• رو تیتر: مربی ارشد پارک دلفین های کیش:

مربی ارشد پارک دلفین های کیش با اشاره به اینکه کوچکترین عضو دلفیناریوم کیش در شرایط مناسبی به سر می برد گفت: سامی دلفین کوچولوی کیش در حال یادگیری تنفس و روش های شنا کردن از مادر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، امیر اوشیانی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه هم اکنون یازده دلفین در دلفیناریوم کیش هستند افزود: به غیر از یکی دو دلفین باقی همه آموزش دیده اند.

وی در خصوص آریانا دلفینی که سال 1400 در این دلفیناریوم به دنیا آمد نیز افزود: این دلفین در کنار دیگر دلفین ها در حال آموزش دیدن است و همچنان در کنار مادر به آموزش ادامه می دهد.

اوشیانی در خصوص« سامی» دلفینی که در کمتر از یک ماهگی و فرزند دلفین مانلی است بیان کرد: سامی تا 5-6 ماهگی در استخر جداگانه ای از مادر خود تنفس و نحوه شنا کردن را می آموزد و در این مدت تمامی حرکات، نحوه شیر خوردن، تنفس و دیگر شرایط حیاتی این دلفین کوچک تحت بررسی و ثبت قرار می گیرد.

به گفته این مربی، نوزادان تا 6 ماهگی تنها از شیر مادر تغذیه می کنند و پس از آن تا دو سالگی که شیر می خورند در کنار شیر از غذای کمکی نیز استفاده می کنند.

وی تاکید کرد: غذا و داروی دلفین ها به میزان کافی تهیه و تامین می شود و با حضور یک دامپزشک به صورت مداوم دلفین ها تحت مراقبت و نظارت قرار دارند.

دلفیناریوم پارک دلفین های کیش دارای 7 مربی آموزش دیده است که به گفته اوشیانی به صورت شبانه روزی مراقبت سلامت و وضعیت دلفین های این مجموعه هستند.

پارک دلفین های کیش که همه روزه آماده پذیرایی از گردشگران و کیشوندان برای بازدید از باغ پرندگان، دلفیناریوم و نمونه هایی از مارهای مختلف است که می تواند شما را با بخشی از دنیای حیوانات آشنا کند.

گردشگران می توانند در کنار دلفین ها در آب شنا و غواصی کرده و از این امکانات گردشگری بی نظیر لذت ببرند.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4117
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.