همزمان با آغاز هفته بسیج، امام جمعه کیش در دیدار با فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش وجمعی از بسیجان گفت: بسیج نماد و  استمرار مردمی بودن انقلاب و نظام اسلامی است زیرا بسیج توسط مردم شکل گرفته، پیروز و حفظ شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، حجت الاسلام علیرضا بی نیاز در دیدار با بسیجان با تبریک هفته بسیج و تقدیر از برنامه ریزی برگزاری هر چه باشکوهتر این هفته اظهار کرد: هفته بسیج، هفته شناخت نیروهای انقلابی، ولایی و مخلصی است که تحت لوای پرچم جمهوری اسلامی و رهبری امامین انقلاب همواره در صحنه های مختلف حضور داشته و مشکل گشای مشکلات کشور هستند.

وی با تاکید بر قداست و ارزش بالای بسیج در جامعه اسلامی بر تقویت نرم افزاری و سخت افزاری بسیج تصریح کرد.

امام جمعه کیش طرح مسجدمحوری محلات با همکاری و همراهی بسیج در راستای تحول محلات را ارزشمند عنوان کرد و افزود: بسیج یک نهاد انقلابی و شجره طیبه است که به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد و همواره منشاء خیر و برکات برای کشور و نظام اسلامی بوده است.

وی افزود:خیر و برکات بسیج نه تنها شامل مردم ایران شده بلکه برای منطقه عامل خیر و برکت بوده است .

حجت الاسلام بی نیازبا اشاره به اینکه بسیج همواره در همه عرصه ها که نیاز بوده  چه در دوران دفاع مقدس و چه در دوران سازندگی، یا در دفاع از حریم و حرم تا تامین نظم و امنیت به کمک مردم شنافته  تاکید کرد: بسیج جوشیده از مردم، برای مردم و در کنار مردم است و مردمی بودن یکی از ویژگی های بسیج است که آن را ماندگار کرده و موجب شده همواره پیشرو و الگو باشد.

وی ادامه داد: دشمن پس از آنکه در مبارزه نظامی و جبهه های دفاع مقدس نتوانست به انقلاب، ارزش ها و نظام اسلامی ضربه وارد کند به تهاجم فرهنگی روی آورد و بسیج نشان داد که در این عرصه نیز بر دشمن برتری داشته و توانست با اخلاص و معنویت، ترویج اندیشه های ناب اسلامی، عزت نفس و برنامه ریزی و ایمن سازی در عرصه فرهنگی، اجتماعی و معنوی توفیق یابد.

امام جمعه کیش بر ضرورت توجه مسئولان به توانمندی و ظرفیت های بسیج تاکید کرد و افزود: وظیفه مسئولان در این حوزه خطیر است و باید به ظرفیت ها و نقش آفرینی های بسیج در جامعه و استفاده از این توانمندیها توجه کنند زیرا مادامی که مثلث آموزه ها و ارزش های دینی، هدایت های رهبری الهی ولی فقیه و اخلاص بسیج در کنار یکدیگر وجود داشته باشد دشمن نمی تواند هیچ غلطی کند همانگونه که تا امروز موفق نبوده و نتوانسته کاری از پیش ببرد.

وی به مسئله حجاب و عفاف در جامعه نیز اشاره کرد و افزود: رعایت اصول حجاب و عفاف یک ضرورت است و باید در جامعه به آن توجه ویژه ای شود و همه در این حوزه مسئول هستند و همه کسانی که مسئولیت دارنند باید پای کار بیایند.

سرهنگ محمد میرزاده فرمانده ناحیه مقاومت بسیح سپاه کیش نیز در این نشست با تبریک هفته بسیج بر اصل جذب نیروهای مردمی در استمرار فرمان امام (ره) در گسترش نیروهای بسیجی تاکید کرد و افزود: اقدامات موثری در جذب و بکارگیری نیروهای بسیجی در راستای منویات رهبری گام های موثری برداشته شده است.

وی بر محله محوری فعالیت های بسیج با محوریت مساجد تاکید کرد و افزود: با همکاری و همراهی نهاد امامت جمعه، طرح مسجد محوری بسیج در محلات در حال انجام است و نماینده نهاد امام جمعه در مساجد به عنوان فرمانده قرارگاه فعالیت کرده و پایگاه ها حول محور مساجد فعالیت می کنند.

به گفته فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش، بسیجیان در طرح کیش بان با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی در راستای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه با برنامه ریزی های انجام شده حضور فعال خواهند داشت.

میرزاده با تاکید بر فعال سازی بخش های مختلف اصناف و اقشار بسیج خاطر نشان کرد: نیروهای بسیج در راستای تامین نظم و امنیت و آسایش ساکنان و گردشگران کیش بدون هیچگونه چشم داشتی در سطح جامعه حضور داشته و به مردم خدمات رسانی می کنند.

در تقویم جمهوری اسلامی هفته اول آذرماه به نام هفته بسیج نامگذاری شده است و در سال جاری نیز در جزیره کیش بیش از 40 عنوان برنامه فرهنگی و اجتماعی در این هفته برگزار می شود.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4492
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.