کارشناسان بهداشت محیط کیش در راستای نظارت بر رعایت بهداشت و حفظ سلامت ساکنان و گردشگران، دوهزار و 479 مورد بازدید از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی انجام دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، اسدالله احمدی رئیس مرکز بهداشت کیش در این خصوص  گفت: تمامی متصدیان مراکز تهیه و توزیع مواد غذائی، خوراکی و بهداشتی به صورت مستمر از سوی بازرسان بهداشت محیط رصد می شوند و بر اساس قانون ماده ۱۳ مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی پیگیری و با متخلفان بهداشتی برخورد خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت کیش افزود: از ابتدای مهر تا 30 آذر 1402، هشت نفر از کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط در سطح جزیره به بازدیدهای مستمر بهداشتی اقدام کردند که این امر، معدوم شدن 11 هزار و 986 کیلو گرم مواد غذایی ، بهداشتی و خوراکی تاریخ گذشته را به دنبال داشت.

اسدالله احمدی در ادامه، معرفی 7 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی به دادگاه ، 46 مورد نمونه برداری از مواد غذایی ،35مورد نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی، 50 مورد بازدید از مدارس و مهدهای کودک، 13 مورد بررسی آلودگی ناشی از فاضلاب، 23 مورد نمونه برداری از نان، 153 مورد صدور صلاحیت بهداشتی، 592 مورد اندازه گیری کلر از آب آشامیدنی، 102 مورد اخطار بهداشتی و 4 هزار و 273 مورد سنجش مواد غذایی با تجهیزات پرتابل از مهمترین اقدامات انجام شده در زمینه بهداشت محیط برشمرد.

وی همچنین با اشاره به 100 مورد شکایت واصله از ساکنان کیش و پیگیری از سوی مرکز بهداشت خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی می توانند موارد را از طریق سامانه رسیدگی به شکایات مردمی از طریق شماره های 190 و 44423311 گزارش دهند.

رئیس مرکز بهداشت کیش به تمامی متصدیان عرضه کننده مواد غذایی توصیه کرد ضمن رعایت کلیه شرایط بهداشتی نهایت دقت در فروش و عرضه مواد غذایی سالم و با مشخصات کامل بهداشتی و همینطور تاریخ تولید و انقضاء مواد غذایی را داشته باشند تا سلامتی همشهریان و شهروندان عزیز به خطر نیفتد.

 وی هدف از چنین نظارت هایی را حفظ و ارتقای سطح سلامت شهروندان و پیشگیری از بروز بیماریهای منتقله از آب و غذا عنوان کرد.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4718
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.