طی سال های اخیر بارها و بارها از زبان مسئولان پایتخت نشین و جزیره نشین شعار کیش بخشی از ایران اسلامی و کیش متعلق به همه ایرانیان را شنیده ایم، سوال اینجاست که؛ آیا کیش بدون مردمان خونگرم و سخت کوشش بخشی از ایران است؟؟؟؟

سال هاست که ساکنان جزیره کیش که همواره به میهمان نوازی و مهربانی، قانونمداری و فرهنگ بالا، عدل و انصاف شهره بوده اند مورد بی مهری قرار گرفته و به هر سنگی زده شده اند.

صدها مرتبه روسای صدر نشین در کرسی های مختلف مقام و مرتبه شعار داده اند که؛ نباید برای ورود به کیش محدودیتی وجود داشته باشد و کیش متعلق به همه ایرانیان است و از این نعمت خدادادی( که البته با تلاش آنان د یگر چیزی از کیش باقی نمانده است) همه مردم ایران با هر توان مالی باید استفاده کنند.

یک سوال از این فرهیختگان شعار دهنده داریم و آن اینکه آیا فقط خاک کیش متعلق به ایران است و مردمان آن بیگانه اند؟؟؟

اگر مردم کیش هم، از مردم همین آب و خاک هستند و به این مطلب اذعان داردید؛ چرا ساکنان کیش برای یک دیدار ساده با خانواده هایشان باید چند ده برابر مردم سرزمین اصلی هزینه کنند؟ در حالیکه برای یک سفر داخلی با کمترین هزینه می توانید از شمال به جنوب و از شرق به غرب کشور سفر کرد در صورتی که ساکنان کیش برای رفتن تا چارک و بندرعباس هم باید چند ده برابر دیگر مردم ایران هزینه کنند.

از هزینه های سرسام آور اجاره خانه در کیش خبردارید؟ اگر ما هم بخشی از همین مردم هستیم چرا باید ساکنان کیش برای اجاره یک سرپناه کوچک کاسه چه کنم دست بگیرند و در نهایت کوچ کنند؟

می دانید از زمان احمدی نژاد هم  کیشوندان نتوانسته اند برای اینکه صاحب یک خانه شوند در سامانه های ملی ثبت نام کنند و همان آلونک های مسکن مهر و نهضت ملی مسکن دوره روحانی و دوره آقای رئیسی را هم داشته باشند؟

به خدا که بسیاری از این خانه های خالی و برج های سربه فلک کشیده در کیش متعلق به سرمایه داران و پولدارانی است که در شهرهای دیگر زندگی می کنند. کمتر کیشوندی را می توان یافت که در این سرمایه گذاری ها شریک باشد و حتی مالک یکی از این خانه های لاکچری باشد ما را به لاکچری نشینی متهم نکنید.

اگر بچه های ما هم از فرزندان این آب و خاک هستند؛ چرا برای ادامه تحصیل یا باید راهی شهر و دیار غربت شوند یا هزینه های چند ده میلیونی پردیس ها را بپردازند یا در دانشگاه های علمی و کاربردی و پیام نور درس بخوانند و صد البته برای همه شهریه بدهند، حق تحصیل رایگان فرزندان ما کجاست؟

پرداخت هزینه های رفت و آمد با هواپیما و اسکان و غیره و غیره کم از دانشگاه های پردیس نخواهد داشت اما علاقه به تحصیل در یک دانشگاه دولتی و معتبر حق فرزندان ما نیست؟

اگر ما هم بخشی از این خاک پاک و ریشه دار هسیتم چرا باید هر روز آماج تیر مسئولان و مدیران پایتخت نشین باشیم و هر سنگی را به سویمان پرتاب کنند؟ یک روز با مالیات های رنگ و وارنگ یک روز با توهین به بی فرهنگی و برهنگی، یک روز با فساد و ....؛ چگونه به خود اجازه می دهند در مورد مردمی که روزشان را با توکل به خدا آغاز می کنند و شب را به یاد او به بستر می روند و در طول روز خادم این مردم هستند اینگونه سخن بگویند؟؟؟

باید به این دوستان یادورری کرد و گفت: میهمان نوازی رسم ایرانیان است، میهمان را که به چوب بی مهری نمی توانیم از خانه بیرون کنیم، اگر بر این امر مصر هستید؛ بهتر است شما در شهرهای خود تذکرات را بدهید و جلوی خروجشان را بگیرید که پا به کیش نگذارند نه اینکه مردم کیش را به جرم میهمان نوازی، مفسد و بی دین بدانید.

راستی خبر دارید کیشوندان باید در چند کیلومتری چارک و بندرعباس کپسول گاز را با هزار منت از شرکت های گاز به قیمت چند برابر سرزمین اصلی تهیه کنند در حالیکه کیش مخزن بزرگ گازی کشور است و حتی روستاهای دور دست کشور هم امروزه از نعمت گاز لوله کشی برخوردارند ؟؟؟؟

نمایندگان مجلس، وزیر محترم آموزش و پروش و روسای کشور عزیزمان؛ آیا می دانید که هیچ معلمی دیگر رغبت نمی کند کار در کیش را بپذیرد، چون نمی تواند از پس هزینه های زندگی و مسکن در کیش برآید؟ و ما هر روز بیشتر از گذشته نگران کیفیت تحصیلی فرزندمان هستیم.

می دانید دانش آموزان مستعد کیش برای کنکور با هزار و یک مشکل روبرو هستند؟ می دانید جوانان کیش برای اینکه کنکور ارشد و دکترا بدهند باید به شهر دیگری سفر کنند چون در دفترچه کنکور کدی برای آنان تعریف نشده؟

راستی یک مطلب مهم را فراموش نکنید، به خاطر سنگ اندازی های شما، امروزه سرمایه گذاران قدیمی کیش هم بساط سرمایه گذاری خود را جمع می کنند تا در یکی از همین کشورهای همسایه که صدها تسهیلات برای سرمایه گذاری به خارجیان می دهد سرمایه گذاری کنند تا از این همه موانع و سیم خاردارهایی که سر راهشان گذاشته شده بگریزند.

امروزه در خبرها می شنویم که برخی از روستاهای دور دست کشور توانسته اند با عنوان "هوشمند" معرفی شوند. حتما خبردارید سال هاست که قرار است کیش شهر هوشمند باشد. اما به دلیل همان بی تدبیری ها در اولین گام ها باقی مانده و فقط داعیه شهر هوشمند را با خود یدک می کشد و هر مدیرعامل جدیدی که وارد کیش می شود برای اینکه در کارنامه خود رزومه ای از یک کار بزرگ را ثبت کند و نشان دهد که دستی بر آتش دارد برنامه ای را با آب و تاب به نام هوشمندسازی رونمایی می کند و دیگر تمام. همه چیز در همین مرحله پایان می پذیرد؟

راستی خبر دارید از سال 97 که ورود خودرو به کشور ممنوع شده مردم کیش با چه مشکلاتی روبرو هستند؟ قیمت های بالای خودرو و هزینه های بی سر و سامان تعمیرات، خودروهای فرسوده و مردم ناامید، مردمی که مجبور شدند به جای استفاده از خودرو به موتورهای شارژی روبیاورند و با همین دلیل شاهد افزایش تصادفات و مرگ عزیزانشان بودند؟

می دانید در آغاز سال 1402 سه نفر به دلیل تصادف با موتورهای شارژی جان باختند و تعداد زیادی هم هر روز به همین دلیل مصدوم می شوند و در اوج گرانی قطعه و تعمیرات شاهد افزایش تصادفات و تحمبل هزینه های سرسام آور آن به صاحبان آن ها هستیم.

حتما خبردارید که مردم کیش نه می توانند از خودروهای داخلی در کیش استفاده کنند ( هزینه نگهداری بالا و البته هزینه عوارض خودروهای داخلی در کیش)  نه از ورود خودروهای خارجی خبری هست؟ خنده دار نیست؟ به نظر شما ما هم از مردم همین آب و خاکیم؟ یا بیگانگانی که کمر به نابودی آن ها بسته شده؟

یقینا در جریان هستید که طی دو سال گذشته آقای سرهنگی ( که امروز معارفه می شوند) پنجمین مدیرعاملی است که وارد کیش می شود شاید هم ششمی، دیگر حافظه های یاری نمی کند چون هر چند ماه یکبار ما تودیع و معارفه داریم، این بیشتر به یک طنز و فکاهی شبیه است تا اخباری که در رسانه ها درج می شود؛ اگر چه طنزی بسیار تلخ و دردد آور است برای بهشتی که قرار بود نگین انگشتری خلیج فارس باشد. اما عده ای با بی تدبیری و خودسری و خودخواهی آن را به شاهراه نابودی سوق داده و می دهند.

ای کسانی که  از تفریح و استفاده از داشته های کیش ( که با لطف خدا و سرمایه های انسانی که عمر و زندگی خود را صرف آبادانی کیش کرده اند تا به این نقطه رسیده است نه به واسطه لطف و دلسوزی و هزینه کرد مدیران و مسئولان پایتخت)؛ لذت می بردید؛ شما را به خدا بعد از گشت و گذار و تفریح در کیش به دنبال نابودی آن نباشید. بدانید که ساکنان کیش هم از همین مردم هستند.

اگر مرهمی بر زخم هایمان نیستید و راه چاره ای برای دردهایمان ندارید؛ سنگ و خار راه نباشید، نظرهایتان را برای خودتان نگاه دارید و دست از سرمان بردارید. شاید ساکنان کیش خود بتوانند با همدلی از این روزهای سخت و تاریک عبور کرده و راهی برای نفس کشیدن پیدا کنند.

 

درد و دل های یک کیشوند

کد خبر : 3741
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.