فرماندار جاسک گفت: اقدامات لازم برای پیشگیری از شیوع مالاریا در این شهرستان توسط عوامل بهداشت و درمان انجام شده و بیماری تحت کنترل است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از ایرنا،علی مهرانی افزود: عوامل شبکه بهداشت در مناطقی که احتمال داده می‌شد محلی برای بروز و شیوع بیماری مالاریا باشند حاضر بوده و درحال انجام اقدامات پیشگیرانه هستند.

وی ادامه داد: همچنین توصیه‌های لازم بهداشتی در راستای پیشگیری از ابتلا به این بیماری با بهره‌گیری از شبکه دهیاران شهرستان و با کمک شبکه بهداشت به مردم داده شده و این روند ادامه خواهد داشت.

فرماندار جاسک خاطر نشان کرد: هیچ یک از شهروندان جاسکی تا کنون به مالاریا مبتلا نبوده و مباحثی که در خصوص ابتلای برخی افراد به بیماری مالاریا شنیده می‌شود مربوط به اتباع بوده که اقدامات درمانی در این زمینه انجام و شرایط کنترل شد.

مهرانی اشاره کرد: اتباع خارجی که از طریق مرز پاکستان و افغانستان وارد می‌شوند توقفی هم در این منطقه دارند که این می‌تواند اتباع خارجی ساکن را متأثر کرده باشد.

وی اضافه کرد: براساس داده‌های موجود تعداد افرادی که به این بیماری مبتلا شده بودند چیزی کمتر از ۲۰ نفر یا در همین حدود بوده است.

کد خبر : 4266
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.