امام جمعه کیش با اشاره بر اهمیت مسئله قضا و قضاوت در اسلام گفت: قضاوت تامین کننده سعادت و سلامت مردم وجامعه است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری فیدار آریا، حجت الاسلام بی نیاز در آیین افتتاح ساختمان جدید دادگستری کیش اظهار کرد: قضاوت در اسلام مسئهل مهم وخطیری است و جایگاه والایی در جامعه اسلامی دارد.

وی افزود: قضاوت تامین کننده سعادت و سلامت جامعه و دادگستری حفظ آبرو و حیثیت مردم است.

امام جمعه کیش با اشاره به اینکه اجرای حدود الهی، ایجاد امنیت اجتماعی و دفاع از حقوق عامله از وظایف قوه قضائیه است افزود: افراد شجاع، توانمند، متعهد و با شهامت در قوه قضائیه مشول به کار هستند تا از این امر مهم صیانت کنند.

وی تاکبد کرد: کسانی که امر قضاوت را برعهده دارند ادامه دهندگان قضاوتهایی هستند که از امام عدالت و فضیلت حضرت علی (ع) نقل شده است و  بر همین اساس جایگاه قوه قضائیه در جامعه اسلامی جایگاه اساسی و والایی است.

حجت الاسلام بی نیاز افزود: اگر قوه قضائیه موفق و قوی باشد عدالت در ابعاد مختلف در جامعه عملی می شود، حقوق عامه مردم احیاء شده و مردم احساس امنیت و آرامش می کنند همانگونه که مجرمان از هراس اجرای عدالت به فکر ارتکاب جرم نخواهند افتاد.

وی با تقدیر از حمایت های سازمان منطقه آزاد کیش در ایجاد ساختمان جدید دادگستری کیش خاطر نشان کرد: با توجه به حجم بالای و حساسیت های پرونده در کیش و هزینه بالای زندگی در جزیره در نظر گرفتن ضریب حقوقی مناسب برای پرسنل در راستای تسهیل و تسریع در انجام خدمات مطلوب به مردم باید توجه ویژه ای صورت پذیرد.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4713
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.