را حفظ و تقویت کنیم چراکه این تفکر و ساختار  یکی از راه های برون رفت از مشکل است.

بسیج عامل ترس ارتش های متخاصم است

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت کیش نیز در این گردهمایی افزود: امروزه شجره طیبه بسیج به شکوفایی رسیده و در همه عرصه ها و میدان ها که نیاز به آن است سربلند بیرون آمده است.

سرهنگ پاسدار محمد میرزاده اظهار داشت: شاید فقط مجموعه بسیج را به کارهای نظامی و سخت که در دوران جنگ تحمیلی به واسطه نیروهای مردمی و سازماندهی بسیج تمام کننده بود ببینیم آما اکنون مشاهده می کنیم که این نیرو در عرصه های نرم نیز حضور به هم رسانیده است.

وی یادآور شد: نقش بسیج در  امنیت و آرامش کشور بر کسی پوشیده نیست و این نیرو بی شک یکی از عوامل ترس ارتش های متخاصم و دشمنان است که آنان قادر نیستند به نظام مقدس جمهوری اسلامی حمله های نظامی صورت دهند.

سرهنگ پاسدار میرزاده افزود: این نیرو در تمامی عرصه ها سربلند بوده و اگر کم و کسری هست دلیل عدم باور به تفکر بسیجی و فراهم نبودن حضور بسیج در این عرصه است و امید واریم مسوولان امروز کشور با توجه به تجربه های گذشته متوجه باشند که با نگاه به درون و تفکر بسیجی می توان بر بسیاری از مشکلات فائق آمد.

وی اضافه کرد: با نگاهی به فعالیت های بسیج در جزیره کیش و مقایسه آن با گذشته متوجه می شویم که این نیرو همچنان به عنوان یک مجموعه پویا رو به توسعه بوده و توسعه بیشتری خواهد داشت.

وی گفت: بدون شک کیشوندانی که حضور قدیمی در جزیره دارند می‌دانند که این نیرو از یک پایگاه در فرودگاه فعالیت خود را در کیش آغاز کرده و اکنون با اتکا به حمایت و مشارکت مردمی بسیاری از جوامع بسیج در جزیره شکل‌ گرفته و در حال فعالیت است.

فرمانده سپاه ناحیه کیش اظهار داشت: نیرو سازی برای دفاع همه‌جانبه، حفظ آمادگی در گردان امام علی (ع) ویژه بسیج برادران و گردان کوثر ویژه خواهران برای اشرافیت اطلاعاتی علیه دشمنان در حال فعالیت است.

وی افزود: تلاش می شود در یک چشم انداز کوتاه مدت تمام جوامع بسیج را در کیش فعال کنیم و در راستای کادر سازی نیروهای تراز انقلاب اسلامی فعالیت خواهد شد.

رزمایش اقتدار بسیجیان جزیره کیش همزمان با سراسر کشور  به مناسبت هفته بسیج برگزار شد.

کد خبر : 2710
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.