۲۶ فروند شناور صیادی غیر مجازی با همکاری یگان حفاظت و دریابانی جزیره کیش با اعزام شناور مرصاد یک در آب‌های این جزیره توقیف شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از ایرنا و به نقل از روابط عمومی شیلات، با اعلام گزارشی در خصوص صیانت از ذخایر و منابع آبزیان و جلوگیری از ترویج صید و صیادی با روش‌های مخرب (پرساین و تور های منوفلامنت و...)، رسیدگی به این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی‌ ادامه داد: این عملیات با همکاری ناوگروه دریابانی کیش و این یگان به انجام رسید که منجر به توقیف ۲۶ فروند شناور صیادی غیرمجاز شد.

همچنین در این عملیات بیش از ۶۸ مایل ( حدود ۱۲۷.۸۴۰ متر ) تور غیر مجاز منوفلامنت و محاصره‌ای با ابزار و ادوات مربوطه کشف شد.

همچنین یک هزار و ۷۰ کیلو انواع ماهی و کوسه ماهی با ارزش تقریبی مبلغ ۲ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال که بیشتر مربوط به حوزه صیادی اطراف کیش بوده در این عملیات کشف شد.

گفتنی است، اعزام شناور مرصاد یک از دوم تا ششم شهریورماه سال جاری به جزیره کیش، دستاوردهایی چون بازدارندگی موثر برای خروج و عدم مراجعه صیادان غیرمجاز در دور تا دور جزیره کیش را در برداشت که حدود پنج عملیات در این زمینه انجام شده است.

کد خبر : 4205
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.