• رو تیتر: طی یک روز؛

رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: بیش از ۱۰۰ هکتار از زمین‌های ملی حاجی‌آباد با حکم قضایی و به دستور دادستان این شهرستان طی یک روز از متصرفان بازپس گرفته شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از ایرنا از روابط عمومی اداره‌کل دادگستری هرمزگان، مجتبی قهرمانی روز دوشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها اظهار کرد: طبق انجام مراحل قانونی و استعلامات مورد نیاز از مراجع مربوطه، ارزش تقریبی زمین‌های رفع تصرف شده افزون بر یکهزار میلیارد ریال برآورد شده است که صبح امروز (دوشنبه) به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان حاجی‌آباد رفع تصرف این زمین‌های ملی انجام شد.

وی بیان کرد: زمین‌های رفع تصرف شده در روستای «شمیل» و منطقه «تنب شناگ» حاجی آباد واقع شده است که با دستور قضایی، تمام ساخت و سازهای غیرمجاز موجود از جمله سنگ چینی، دیوارکشی و سد و بندهای خاکی توسط یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، ماموران پاسگاه انتظامی جائین و پلیس امنیت انتظامی این شهرستان تخریب شد.

رییس کل دادگستری هرمزگان تاکید کرد: افرادی بدون دریافت مجوزهای قانونی اقدام به تصرف این زمین‌های دولتی کرده بودند که به جهت احراز نشدن مالکیت آن‌ها، با هدف صیانت از حقوق بیت المال نسبت به خلع ید و آزادسازی آن به سرعت و طی یک روزکاری اقدام شد.

قهرمانی گفت: باتوجه به تاکید رهبرمعظم انقلاب و رییس قوه قضاییه، رفع تصرف غیرمجاز و آزادسازی زمین‌های ملی به صورت پی در پی از سوی دستگاه قضایی استان هرمزگان مورد پیگیری قرار می‌گیرد و به دنبال آن در ماه‌های اخیر در شهرستان حاجی‌آباد نیز به موازات دیگر مناطق استان پس از اتخاذ تدابیر ویژه‌ای با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود، این تعرضات رفع و بسیاری از ساخت وسازهای غیرقانونی تخریب شده است.

وی به متصرفان غیرمجاز هشدار داد: مقابله با تصرف غیرقانونی زمین‌های ملی بدون هیچ‌گونه مماشات در تمام نقاط استان ادامه خواهدیافت و هرگونه زیاده‌خواهی و دست‌اندازی به زمین‌های ملی و دولتی، برخورد قاطع دستگاه قضایی را به همراه داشت.

کد خبر : 4234
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.