معاون تولید برق شرکت آب و برق کیش با بیان اینکه در پی بی احتیاطی یک راننده جرثقیل و تصادف با تیر برق در حدفاصل میدان امیر کبیر و  کیش خسارت سنگینی به توربین گاز شماره یک وارد شده است، گفت: این توربین گاز علاوه بر تولید برق وظیفه تولید بخار در واحدهای آب شیرین کن جزیره را نیز بر عهده داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، «مهدی توسل»  اظهار کرد: با تلاش نیروهای آتش نشانی و همکاری کارکنان شرکت آب و برق کیش از سرایت آتش به سایر توربین‌ها جلوگیری شد و هم‌اکنون حریق اطفا شده است.

وی با اشاره به خسارت سنگین وارد شده به توربین‌ها، افزود: واحدهای جایگزین تولید برق وارد مدار شدند؛ به دلیل عبور از فصل گرما و کاهش مصرف برق در کیش، عمده قطعی های برق در سمت نوبنیادو در قسمت شرق جزیره قطعی برق صورت گرفت.

معاون تولید برق شرکت آب و برق کیش اضافه کرد: در حال حاضر واحدهای تولید آب نیز یکی یکی به مدار تولید بر می‌گردد و پیش بینی می‌شود تا اواخر شب وضعیت تولید آب به حالت پایدار برسد.

وی با تاکید بر اینکه توربین آسیب دیده باید سریعا اصلاح و وارد مدار شود، گفت: اقدامات انجام‌شده موقتی است؛ با افزایش مصرف برق در کیش شاهد قطعی برق در بخش بزرگی از جزیره خواهیم بود.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4402
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.