معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش بر اهمیت مشارکت مردم و تمامی نهادها و سازمان‌ها در برنامه ملی کنترل «پشه آئدس» تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا؛ علیرضا فاطمیان پور با بیان این که مشارکت اجتماعی در عزم ملی جامعه، راهکار رفع مشکلات است؛ افزود: شناسایی و پذیرفتن پدیده های تهدیده کننده، نخستین گام برای مقابله با آن پدیده و یافتن راهکارهای لازم است.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه مقابله و کنترل پشه آئدس که مصوبه آن از سوی وزارت کشور به استانداری ها ابلاغ شده است؛ افزود: سرپرست مرکز بهداشت کیش دبیری این قرارگاه و پیگیری مصوبات آن را برعهده دارد.معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: همانگونه که برای مبارزه با بیماری کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی برای پیشگیری از ویروس کووید 19 ضروری بود؛ امروز نیز برای مبارزه با این پشه باید آموزش همگانی را در دستور کار قرار داد و موازین بهداشتی را رعایت کرد.

علیرضا فاطمیان پور با بیان این که اکنون بحث پشه آئدس به عنوان یکی از چالش‌های نظام سلامت مطرح است؛ تاکیدکرد: گردآوری اطلاعات موردنیاز، تأمین تجهیزات و امکانات لازم و ایجاد هماهنگی‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی و مشارکت مردمی؛ مهمترین گزینه ها برای مقابله با ازدیاد این پشه است.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4699
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.