• رو تیتر: مدیر زیربنایی معاونت عمرانی منطقه آزاد کیش:

مدیرزیربنایی معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: شبکه توزیع بنابر مکاتبه شورایعالی امنیت ملی با ریاست جمهوری باید در دست بخش حاکمیتی قرار داشته باشد و قابل واگذاری به بخش خصوصی نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، در روزهای گذشته و با گرم تر شدن هوا و بروز مشکلاتی در توزیع برق جزیره کیش که شهروندان را با قطعی برق در برخی نقاط جزیره کیش مواجه کرد، بنابر توافق های صورت گرفته از سوی دو نیروگاه جنوب و شمال مقرر شد تا 15 مگاوات برق مورد نیاز نیروگاه شمال توسط نیروگاه جنوب تامین شود تا مشترکان با قطعی برق در این ایام روبرو نشوند که به گفته مدیر امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش تا کنون حدود 10 مگاوات تامین شده است.

در راستای تشریح شرایط کنونی آب و برق جزیره کیش منصور ملانوری اظهارکرد: جزیره کیش مطابق طرح جامع دارای دو نیروگاه است که نیروگاه شمال قبل از پیروزی انقلاب در جزیره احداث شده است اما آخرین واحد نیروگاهی در سال 1395 به مدار این شرکت افزوده شده و با توجه به گسترش جمعیت و افزوده شدن مشترکان نیاز به افزایش ظرفیت نیروگاه احساس می شد که بر این اساس قراردادی جهت استقرار یک نیروگاه 30 مگاواتی و 5 توربین نیروگاهی 4.5 مگاواتی منعقد شده است اما متاسفانه این توربین ها به موقع راه اندازی نشد.

وی افزود: در راستای تامین کسری مورد نیاز در نشستی با حضور مدیران هر دو شرکت صورت جلسه ای تنظیم و به هر دو شرکت ابلاغ شد و مقرر شد تا شرکت ماهتاب 15 مگاوات برق مورد نیاز نیروگاه شمال را تامین کند و این 15 مگاوات به عنوان پایه مبادله ذکر شد تا در صورتی که شرایط فنی اجازه دهد تا 20 مگاوات افزایش یابد و با وجود این صورتجلسه و ابلاغ صورت گرفته نیازی به نامه نگاری های دوباره و درخواست مجدد وجود ندارد و تامین برق مورد نیاز شهروندان ضروری است.

ملانوری با بیان اینکه توزیع برق باید در دست بخش حاکمیتی باشد توضیح داد: متاسفانه در سال 89 با رویکردی ناصحیح از سوی مدیران و مسئولان وقت 51 درصد از سهام شرکت آب و برق که استراتژیک ترین زیرساخت جزیره است به بخش خصوصی واگذار شد و از همان زمان هم تلاش ها برای بازگرداندن آن در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه در سال 92 مشکلاتی در ارائه خدمات از سوی شرکت آب و برق وجود داشت در همین راستا مجوز احداث شرکت آب و برق ماهتاب در سال 93 صادر و از همان زمان احداث آن آغاز شد افزود: مجوز نیروگاه 100 مگاواتی به شرکت ماهتاب داده شد و قرار شد تا به صورت فازبندی و در گام های نخست با واحدهای کوچک فعالیت خود را آغاز کند اما با واحدهای 25 و 35 مگاواتی فعالیت خود را آغاز کرد که توان تولیدی این شرکت را بالا برد افزود: هر دو نیروگاه در راستای تامین نیاز شهروندان فعالیت می کنند و تلاش برای ایجاد هماهنگی بین نیروگاه ها در ارائه خدمات وجود دارد.

مدیرزیربنایی معاونت عمرانی سازمان با تصریح بر اینکه شبکه تولید امکان واگذاری به بخش خصوصی را دارد اما در هیچ شرایط شبکه توزیع نباید واگذار شود و باید در دست حاکمیت باشد افزود: بنابر مکاتبات صورت گرفته از سوی شورایعالی امنیت ملی با ریاست جمهوری، درخواست و دستور شورایعالی امنیت ملی بازگرداندن شبکه توزیع به بخش حاکمیتی وجلوگیری از هر گونه واگذاری شبکه های توزیع در آینده است.

وی افزود: در نشستی که در سال 1400با حضور نهادهای امنیتی و مدیران و هیات مدیره هر دو شرکت برگزار شد شورایعالی امنیت ملی هر دو شرکت مکلف به جداسازی شبکه های توزیع و بازگرداندن آن شدند.

ملانوری با تاکید بر اینکه خط توزیع 132، امکان واگذاری به هیچ یک از بخش های خصوصی را ندارد بر دستور شورای امنیت ملی و شرکت توانیر بر در اختیار داشتن شبکه توزیع توسط سازمان و عدم واگذاری آن به شبکه خصوصی تصریح کرد.

ملانوری از مدیران شبکه های تولید و توزیع درخواست کرد تا در مصاحبه ها واقعیت ها و توان واقعی خود را بیان کنند تا از حاشیه پردازی و ایجاد تنش و نگرانی در جامعه جلوگیری شود.

مدیر امور زیربنایی سازمان خاطر نشان کرد: از میزان 15مگاوات برق که قرار بود به نیروگاه شمال متصل شود هنوز 5 مگاوات متصل نشده در حالیکه قرار بود طی چند روز این تبادل انجام شود .

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4082
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.